Koniec Las Vegas na Warszawskiej w Sochaczewie

Automaty
Bartosz 29/03/2017

Ostatnia aktualizacja: 29 marca 2017

Jeszcze dwa tygodnie temu na ulicy Warszawskiej działało kilka salonów gier. I choć funkcjonowały one nielegalne, to władze miasta nie mogły ich zlikwidować – ponieważ zabraniały tego przepisy.

Z kolei służba celna, do której należała walka z nielegalnym hazardem, nie miała sił ani środków, aby to zrobić. Teraz salony gier znikają jeden po drugim.

W ubiegłym roku na ulicy Warszawskiej salony gier zaczęły pojawiać się, jak grzyby po deszczu, a ulica powoli zaczęła przekształcać się w sochaczewski Las Vegas Boulevard. Z tym tylko, że kasyna w największym mieście Nevady działają legalnie. Tymczasem te w Sochaczewie, choć widoczne i dobrze oznakowane funkcjonowały nielegalnie, a walka z nimi przypominała tę z wiatrakami.

[numblock num=”” style=”3″]Co z tego, że zabierzemy automaty, skoro w momencie gdy wyjeżdżamy z Sochaczewa, do salonu wstawiane są nowe. Tak dzieje się w całym kraju. O skali problemu może świadczyć przykład z Warszawy. Mamy tam namierzony punkt, w którym co jakiś czas rekwirujemy naraz osiem tysięcy automatów do gry*, i na ich miejsce po kilku dniach pojawiają się nowe – mówił nam pod koniec ubiegłego roku Piotr Tałataj, rzecznik prasowy Izby Celnej w Warszawie.[/numblock] [raw]* Od redakcji E-PLAY: Powyższy cytat zamieszczony został w Ekspressie Sochaczewskim. Redakcja E-PLAY nie bierze odpowiedzialności za prawdziwość wypowiedzi dotyczącej punktu, w którym zarekwirowano 8 tysięcy automatów do gry. [/raw]

Choć w Sochaczewie o takiej skali hazardu nie było mowy, to jednak w 2015 roku funkcjonariusze Izby Celnej podczas kontroli zarekwirowali na terenie powiatu sochaczewskiego 44 automaty do gier o szacunkowej wartości 528 tysięcy złotych. Natomiast w 2016 roku Izba dokonała 15 nalotów na działające w Sochaczewie salony gier. W ich wyniku zarekwirowano 63 automaty, których wartość wyceniono na ponad 700 tysięcy złotych.

Jednak kontrole nielegalnych punktów gry nie zniechęciły ich właścicieli do dalszej działalności. Po prostu ta przynosiła taki dochód, że ryzyko się opłacało, bo jeden automat mógł dać miesięcznie nawet 15 tys. zł czystego zysku.

O jakie pieniądze w skali kraju szła rzecz, mogą świadczyć dane Ministerstwa Finansów. Według nich dochody z nielegalnych automatów mogły sięgać rocznie ponad dwóch miliardów złotych. Dlatego pomiędzy właścicielami salonów gier dochodziło do spięć i walki o klientów. Aby zniechęcić konkurencję, nie przebierano w środkach. Tak było i na naszym terenie. Chociażby 18 października 2016 roku, kiedy to czterech mężczyzn napadło na jeden z punktów z automatami w powiecie sochaczewskim. Po wejściu do środka napastnicy zaczęli niszczyć sprzęt. Zaatakowali też pracownika salonu, bijąc go łomem do wyrywania gwoździ. Uciekając z miejsca zdarzenia, zabrali sprzęt komputerowy. Bandyci zostali jednak szybko ujęci przez sochaczewskich policjantów.

Ale podobne sytuacje to już historia. A wszystko za sprawą nowego prawa o grach hazardowych, które zacznie obowiązywać od 1 kwietnia. To właśnie ono spowodowało, że z terenu Sochaczewa znikają nielegalne salony gier. Ponieważ kary za prowadzenie takiej działalności mają być bardzo wysokie – 100 tys. zł od jednego automatu. Będą one nakładane nie tylko na właściciela salonu, ale również na właścicieli lub najemców lokali, w których stoją niezarejestrowane urządzenia.

Całość czytaj na: expressochaczewski.pl

51 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ex Operator

31/03/2017

Unr1eal byłeś ty kiedyś w prawdziwym kasynie (nie mylić z obskurnymi salonikami)? Te zasady obowiązują już od dawna i jakoś ludzie grają.

Kghm

31/03/2017

Unreal glupoty piszesz byl artykul kodeksubcywilnego art 366, kazdy dostań e kare po kolei moga byc slupy agencje.itp itd this is the end

Zorientowany

31/03/2017

Kmi ic ty **** za takie insynuacje o łapówkach mozesz beknąć i nie jesteś anonimowy pamiętaj że można cie namierzyć czesi mają co najmniej tysiąc terminali z badaniami dlatego nie biora wszystkich z ulicy a zazdrość innych firm jest potężna TYLKO oni mają urzadzenia przebadane przez jednostki Ministerstwa każdy po koleji i to boli UC skarbowe najbardziej i dlatego chca zniszczyc jednostki Badajace niepokorne dla M F

sara

30/03/2017

czas was zwerifkuję, kilka lat sądzenia się ,domniemam że wygracie ale karę trzeba zapłacić w ciągu 7 dni od wydania decyzji... a to nie jest 100k od automatu tylko dużo więcej

sara

30/03/2017

niestety wszyscy zwijają żagle, czyli nikt obecnie nie czuje się w obecnej sytuacji do końca bezpieczny. za wysokie kary... bo to nie jest tyko 100k za automat, jak ma znajomość zapisów nikt normalny nie będzie się narażał. cały czas wierzyłam,że zdarzy się cud, ale on nie nastąpił, jak PIS da sobie radę z tą branżą to już mogą zrobić wszystko

platynka

30/03/2017

12 ale już za 8 można

Wierny

30/03/2017

Kmicic hehe dobre żarty :) masz poczucie humoru ;) Szkoda tylko ze wszystkie Visiony z terenu małopolski bardzo szybko zostały wyzbierane przez operatorów z lokali i stacji paliw bo nie dali żadnej gwarancji właścicielom ze będzie okej . Pozdrawiam kumatych ;) Ps. Co do salonów to tez koniec największy potentat Jack H z dniem jutrzejszym zamyka wszystkie salony . Pozdrawiam

Kmicic

30/03/2017

Ale tutaj panika :) ja wam polecam vision-y maja certyfikaty itd. Nie ma co sie spinac

sara

30/03/2017

tak uważam dlatego to wrzuciałam Benek napisał, że PIS nas pokonał i niestety ma rację zaczynamy finałowe odliczanie..

Kmiecic

30/03/2017

Jak chcecie mieć opinię czy automat jest hazardowy czy też nie jest. Wystarczy udać się do punktu np. KWP, HOT FUN itp. Wrzucić 10 zł i sprawdzić czy taki automat posiada elementy losowości. Gwarantuje wam, że posiada. Odpowiecie sobie uczciwie... Lepiej spać spokojnie niż później głupio się tłumaczyć w razie kontroli celno-skarbowej. Nie znajomość prawa nie zwalnia was od odpowiedzialności.

CJ

30/03/2017

Nie będą respektowane żadne badania. Dopóki minister nie rozstrzygnie decyzją, że urządzenie jest niehazardowe nie można go użytkować, albo można pod groźbą kary, możesz mieć 5 badań z różnych jednostek. Jest jakiś wyrok, że minister nie może tego rozstrzygać jednoosobowo, ale co z tego prawo jest prawo. Jest napisane, że minister rozstrzyga to 95% sądów będzie działać tak jak mówi prawo. A nie że ktoś tam klepnął jakiś wyrok.

sara

30/03/2017

faktycznie niektóre maszyny mają takie badania, pytanie czy będą one respektowane. Poniżej oświadczenie MF z dnia 14.09.2016 Użytkowanie automatów do gier (takich jak terminale rzekomo oferujące „quizy wiedzy" lub obrót instrumentami pochodnymi) poza kasynami gry, np. w lokalach gastronomicznych, może narażać przedsiębiorców na konsekwencje prawne. Uzyskanie opinii jednostki badającej, upoważnionej przez Ministra Finansów, z badania technicznego automatu nie gwarantuje legalności jego eksploatacji poza kasynem gry. Jedynie decyzja Ministra Finansów o niehazardowym charakterze gry na danym urządzeniu zapewnia prowadzenie takiej działalności zgodnie z prawem.

Kmiecic

30/03/2017

Dokładnie. Nie ma możliwości by ktokolwiek miał jakiekolwiek papiery na automaty!!! Być może jakaś tam firma zrobiła sobie badanie jednego automatu w razie kontroli. Co jednak z pozostałymi automatami ???!!! p.s. zawsze się znajdzie się "fachowiec", która wam podpiszę jakikolwiek dokument. Oczywiście trzeba odpowiednio zmotywować taką instytucję, czy też "fachowca". PiS na pewno nie odpuści tematu automatów. W końcu muszą się czymś pochwalić. Będzie trzeba odtrąbić sukces. Myślicie, że PiS na tym nie zyska ??? Zyska i to bardzo w sondażach. Już widzę jak się chwalą Błaszczak, Jarosław, Szydło i Morawiecki.

Jan

30/03/2017

Nowe czerwone są takie same jak zielone czy fioletowe :/ Chyba chodzi Ci ogólnie o urządzenia od H... F...

[email protected]

30/03/2017

Proszę o kontakt odnośnie tych urządzenia.

unr1eal

30/03/2017

witam ponownie Tych automatów nie da się kupić a nawet jak by się dało to i tak bez ochrony prawnej dużej firmy w obecnej sytuacji w Polsce nie wstawił bym ich na własną rękę. Tak jak pisałem poprzednio. Potrzebna jest firma ,która wynajmuje na siebie cały lokal , dodatkowo posiada (najlepiej własną ) agencję nieruchomości . Właściciel lokalu przekazuje lokal do agencji a ona dopiero wynajmuje go firmie z maszynami , i tak właśnie będzie to działać :) Podałem już nazwy maszyn więc każdy kto jest w temacie wie jakie to firmy ps jeśli chodzi o monopol państwa to długo on nie potrwa (pewnie do wyborów) dodajcie sobie PIS + kupno? stworzenie? maszyn + stworzenie całej sieci dystrybucji (prezesi kierownicy pracownicy lokale ) + zakaz grania po alkoholu + REJESTRACJA GRACZA + zerowe doświadczenie = sami sobie odpowiedź dopiszcie

Ostr

29/03/2017

mysle ze moga mnie oskarzyc za umyslne popelnienie przestepstwa

opera777

29/03/2017

bzdury piszecie i nie macie pojęcia o sprawie, Ci co się liczą zwijają się do 31.03, wyjdźcie z nor i zobaczcie kogo nie ma już na rynku, minimum na pół roku wszyscy poważni gracze znikają i będą obserwować rynek, nie ma maszyny która ma papiery!! zresztą dlaczego buki zawieszają działalność? ogarnijcie się ludzie i zastanówcie się na kogo głosujecie albo dlaczego nie chodzicie do wyborów..

sara

29/03/2017

cj prawdopodobnie masz racje ja odpowiedziałam ostr... ale bardziej skupiłam się na zadanym pytaniu na jego składowych.. także przychyalm się do Twojej wypwiedzi

sara

29/03/2017

dużo pytań i trochę źle zadanych właściciel lokalu zezna ze ja je dostarczyłem kto podpisuję się w protokole odbiorczym - odbierający i TY? czy masz pełnomocnictwo do podpisywania protokołów odbioru wystawione przez firmę ? i naprawiam to nie podlegam pod prawo polskie a jakiego obywatelstwa jesteś ? czy jako pracownik nie podlegam pod prawo karno skarbowe? tego nie wiem z wypowiedzi wynika ze wiesz co co robisz, kwestia jak wygląda twoja umowa z firmą

CJ

29/03/2017

Tak, jesteś organizatorem gier hazardowych. Dbasz o to aby maszyny były sprawne. Tyle wystarczy. Celni dowalali się do właścicieli lokali że dbają o czystość w okół automatów oraz udostępniają prąd. W Twoim wypadku wątpliwości nie ma.

Ostr

29/03/2017

wytlumaczci mi w takim razie jezeli jestem pracownikiem firmy ktora wstawia automaty ja je "naprawiam", wlasciciel lokalu zezna ze ja je dostarczylem i naprawiam to nie podlegam pod prawo polskie i nie wspolorganizuje hazardu? czy jestem wspolorganizatorem poniewaz je przywoze, naprawiam firma daje wlasciciel obsloguje czyli nie jest to grupa przestepcza? czy jako pracownik nie podlegam pod prawo karno skarbowe?

sara

29/03/2017

unr1eal jesteś? dałeś takie pozytywne info... każdy z nas chciałby działać normalnie dasz radę napisać coś więcej czy to tajemnica ?

sara

29/03/2017

czy można prosić o szybszą akceptację wpisów? temat taki ciekawy a trzeba tyle czekać......

zainteresowany

29/03/2017

mógłbyś dać linka lub namiar na tego typu automaty?

Wiola

29/03/2017

Gdzie można kupić te maszyny?

sara

29/03/2017

Jaki jest przybliżony koszt zakupu w/w maszyn

sara

29/03/2017

medialny przekaz ? Panie Janie jak posiada Pan taką opinię najlepszych prawników, którzy jednoznacznie stwierdzają że Pana tezy są słuszne chętnie ją od Pana odkupię. Serio

unr1eal

29/03/2017

witam Przyglądam się dyskusji od jakiegoś czasu i nie wiem czego tu jeszcze nie rozumiecie ?? Karani Będą : 1) Posiadacz zależny lokalu, w którym znajdują się niezarejestrowane automaty do gier i w którym prowadzona jest działalność gastronomiczna, handlowa lub usługowa;- Czyli firma która wynajmuję lokal , Czyli lokale wynajmujcie tylko firmą sprawdzonym nie osobą fizycznym ! , a najlepiej przez agencje pośredników nieruchomości 2) Posiadacz samoistny lokalu, w którym znajdują się niezarejestrowane automaty do gier i w którym prowadzona jest działalność gastronomiczna, handlowa lub usługowa, o ile lokal nie jest przedmiotem posiadania zależnego.- Czyli właściciel lokalu o ile ten lokal nie jest wynajęty Ponadto są już na rynku maszyny (np:Eugeniusze czy nowe czerwone Quizamaty) które mają opinie państwowych instytutów elektrotechniczny zarówno z Warszawy jak i z Wrocławia że nie są automatami hazardowymi , Firmy które produkują to urządzenia kilkakrotnie same zgłaszały je do kontroli aby sprawdzić czy nie ma w nich elementu hazardu. Tak więc tragedii nie ma :)

sara

29/03/2017

to nie wynika z naszych wpisów zastanawiamy się jak należy rozumieć zapis ustawy

Jan

29/03/2017

I tu zaczyna się logika Panie Tadziu ..... Większość tych informacji pisanych tutaj to medialny przekaz który ma na celu to co ma na celu ustawa... Radzę o dobrą konsultację z prawnikiem. Wydaje mi się , że to powinno wszystko wyjaśnić. Pozdrawiam.

From

29/03/2017

I tak będzie zrozum, że teraz Pis przejmuje cały rynek i nie da nikomu zarobic w tej " branży" sprawa jest priorytetowa. Gdyby nie takie zapisy o kraniu każdego to wszyscy jak do tej pory brali by lokale na przysłowiowego pana Staszka i dalej by się wszystko kręciło.

sara

29/03/2017

Ja też chciałabym, żeby można było to tak interpretować. Niestety kluczowe lub nie występuję i obawiam się że dowodzenie ze dana interpretacja zrozumienia tego przepisu jest słuszna może być długotrwałe i kosztowne w polskich sądach. ps. Gazeta prawna kłamie ? trochę to dziwnie brzmi

CJ

29/03/2017

No i co z tego? A jak ktoś dla mnie pracuje a ja handluje fajkami, ziołem bez akcyzy itd i ten ktoś jest moim pracownikiem i sprzedaje to w mieście to mu sie nie należy kara? Popadacie ze skrajności w skrajność a głupota co niektórych woła o pomstę do nieba. Pewnie dlatego nasza sytuacja wygląda jak wygląda.

CJ

29/03/2017

Oczywiście tak jakby ktoś miał przy sobie jakieś substancje zakazane. Masz automat w domu barze garażu wyłączony to ustawa hazardowa bodajże 10 tys kary administracyjnej przewiduje, może kodeks karny przewiduje następne tego nie wiem.

tadzik

29/03/2017

to jak to się ma do tego że jak wynajmuję mieszkanie studentowi on podnajmuje je dalej studentkom całe mieszkanie studentki natomiast zaczynają w nim produkcję narkotyków to wszyscy będą karani z waszych wpisów na to wychodzi

sara

29/03/2017

Pamiętajcie, że za samo posiadanie jest karane jeżeli dobrze rozumiem to nawet jak stoi wyłaczony na zapleczu można dostać karę czy tak jest ? Ponadto do Kodeksu karnego skarbowego został dodany m.in. art. 107d, który stanowi, iż przestępstwem jest posiadanie automatu do gier wbrew warunkom koncesji lub bez wymaganego urzędowego sprawdzenia lub bez nałożenia urzędowych zamknięć. Za powyższe przestępstwo grozi grzywna do 720 stawek dziennych i/lub kara pozbawienia wolności do lat 3. (2017 r. stawka dzienna waha się w granicach: 66,67 zł – 26 666,66 zł, natomiast dla kary grzywny ustalono przedział od 666,70 zł do 19.199.995,20 zł).

kg

29/03/2017

zgadzam sie Pani saro dokladnie objasnienie tej ustawy bylo duzo predzej i opisywane, ile osob wynajmuje , podnajmuje to kazdy dostaje kare. Wiec tak naprawde z tym nie wiadomo o co chodzi to tez moze byc wiadomo. Mysle ze musieli tak sprecyzowac aby nie dzialy sie tego typu dzialania, jak specialne zrobienei czegos zlego komus. generalnie samemu nie ma co ryzykowac i byc zlapanym, wynajmowac za grosze i zyc w niepewnosci tez nie ma sensu. wynajmowac firmie ktora niby Cie obroni , kto bedzie wyplacal pieniadze sasiadka? ktora bedzie zamieszana i bedzie jej grozila kara do 3 lat i grzywna powie ze to Twoj lokal.operatorzy beda wmawiac wszystko i naganiac bo maja kredyty leasingi i bog wie co, nie beda patrzec na Pania bo ich nie bedzie, beda jako sprzataczki i transport. reszta to bedzie firma x i y i PAni. Tyle w TEMACIE BYE

Jan

29/03/2017

media kłamią

Jan

29/03/2017

Jeśli wynajmuje "słup" no to zaczynają się problemy. Trzeba dokładnie sprawdzać firmę która wynajmuje nasz lokal, jeśli jest podmiotem aktywnym .. co można sprawdzić poprzez numer NIP to raczej nie ma obaw przed wynajmem. Jeśli wynajmuje osoba fizyczna to raczej logiczne , że spisujemy dane z dowodu osobistego.

Jan

29/03/2017

To jest właśnie nasze słowo "lub" kochana.

sara

29/03/2017

w gazecie prawnej był artykuł, z którego wynikało, że właściciel również płaci karę mimo ze wynajmuje

sara

29/03/2017

zgadzam się zapis w ustawie nie do końca czytelny, ale lepiej nie ryzykowac kary (zapłata w ciągu 7 dni od decyzji) a potem latami się sądzić i udowadniać Bóg wie co

ola

29/03/2017

Co znaczy, że nie ma najemcy? Czy w sensie, że właściciel nie wynajmuje lokalu tylko sam wstawia automaty czy w sensie, że wynajmuje lokal a najmcą jest słup lub osoba fikcyjna i taka sytuacja też oznacza, że nie ma najemcy, którego by można było ukarać? Piszcie jaśniej co macie na myśli.

sara

29/03/2017

więcej na te temat w hot news e-play artykuł o stacjach benzynowych

sara

29/03/2017

w ustawie nie ma słowa o karaniu pracowników

sara

29/03/2017

posiadacz zależny lokalu, w którym znajdują się niezarejestrowane automaty do gier i w którym prowadzona jest działalność gastronomiczna, handlowa lub usługowa; 4) posiadacz samoistny lokalu, w którym znajdują się niezarejestrowane automaty do gier i w którym prowadzona jest działalność gastronomiczna, handlowa lub usługowa, o ile lokal nie jest przedmiotem posiadania zależnego; gdzie tu słowo lub ? niejasność budzi ... o ile lokal nie jest przedmiotem posiadania zależnego - tu do konca nie wiadomo o co chodzi

Ostr

29/03/2017

operator dlaczego ma nie dostac? przeciez popelnia przestepstwo umyslnie, to nic ze jest pracownikiem tak samo podlega po k.k.s

kg

29/03/2017

a ja czytalem bardzo duzo i wytlumaczenie jak to bedzie wygladalo na zasadzie karania i mimo,ze zgodze sie w rozumieniu z definicja ktora jak mowisz opisujesz, jednak w opisie tej ustawy bylo tak, wlasciciel 100 tys od automatu, najemca 100 tys i podnajemca itd. Nie bede tego szukal ale wiem co czytam , byl zrobiony opis na zasadzie 2 chyba automatow wszyscy po kolei dostana.przeciez po to te ustawe robili zeby nie bylo slupow, co prawda ten punkt przeczy sobie, ale poczekajmy zobaczymy i tyle, jak ktos chce ryzykowac i byc krolikiem doswiadczalnym nowej ustawy prosze bardzo. Oczywiscie operatorzy nie dostana kary bo sa zatrudnieni jako sprzaaczki lub transport. zostana firmy krzak, srak i wlasciciel po nazwisku i imieniu.Tyle w temacie.

Jan

29/03/2017

Definicja w ustawie zawiera spójnik "lub" Czyli jeśli jest najemca , karany jest najemca. Jeśli go niema, karany jest właściciel. Logiczne ?

kg

29/03/2017

Będą one nakładane nie tylko na właściciela salonu, ale również na właścicieli lub najemców lokali, w których stoją niezarejestrowane urządzenia.tak naprawde obojetnie jak dluga bedzie piramidka tak wszyscy po kolei beda dostawac
E-PLAY.PL