Ostatnia aktualizacja: 18 stycznia 2025
Kilka dni temu gruchnęła wiadomość o tym, iż Komisja Etyki Reklamy postanowiła ukarać legalnego bukmachera LV BET za jego kampanie „Jazda z Kursami”. W skardze skierowanej do Komisji Etyki Reklamy konsument wskazał, że LV BET zastosował reklamę na billboardach o charakterze wulgarnym, a rzeczona Komisja przychyliła się tej skardze, co w ostatecznym rozrachunku okazało się przysłowiową woda na młyn dla marki LV BET!
Zgodnie ze skargą: „Jazda z kursami” to Jednoznaczne odniesienie do kibolskiego wulgaryzmu „Jazda z kurwami” co narusza standardy etyki i wpływa demoralizująco na odbiorców”.
Komisja Etyki Reklamy po rozpatrzeniu sprawy wydała następujące oświadczenie:
„Skarżony przekaz nawiązuje, zdaniem Zespołu Orzekającego, do wulgarnego sloganu stosowanego m.in. przez kibiców na stadionie w kontekście pokonania przeciwnika. Należy zwrócić uwagę, że część ,,jazda z ku” napisana została odmienną czcionką od zakończenia – ,,RSAMI”. Użycie tego typu sformułowania poprzez zastosowany zabieg graficzny buzi jednoznaczne skojarzenie z zachowaniami chuligańskimi i jako takie jest niezgodne z dobrymi obyczajami i zasadami społecznej odpowiedzialności. Stanowi normalizację zachowań, które w przestrzeni publicznej nie powinny mieć miejsca. Dodatkowo należy wskazać, że odbiorcami reklamy mogą być również dzieci”.
Jakie konswkwencje spotkały zatem LV BET? Żadne, bowiem Komisja Etyki Reklamy nie ma mandatu do tego aby wyciągnąć jakiekolwiek konsekwencje wobec LV BET czy też innych podmiotów wobec których te kary orzeka. I bardzo dobrze! Nam bowiem ta reklama zwyczajnie się podoba, i dobrze wpisuje się w klimat naszego kraju. Jest ona zrobiona „z jajem” w przeciwieństwie do zdecydowanej większości reklam na polskim rynku, i dodaje nieco kolorytu, parafrazując klasyka, w tym nudnym jak „p….” krajobrazie polskiej reklamy.
Jedynym efektem rzeczonej „kary” było uzyskanie dodatkowych zasięgów tej kampanii reklamowej ukierunkowanej przecież w głównej mierze na użytkowników dróg szybkiego ruchu w Polsce. Jednak dzięki tej decyzji sprawa nabrała rozgłosu a temat podchwyciły różne media.
Do sprawy odniósł się Krzysztof Stanowski, twórca Weszło oraz Kanału Zero, związany także z innym bukmacherem Fuksiarz.pl. Tylko ten pojedynczy wpis wyświetlił się do tej prawie 184 tysięcy razy na portalu X.
O sprawie poinformował także kanał na Telegramie 'Dziki zachód’, posiadający ponad 15 tysięcy subskrybentów:
`
Jeśli do tego dołożymy tak duże tradycyjne portale internetowe jak Wirtualne Media czy Nowy Marketing to można zaryzykować stwierdzenie, iż dzięki Komisji Etyki Reklamy przekaz „Jazda z Kursami” trafił nie tylko do kierowców, lecz także do wielu innych członków naszego społeczeństwa, którzy niekoniecznie poruszają się autami.
Zespołowi LVBET gratulujemy zatem świetnej, szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, a Komisji Etyki Reklamy zalecamy aby jednak skupiła się chociażby na reklamach suplementów diety (lub też alkoholi!), które każdego dnia „piorą głowy” naszego społeczeństwa, prezentując je jako remedium na każdy możliwy problem. W ostateczności jeśli nie widzi z nimi problemu zastosowała klasyczną czarną maść na ból d… i następnym razem zastanowiła się, jaki jest sens „karania” kogokolwiek gdy nie ma możliwości (na całe szczęście!) wyciągnąć jakichkolwiek konsekwencji.
Więcej o kampanii „Jazda z Kursami”
Akcja promocyjna „Jazda z KUrsami” marki LV BET odnosi się do wyselekcjonowanych wydarzeń sportowych, na które bukmacher LV BET oferuje kursy bez marży. Dzięki temu gracze marki LV BET mogą codziennie skorzystać z jednego wydarzenia sportowego o podwyższonym kursie!
Jak została odebrana akcja promocyjna „Jazda z KUrsami”?
Legalny bukmacher LV BET podaje, że cała kampania „Jazda z kursami” cieszy się dużym powodzeniem wśród jej klientów. Kierunek samej promocji, który miał być pozytywny i przykuwający uwagę, sprawdził się. Klienci zaaprobowali bowiem zarówno samą promocję, jak i jej przekaz oraz co najważniejsze egzekucję w kanale online.
Promocja poprzez publikowanie zabawnych treści odnoszących się do memów w Social Media marki LV BET okazała się strzałem w dziesiątkę. Skutkiem tego bukmacher wyróżnił się na tle konkurencji, trafiając zarówno w trendy, jak i w zadowolenie swoich klientów.
Jak podaje sam bukmacher LV BET: celem wprowadzonej kampani było uniknięcie typowych treści sportowo-informacyjnych. Zamiast tego chcieli oni publikować merytoryczne treści z przymrużeniem oka, w sposób interesujący i zabawny dla swoich odbiorców.
Warto zwrócić uwagę na to, że część zleconej outdoorowej kampanii LV BET została zrealizowana w nieco inny, bardziej stonowany sposób, głosząc takie hasła jak „Dobry kurs ma znaczenie” czy „Trzymaj się najlepszego kursu”. Niemniej jednak to właśnie hasło „Jazda z KUrsami” okazało się tym najgłośniejszym.
Jak podkreśla legalny bukmacher LV BET, kampania zrealizowana we współpracy z partnerami zewnętrznymi, miała przede wszystkim wywołać uśmiech na twarzach jej klientów i ten cel został spełniony w stu procentach. Bukmacher LV BET chce generować pozytywne emocje, tak więc sama akcja, jak i przewodnie hasło promocyjne, sprawdziły się idealnie.
Marka LV BET informuje, że jeszcze przez jakiś czas pozostanie przy swoim haśle, ponieważ jest ono elementem długofalowej strategii marki
"Oczywiście nagrodę za najlepszego bukmachera z polską licencją powinien dostać betclic, ale pewnie nie dostał bo to nie Polska firma."
"nie wiem czy ktokolwiek odważy się wziąć udział w takim badaniu."
"Mocne papiery. Dlatego szyby szczelnie na czarno oklejone :))"
"Ta firma ma mocne papiery o tym że nie podlegają pod ustawę hazardowa."
"I takie lokale powinny być u nas w Polsce"