Ostatnia aktualizacja: 12 stycznia 2023
Pomimo obowiązującej Ustawy hazardowej i licznych ograniczeń dotyczących działalności kasyn online na terenie Polski, miliony Polaków nadal odwiedza swoje ulubione kasyna online i gra w gry kasynowe za prawdziwe pieniądze.
Ustawa hazardowa
Szacuje się, że 24 tysiące Polaków rocznie gra, rzekomo nielegalnie, w gry oferowane przez internetowe kasyna. Jeśli chodzi o zyski, jakie przynosi kasyno Polska może pochwalić się dużymi wygranymi – według danych, aż trzy czwarte z grających w Internecie użytkowników zlokalizowanych w Polsce, mogło wygrać w sumie aż 27 milionów złotych. Wartość rynku kasyn online w Polsce szacowana jest w milionach, jednak Polska nie odnotowuje z tego żadnych zysków w dochodach z podatków. Ustawa hazardowa była niejako skutkiem afery z Ministrem Sportu w roli głównej. W konsekwencji ówczesny premier Donald Tusk, robił wszystko, aby zdelegalizować hazard online.
Ministerstwo Finansów stara się ścigać nieuczciwych operatorów, którzy pomimo braku licencji pozwalają Polakom na korzystanie z ich serwisów oraz stara się stosować sankcje wobec samych graczy. Od 1 lipca 2017 roku obowiązuje rejestr nielegalnych domen operatorów hazardowych, które muszą zostać zablokowane na terytorium Polski przez dostawców Internetu (blokowanie adresu IP) oraz operatorów płatności (banki, e-portfele). Operatorzy, którzy chcą działać na polskim rynku, muszą wystąpić do Ministerstwa Finansów o licencję, zobowiązać się do przestrzegania polskiego prawa oraz odprowadzać podatki w wysokości 12% obrotu (nie mylić z przychodem!).
Działania marketingowe
Ustawa hazardowa z 2019 definiuje dozwolone oraz niedozwolone działania marketingowe, które może prowadzić dany bukmacher. Zabronione jest reklamowanie kasyn bez licencji Ministerstwa. Dodatkowo niedozwolone jest kierowanie reklam do osób niepełnoletnich, budowanie obrazu kasyn jako sposobu na relaks, wyciszenie, łączenie wizerunku gracza z atrakcyjnością fizyczną, powodzeniem w pracy i życiu osobistym. Hazard nie może być przedstawiany jako sposób na rozwiązanie problemów osobistych i finansowych.
Bukmacher może reklamować się w punkcie stacjonarnym i na budynku, w którym znajduje się kasyno. Bez problemu może stosować reklamy na własnej stronie internetowej oraz sponsorować wydarzenia oraz drużyny sportowe. Reklama w radiu i telewizji dozwolona jest między godziną 22:00 a 6:00, pod warunkiem umieszczenia informacji o posiadanej licencji i ryzyku, jakie niesie nałogowy hazard.
Pablo
14/11/2019
Bpf
14/11/2019