Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2024
Nowa kampania zakładów bukmacherskich forBET z udziałem Artura Boruca dla części odbiorców jest niemalże kopią spotu Pumy sprzed kilku lat.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Gustaw Rozmarynowski z Digital Kingdom, agencji odpowiedzialnej za koncept, przekonuje –
„niezależnie od inspiracji i podobieństw, które widać na poziomie obrazka, kampania wychodzi z zupełnie innego insightu, innych założeń i ma zupełnie inny przekaz zarówno produktowy, jak i emocjonalny”.
Od 12 czerwca trwa kampania zakładów bukmacherskich forBET, zachęcająca do odwiedzenia serwisu Iforbet.pl. Koncept spotu opiera się na wspólnym śpiewaniu przez kibiców piosenki „Zawsze tam gdzie Ty” zespołu Lady Pank. Jednym z fanów, wmieszanym w tłum, jest ambasador marki – Artur Boruc. Koncepcję spotu przygotowała agencja strategiczno-kreatywna Digital Kingdom.
W komentarzach pojawiających się w internecie na temat tej kampanii, część odbiorców zwraca uwagę na znaczące podobieństwo walentynkowej reklamy Pumy sprzed ośmiu lat. W tamtym klipie, kibice zgromadzeni w pubie śpiewają „Truly, Madly, Deeply” z repertuaru Savage Garden. Kreację przygotowała agencja Droga5.
Oba klipy mają podobną scenerię, w obu występują kibice poprzez grupowy śpiew wyrażający sympatię do drużyny. Czy to tym klipem inspirowali się twórcy kampanii z Arturem Borucem?
Okazuje się, że nie. Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Gustaw Rozmarynowski, new business director i co-founder Digital Kingdom, odpowiedzialnej za kreację, inspirację stanowił amatorski klip polskich kibiców, który opublikowała telewizja internetowa CzewaTV. Nagranie jest dostępne na YouTube od 13 lutego 2011 roku, ma ponad 260 tys. wyświetleń.
„Kampanię „Kochasz Sport?” oparliśmy na autentycznym i nieprofesjonalnym video, znalezionym przez naszego copywritera w sieci. Chcieliśmy podkreślić naturalność i miłość kibiców do swojej drużyny oraz emocje, które im towarzyszą. Oczywiście realizując nagranie w sposób profesjonalny, dodając smaczek w postaci obecności Artura Boruca, jako ambasadora marki, który jest jednym z kibiców (jednym z nas) – celowo nie jest na czele grupy”
– tłumaczy przedstawiciel Digital Kingdom.
Kibice z nagrania CzewaTV tak jak i w reklamie forBET-u śpiewają „Zawsze tam gdzie Ty”.
„Piosenka Lady Pank miała tutaj idealne zastosowanie i dokładnie w tej idei się zakochaliśmy. Niezależnie od inspiracji i podobieństw, które widać na poziomie obrazka, kampania wychodzi z zupełnie innego insightu, innych założeń i ma zupełnie inny przekaz zarówno produktowy, jak i emocjonalny. Chcemy podkreślać emocję i miłość do sportu, które towarzyszą kibicowaniu, a jednocześnie są wzmacniane przez zakłady bukmacherskie forBET”
– komentuje Rozmarynowski.
Scenariusz reklamy forBET przygotowała Joanna Gerlee, a produkcją zajął się dom produkcyjny Bomaye.
Zródło: wirtualnemedia
"Czyli co? 24 kule namagnesowane są dodatnio, a 25 kul namagnesowane są ujemnie? Ale pierdy. Musieli by każdą kulę osobno programować."
"bardzo dobry pomysł 3 dni pracy + 1 dzień hybryda z w domu , razem tj. 4 dni . Rozumiem , że wszystkie punkty TS również tak będą pracowały od pon. do czw. W zasadzie to nie muszą wcale pracować . Robotę zrobi AI"
"co to za symulatory?"
"Szóstka pada dopiero w momencie kiedy nie ma już możliwości wylosowania kombinacji, która nie została skreślona,. Nad wszystkim czuwa komputer, który dostaje wszystkie kombinacje zakodowaną radiolinią i spośród nich wybiera przed losowaniem taką, która została najmniej razy skreślona lub wcale. Wiadomości są przekazywane do bębna losującego, który dokonuje wylosowania zadanych przez komputer liczb. Ot cała tajemnica kumulacji. Chodzi oczywiście wyłącznie o zarobek. Gdyby chcieli to robić uczciwie i losować jak kiedyś, za pomocą dzieci, zapraszanych do programu, to by nie kupowali oprogramowania za kilkanaście milionów w USA. Od czasu wprowadzenia oprogramowania kontrolującego wyniki losowań, prawie w ogóle przestały padać wygrane 10 z 10, 9 z 9 i 8 z 8 w multi multi. Sprawdźcie losowania z lat 80-90. W każdym losowaniu była jedna l;ub więcej wygranych 9 z 9, 8 z 8 i rzadko nie padała główna 10 z 10. Teraz nie pada praktycznie nigdy. Co kilkadziesiąt losowań. Pełna kontrola. [pisownia oryginalna]"
"c.d. zabawy amatorów w firmę hazardową . Tak się wyprowadza kasę z monopolu państwa . Stanowiska , managerowie , kasa płynie , etc. Poprzednik również zatrudniał nominatów partyjnych . Dzisiaj również , tylko jednak tworzą niepotrzebne stanowiska . Salony i sloty masakra jakaś , kulki non stop na przerwie . Szkoda gadać ."