Ostatnia aktualizacja: 20 czerwca 2013
Ponad 141,5 tys zł kary nałożył UOKiK na organizatora loterii SMS-owych spółkę CT Creative Team – poinformowała rzeczniczka urzędu Małgorzata Cieloch. Uczestnicy loterii dostawali SMS, że wygrali nagrodę, tymczasem był to tylko wstęp do loterii – uznał Urząd.
Ludzie otrzymywali wiadomości w stylu: „wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms”. W wiadomości nie było jednak informacji, że odpowiedź jest równoznaczna z udziałem w konkursie, polegającym na wysyłaniu kolejnych SMS-ów, tym razem już płatnych. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMSów oraz organizatorze konkursu.
Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły wiadomości wysyłane w związku z konkursem „Quiz wiedzowy”, który był prowadzony był od listopada 2010 do grudnia 2011 r. – Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2011 r. Wykazało ono, że SMSy wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo – poinformowała rzeczniczka.
Czytaj całość na: biznes.interia.pl