Kolejne lokale gastronomiczne, wybrały automaty vendingowe

Automaty
Iwo 28/08/2020

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2020

W odpowiedzi na liczne zapytania czytelników E-play, udało nam się dotrzeć do właścicieli lokali decydujących się na współprace z firmą CBD Company. Dodatkową motywacją dla redakcji było zobowiązanie, które było podsumowaniem poprzedniego artykułu na ten temat.

Wychodząc naprzeciw, postanowiliśmy dowiedzieć się, jak ta współpraca wygląda w praktyce. Rozmawialiśmy z dwoma restauratorami, którzy zdecydowali się wykorzystać atrakcyjną lokalizacje ich restauracji do wstawienia automatu. Obie lokalizacje znaleźliśmy, poprzez lokalizator umieszczony na firmowej stronie. Po kontakcie telefonicznym obu właścicieli postanowiło podzielić się praktycznym aspektem współpracy.

Pierwsza lokalizacja to Gdynia (Centrum) i restauracja „U Senwickich”, która usytuowana jest przy ulicy Władysława IV. Właściciel zdecydował się na współprace, ze względu na lokalizacje restauracji w centrum miasta. Dodatkowy atut to bliskość traktów komunikacyjnych i pieszych. Duża rotacja osób w okolicy i samej restauracji przełoży się zdecydowanie na zainteresowanie potencjalnych klientów. Dodatkowym czynnikiem jest bliskość takiego automatu z innej firmy w pobliskim centrum handlowym i kilu sklepów z CBD w okolicy. Spowodowało to zainteresowanie tematyką produktów z CBD właściciela, który jak się okazuje nie do końca znał obowiązujące normy prawne dotyczące tego obszaru. Po uświadomieniu sobie, ze produkty konopne zawierające poniżej 0,2% THC są legalne w Polsce – sam zdecydował się na wstawienie takiego urządzenia. Restaurator stwierdził również, że wybrał świadomie model współpracy oparty na stałym wynagrodzeniu, gdyż nie miał od początku zamiaru zajmować się obsługą urządzenia.

Druga lokalizacja jest równie atrakcyjna. Automat znajduje się w miejscowości Rumia niedaleko Gdyni i jest zlokalizowany w miejscu przylegającym do ogródka restauracji „Napoli Pizza & Pasta”. Lokal ten umiejscowiony jest w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP, co powoduje rotację osób praktycznie 24/7. W tym przypadku wątpliwości właściciela zanim rozpoczął współpracę były odmienne. Dotyczyło to w jaki sposób kontrolować zakup tych produktów przez osoby poniżej 18 roku życia.

 

Z ustaleń redakcji wynika, że nie ma regulacji prawnej, mówiącej o zakazie sprzedaży tego typu produktów osobom poniżej 18 roku życia. Właściciel usłyszał jednak, że 18+ to wewnętrzna polityka firmy pomimo braku zakazu. Płatność kartą (bo tylko ten sposób płatności jest dostępny w automatach wyżej wspomnianej firmy) sprawia, że weryfikacja wieku jest ułatwiona. W przypadku zakupu przez nieletniego po opłacie kartą, rodzic ma wgląd do transakcji i ma możliwość reakcji. Musimy przyznać, że rozwiązanie jest bardzo odpowiedzialne. Z relacji wynika, że firma dostarczyła restauratorowi również wsparcia prawnego, w zakresie produktów samych w sobie. Po okazaniu certyfikatów legalności, w tym przypadku wyborem był system prowizyjny. Restaurator otrzymuje cennik dla ,,właściciela lokalu’’ i dostaje wynagrodzenie z każdego sprzedanego za pośrednictwem urządzenia produktu.

Drugi model można porównać, do legalnych kiedyś automatów hazardowych. Operatorzy również pracowali w systemie prowizyjnym, zajmując się obsługą urządzeń. Być może rynek stworzył nowy obszar, wypełniający lukę po nielegalnych dziś ,,jednorękich bandytach’’ ?

W jednym i drugim przypadku właściciele wypowiadali się o obsłudze ze strony firmy w samych pozytywach co świadczy o profesjonalnym podejściu do współpracy. Jako redakcja takiej współpracy życzymy wszystkim czytelnikom !

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL