Kampania forBET kopią reklamy Pumy?

Bukmacherzy
Iwo 19/06/2018

Ostatnia aktualizacja: 19 czerwca 2018

Nowa kampania zakładów bukmacherskich forBET z udziałem Artura Boruca dla części odbiorców jest niemalże kopią spotu Pumy sprzed kilku lat.

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Gustaw Rozmarynowski z Digital Kingdom, agencji odpowiedzialnej za koncept, przekonuje –

„niezależnie od inspiracji i podobieństw, które widać na poziomie obrazka, kampania wychodzi z zupełnie innego insightu, innych założeń i ma zupełnie inny przekaz zarówno produktowy, jak i emocjonalny”.

Od 12 czerwca trwa kampania zakładów bukmacherskich forBET, zachęcająca do odwiedzenia serwisu Iforbet.pl. Koncept spotu opiera się na wspólnym śpiewaniu przez kibiców piosenki „Zawsze tam gdzie Ty” zespołu Lady Pank. Jednym z fanów, wmieszanym w tłum, jest ambasador marki – Artur Boruc. Koncepcję spotu przygotowała agencja strategiczno-kreatywna Digital Kingdom.

Plagiat reklamy Pumy?

W komentarzach pojawiających się w internecie na temat tej kampanii, część odbiorców zwraca uwagę na znaczące podobieństwo walentynkowej reklamy Pumy sprzed ośmiu lat. W tamtym klipie, kibice zgromadzeni w pubie śpiewają „Truly, Madly, Deeply” z repertuaru Savage Garden. Kreację przygotowała agencja Droga5.

Oba klipy mają podobną scenerię, w obu występują kibice poprzez grupowy śpiew wyrażający sympatię do drużyny. Czy to tym klipem inspirowali się twórcy kampanii z Arturem Borucem?

Inne założenia, inny insight

Okazuje się, że nie. Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Gustaw Rozmarynowski, new business director i co-founder Digital Kingdom, odpowiedzialnej za kreację, inspirację stanowił amatorski klip polskich kibiców, który opublikowała telewizja internetowa CzewaTV. Nagranie jest dostępne na YouTube od 13 lutego 2011 roku, ma ponad 260 tys. wyświetleń.

„Kampanię „Kochasz Sport?” oparliśmy na autentycznym i nieprofesjonalnym video, znalezionym przez naszego copywritera w sieci. Chcieliśmy podkreślić naturalność i miłość kibiców do swojej drużyny oraz emocje, które im towarzyszą. Oczywiście realizując nagranie w sposób profesjonalny, dodając smaczek w postaci obecności Artura Boruca, jako ambasadora marki, który jest jednym z kibiców (jednym z nas) – celowo nie jest na czele grupy”
– tłumaczy przedstawiciel Digital Kingdom.

Kibice z nagrania CzewaTV tak jak i w reklamie forBET-u śpiewają „Zawsze tam gdzie Ty”.

„Piosenka Lady Pank miała tutaj idealne zastosowanie i dokładnie w tej idei się zakochaliśmy. Niezależnie od inspiracji i podobieństw, które widać na poziomie obrazka, kampania wychodzi z zupełnie innego insightu, innych założeń i ma zupełnie inny przekaz zarówno produktowy, jak i emocjonalny. Chcemy podkreślać emocję i miłość do sportu, które towarzyszą kibicowaniu, a jednocześnie są wzmacniane przez zakłady bukmacherskie forBET”

– komentuje Rozmarynowski.

Scenariusz reklamy forBET przygotowała Joanna Gerlee, a produkcją zajął się dom produkcyjny Bomaye.

Zródło: wirtualnemedia

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL