Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2020
W wyroku FORTUNA i inni, TSUE przyznał co do zasady przepisom ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych charakter przepisów technicznych w rozumieniu dyrektywy 98/34/WE. Obecnie, to do sądów krajowych należy przeprowadzenie analizy w jakim stopniu „zaskarżone” przepisy wpłynęły na swobodny obrót na rynku automatami do gier o niskich wygranych.
W związku z powyższym, przy ścisłej współpracy ze specjalistami z zakresu prawa krajowego i prawa Unii Europejskiej, powstał wzór pisemnego stanowiska, jakie Ogólnopolski Związek Pracodawców Branży Rozrywkowej rekomenduje składać do postępowań przed WSA.
Odnośnie kwestii „technicznych” udostępnionego wzoru, w kolorze niebieskim zaznaczone są fragmenty do uzupełnienia, a w części „załączników” Związek jedynie proponuje możliwe do załączenia dokumenty (dostępne na stronie OZPBR), pozostawiając indywidualnej ocenie każdego przedsiębiorcy decyzję o tym co uzna za stosowne przedłożyć w sprawie. Każdorazowo jednak powinno się dołączyć pisemne stanowisko Komisji Europejskiej w sprawie FORTUNA i in.
Ogólnopolski Związek Pracodawców Branży Rozrywkowej chce zwrócić uwagę jak istotne jest ujednolicone stanowisko przedsiębiorców działających w branży gier w podobnych sprawach. Silne argumenty merytoryczne konsekwentnie podnoszone przez podmioty w całym kraju naprawdę mają większą szansę przekonać odbiorców.
Ponadto, Ogólnopolski Związek Pracodawców Branży Rozrywkowej usilnie zachęca przedsiębiorców do udziału w gromadzeniu dalszego materiału dowodowego na poparcie tezy o zamarciu współpracy handlowej w zakresie automatów do gier o niskich wygranych. Wszystkie dokumenty nadesłane do Związku będą na bieżąco udostępniane pozostałym Członkom, a przez Związek będą wykorzystywane do uaktualniania bazy danych o rynku gier – także dostępnej dla Członków. W ten sposób istnieje możliwość zbudowania interesującego, rzetelnego i wartościowego zbioru dokumentów i statystyk celem wykazania jak negatywny, wręcz „zabójczy” skutek wywołała ustawa o grach hazardowych. Związek zamieszcza na swojej stronie internetowej projekty treści pytań dla Członków, jakie można kierować do producentów automatów oraz projekty oświadczeń jakimi spółki powinny się podzielić, aby wzmocnić ogólnokrajowe wystąpienie branży.
Na koniec, Ogólnopolski Związek Pracodawców Branży Rozrywkowej chce podkreślić, że nie ma obawy o jakikolwiek konflikt interesów pomiędzy przedsiębiorcami w toczących się lub podejmowanych sprawach na gruncie ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych w związku z wyrokiem TSUE z dnia 19 lipca 2012 r. w sprawie FORTUNA i in. Co więcej, Związek jest przekonany, że systematyczna współpraca w zakresie gromadzenia obszernego materiału dowodowego oraz prezentowanie jednolitego i merytorycznego stanowiska znacznie wzmocni pozycję zarówno branży jak i każdego przedsiębiorcy z osobna w sprawie w jakiej będzie występował.
"tak to ten sam człowiek walka dalej trwa"
"Czy Kłos to stara firma PMG ?"
"pozdro dla KŁOSA z Karczewa"
"Broń gazowa 😂😂😂. W kazdym sklepie i art samoobrony można kupić bez zezwolenia. Ponadto nie wprowadzajcie w błąd czytających ponieważ nie można karać za posiadanie automatu nawet hazardowego"
"W pierwszej kolejności totalizator powinien wyłączyć sygnał totalcasino. Tam uzależnionych jest już około 4 milionów ludzi i z dnia na dzień przybywa. Nic nie dadzą odwyki póki jest apka totalizatora. Dziś każdy ma smartfona, to największe uzależnienie i dostęp do hazardu. Powinni to natychmiast wyłączyć. Po drugie cała ustawa o grach hazardowych która weszła w życie 1 kwietnia 2017 roku powstała dla popełniania przęstepstw skarbowych i sama w sobie jest przestepstem. A więc powinno ją się uchylić. Ile jest punktów stacjonarnych gdzie kolesiostwo podnajmuje lokale dla totalizatora. W danym mieście totalizator poszukiwał lokali a więc poleciał pan X i wynajął lokal za 3 tysiące i podnajął dla totolotka za 10 tysięcy. Zawyżone ceny kupna automatów. Ustawa pisana była z myślą o takich wyłudzeniach a więc nie powinno jej być"