Major League Baseball (MLB) i Sportradar ogłaszają długoterminowe rozszerzenie współpracy

Inwestycje i umowy
Adam Brzozowski 15:27 09/02/2025

Ostatnia aktualizacja: 9 lutego 2025

Major League Baseball (MLB) oraz Sportradar Group AG (NASDAQ: SRAD) ogłosiły w piątek, 7 lutego br. długoterminowe przedłużenie (do 2032 roku) i rozszerzenie ich trwającej od dekady współpracy, która rozpocznie się w sezonie 2025. Celem umowy jest pełne wykorzystanie potencjału danych i treści audiowizualnych (AV) MLB, a także promocja baseballu na całym świecie. W ramach porozumienia MLB nabyło udziały (equity stake) w Sportradar, co dodatkowo umacnia ich partnerstwo i wspiera przyszłe możliwości rozwoju.

Na mocy nowej umowy Sportradar, we współpracy z MLB, będzie wyłącznym dystrybutorem oficjalnych danych MLB o bardzo niskim opóźnieniu, treści medialnych (w tym danych Statcast) oraz treści AV w swojej globalnej sieci klientów, która obejmuje 800 operatorów zakładów sportowych i 900 firm medialnych.

Zgodnie z warunkami umowy Sportradar będzie płacił roczne opłaty licencyjne, a MLB otrzyma do 1 855 724 akcji zwykłych klasy A w trakcie obowiązywania umowy, pod warunkiem spełnienia określonych warunków i dostosowań.

Popularność baseballu w regionach takich jak Ameryka Łacińska i Azja, w połączeniu z rosnącą legalizacją zakładów sportowych, stwarza nowe możliwości dla rozszerzonego wykorzystania danych i treści MLB.

Aby zapewnić integralność rozgrywek, Sportradar będzie nadal świadczył usługi na najwyższym poziomie, w tym oferując Universal Fraud Detection System (UFDS), który monitoruje globalną aktywność związaną z zakładami sportowymi. Ponadto Sportradar zapewni MLB wsparcie w zakresie śledztw i edukacji w obszarze zapobiegania oszustwom.

W ramach współpracy Sportradar i MLB opracują produkty napędzane sztuczną inteligencją, wykorzystując dane o śledzeniu zawodników, aby tworzyć immersyjne i hiperpersonalizowane doświadczenia dla fanów.

Kenny Gersh, wiceprezes wykonawczy MLB ds. mediów i rozwoju biznesowego, powiedział:

„Sportradar był doskonałym partnerem dla MLB, szczególnie pomagając nam w poruszaniu się po procesie legalizacji i ciągłej ewolucji globalnego krajobrazu zakładów sportowych. W trakcie naszej współpracy Sportradar konsekwentnie rozwijał znakomite produkty, wykorzystując najlepsze dane MLB. Cieszymy się, że możemy kontynuować innowacje z Sportradar, aby tworzyć angażujące produkty i usługi dla fanów MLB na całym świecie.”

Carsten Koerl, dyrektor generalny Sportradar, dodał:

„Jesteśmy podekscytowani możliwością kontynuowania naszej długotrwałej współpracy z MLB. Ta umowa oznacza nowy, ekscytujący rozdział w naszej wspólnej podróży. Nasza współpraca to nie tylko wykorzystanie najnowocześniejszej technologii i treści, ale także wspólna praca nad tworzeniem innowacyjnych produktów, które zwiększają zaangażowanie fanów i zbliżają ich do gry. Łącząc nasze siły, możemy odkrywać nowe możliwości i docierać do większej liczby fanów sportu na całym świecie, kształtując przyszłość rozrywki sportowej. Ta umowa, która od razu przyczyni się do wzrostu naszej działalności, przyniesie wartość naszym akcjonariuszom, jednocześnie rozszerzając nasze marże i generując silny przepływ gotówki.”

Sportradar jest oficjalnym partnerem MLB od 2019 roku. Najnowszym krokiem w ich współpracy było wybranie przez MLB systemu Synergy Sports Coaching & Scouting, oferowanego przez Sportradar, do analizy wydajności sportowej ligi i jej 30 klubów.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL