Kenia zakazuje reklamowania hazardu w mediach społecznościowych

Ze świata
Iwo 07/05/2019

Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2019

Betting Control and Licensing Board w Kenii zakazała reklam hazardowych na wszystkich platformach społecznościowych i innych formach reklamy.

Reklama w branży hazardowej nadal jest jednym z najgorętszych tematów na świecie. W Kenii reklamy hazardowe znalazły się właśnie na cenzurowanym, ponieważ nowe przepisy zabraniają ich wyświetlania na jakichkolwiek platformach mediów społecznościowych.

Kenijski organ Betting Control and Licensing Board potwierdził wprowadzony zakaz w zawiadomieniu podpisanym przez pełniącego obowiązki dyrektora Liti Wambua. Zakazano również reklamy zewnętrznej i wszystkich jej typów w godzinach od 6:00 do 22:00.

Podobnie jak wielu innych regulatorów, zakaz reklamowania gier hazardowych w Kenii obejmuje również promowanie gier hazardowych przez ambasadorów marki i celebrytów. Ponadto wszelkie formy reklamy muszą najpierw przejść przez specjalne forum. Przed rozpoczęciem emitowania jakiejkolwiek z nich organ kontrolny będzie wydawać zgodę i zatwierdzać taka emisję.

Regulator wprowadził wymóg dołączenia komunikatu ostrzegającego o potencjalnych szkodach wynikających z hazardu.

„Komunikat ostrzegawczy musi stanowić jedną trzecią rzeczywistej reklamy i mieć tą samą czcionkę”
– stwierdzono. Zakaz będzie egzekwowany od 30 maja.

Ocenia się, że taki zakaz reklamy hazardowej może zaszkodzić potencjałowi iGaming w kraju.

Urząd ds. Dochodów w Kenii (KRA) poinformował w marcu, że skoncentruje się na graczach i użytkownikach pieniędzy na telefon komórkowy oraz wprowadzi nowe podatki w lipcu, po nieosiągnięciu celu półrocznego (finansowego, od lipca ’18 do czerwca ’19) 463,2 mln.

Według komisarza generalnego KRA Johna Njirainiego we wtorek 10% podatek od płatności w telefonach komórkowych może zostać włączone do następnego budżetu krajowego.

Pan Njiraini dodał, że władze przewidują, że nie uda im się osiągnąć rocznego celu poboru podatków ustalonego przez Skarb Państwa o 963 mln euro do 30 czerwca.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL