Legalny bukmacher i gwiazdy świata sportu to popularny związek marketingowy

Branżowy marketing
MDM 11:14 14/08/2018

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2024

Bukmacher starający się zwiększyć swoją rozpoznawalność decyduje się na podejmowanie różnych działań marketingowych. Popularną formą promocji jest nawiązywanie przez bukmacherów współpracy ze znanymi osobami, które zostają tzw. ambasadorami, a więc twarzami marki.

Zainteresowanie zakładami bukmacherskimi jest wśród kobiet całkiem spore. Choć kobiety znacznie rzadziej od mężczyzn interesują się sportem, to częściej mają swoich kandydatów do zwycięstwa np. w telewizyjnych show tanecznych, których rozstrzygnięcia również można typować u bukmacherów.

Chcielibyśmy jednak podejść do tematu zakładów z nieco innej strony, a mianowicie przyjrzymy się, które znane osoby zostały „ambasadorami” firm bukmacherskich. Choć w większości są to gwiazdy świata sportu lub komentatorzy sportowi, to bardzo prawdopodobne jest, że również wiele kobiet doskonale zna te osoby. Na początek jednak kilka słów wstępu…

Rynek zakładów bukmacherskich w Polsce przeszedł w ostatnim czasie spore zmiany. Związane jest to w dużej mierze ze zmianami prawnymi, które obowiązują od kwietnia 2017 roku. Zmiany w prawie spowodowały znaczną poprawę sytuacji legalnych bukmacherów, którzy zwiększają swoje udziały w polskim rynku zakładów. Rozwój bukmacherów działających zgodnie z polskim prawem jest możliwy w dużej mierze dzięki wprowadzeniu możliwości blokady stron internetowych firm nie posiadających polskiego zezwolenia.

Szara strefa, która w pewnym momencie stanowiła na polskim rynku zakładów aż 90%, obecnie znacznie zmalała. Legalni bukmacherzy, chcąc stale powiększać swój udział w polskim rynku zakładów stosują różne rozwiązania marketingowe, mające na celu zwiększenie ich rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. Powszechny stał się więc sponsoring polskich klubów piłkarskich, ale także wielu innych dyscyplin i wydarzeń sportowych. Często bukmacher posiadający zezwolenie na działalność w Polsce stara się zaangażować do promocji swojej marki „znane twarze”, a więc osoby powszechnie rozpoznawalne, które związane są przede wszystkim ze światem sportu.

Obecnie „ambasadorami” bukmacherów są, m.in.:

Zbigniew Kręcina – doskonale znany działacz sportowy, który w młodości występował również jako piłkarz w drużynie Koszarawy Żywiec. Jako działacz sportowy, Zbigniew Kręcina sprawował, m.in. funkcje sekretarza generalnego PZPN, dyrektora ds. marketingu i organizacji imprez PZPN, dyrektora technicznego reprezentacji Polski, dyrektora sportowego Piasta Gliwice. Bliski był również objęcia stanowiska prezesa Polskiego Związku Piłki Nożnej, jednak zajął ostatecznie 2 miejsce (prezesem został wówczas Grzegorz Lato). Zbigniew Kręcina to z pewnością doskonale rozpoznawalny działacz sportowy, dlatego na nawiązanie z nim współpracy zdecydował się legalny bukmacher LV Bet (nr zezwolenia przyznanego spółce „LV BET Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o.”: PS4.6831.9.2016.EQK). Bukmacher, przy współpracy ze Zbigniewem Kręciną przygotował przed Mistrzostwami Świata rozgrywanymi w Rosji specjalne spoty, nawiązujące do zbliżającej się największej imprezy piłkarskiej.

Czytaj dalej: kafeteria.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL