Jak zakłady sportowe zmieniają branżę medialną w USA

USA
Wiktor Czerwiński 27/12/2022

Ostatnia aktualizacja: 27 grudnia 2022

Zakłady sportowe to ważny i stale rozwijający się element amerykańskich mediów sportowych. Kilka lat temu nadawcy i wydawcy zaczęli brać pieniądze reklamowe od operatorów gier hazardowych i bawić się treściami związanymi z zakładami bukmacherskimi, gdy fala regulacji w USA odwróciła się na korzyść branży, która przez długi czas była postrzegana pejoratywnie. 

Od tego czasu więzi między mediami a operatorami gier hazardowych tylko się pogłębiły.

Jak firmy medialne współpracują z operatorami gier hazardowych

W 2021 roku firma DraftKings kupiła sieć VSIN, wyznaczyła pierwszego dyrektora ds. mediów i kontynuowała współpracę z sektorem, aby pomóc w pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów.

Znani wydawcy, tacy jak Sports Illustrated, licencjonowali swoje marki dla bukmacherów. W przypadku wspomnianego SI doszło do współpracy z 888.

Witryny takie jak The Action Network stały się również celem Afiliacyjnych gigantów, takich jak Better Collective, jako serwisy polecające graczy dla platform zakładów sportowych.

W ciągu ostatnich dwóch lat marki Barstool Sports i Score Media and Gaming sprzedały się również firmie kasynowej Penn National Gaming i stały się narzędziami marketingowymi dla swoich zakładów sportowych odpowiednio w USA i Kanadzie.

Media i zakłady sportowe potrzebują siebie nawzajem. Nadawcy i wydawcy muszą utrzymać zaangażowanie odbiorców i są kuszeni dodatkowymi przychodami z reklam, poleceń i opłat licencyjnych dla marki. Z kolei operatorzy gier hazardowych potrzebują pomocy w przyciąganiu nowych klientów i zwiększaniu retencji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

Ligi, takie jak NFL, przyjęły zakłady jako nowy aspekt doświadczenia dla fanów i umożliwiają emisję większej liczby reklam w transmisjach meczów, więcej typów zakładów i alternatywne streamy stworzone dla graczy. Nadawcy, w tym Disney, powiedzieli, że planują dalszy rozwój zakładów sportowych. FanDuel ponownie uruchomił spółkę zależną TVG zajmującą się wyścigami konnymi jako własną sieć zakładów sportowych, FanDuel TV. A start-upy, takie jak PickUp i Data Skrive, współpracują z wydawcami, aby pomóc fanom sportu zaangażować ich treści.

Ale niektóre firmy medialne, takie jak FuboTV, również nauczyły się na własnej skórze, że zakłady sportowe są kosztowną grą. Operator płatnej telewizji szuka teraz partnera, który zrealizuje swoją wizję przeniesienia zakładów na ekran telewizora podczas meczów.

Co więcej, amerykański przemysł zakładów sportowych jest wciąż w powijakach. Hazard sportowy online nie jest jeszcze legalny w całym kraju, w tym w najbardziej zaludnionych stanach jak Floryda, Teksas i Kalifornia.

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL