KSA: Operator loterii nie może reklamować wygranej jako sposobu na rozwiązywanie problemów!

Branżowy marketing Komunikaty
Wiktor Czerwiński 09:27 16/02/2025

Ostatnia aktualizacja: 16 lutego 2025

Kansspelautoriteit (KSA), czyli holenderski Urząd ds. hazardu wystosował komunikat w związku z kampanią reklamową jaką prowadził tamtejszy operator loterii VriendenLoterij. Nieodpowiedni materiał reklamowy opublikowany został w jednej z największych holenderskich gazet. W odpowiedzi na krytykę, VriendenLoterij natychmiast usunęła artykuł z publikacji online.

Loterie często wykorzystują tzw. „historie zwycięzców” do promowania swoich gier losowych. Jest to dozwolone, pod warunkiem że w takich historiach hazard nie jest przedstawiany jako rozwiązanie problemów osobistych lub finansowych. KSA otrzymała zgłoszenie od obywatela, że w jednej z takich historii VriendenLoterij opisała uczestnika, który dzięki wygranej mógł opłacić rachunki medyczne. Organizacja została upomniana za tego typu przekaz.

Przedstawianie udziału w grach losowych jako rozwiązania problemów osobistych lub finansowych może skłonić ludzi do wydawania na hazard więcej pieniędzy, niż pierwotnie zamierzali. Zdaniem KSA tego rodzaju reklamy są nieodpowiednie i niedopuszczalne, szczególnie gdy historie zwycięzców odnoszą się do takich kwestii jak bezdomność, problemy zdrowotne, koszty pogrzebu czy opłacanie zaległych rachunków.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL