Marketingowa ofensywa bukmachera na Euro 2020

Bukmacherzy Promocje
Iwo 10/06/2021

Ostatnia aktualizacja: 29 grudnia 2022

Kilka wersji spotu telewizyjnego, kampania outdoorowa, konkursy w których do wygrania jest milion w gotówce oraz klasyczny, w pełni odrestaurowany Ford Mustang z 1965 roku. Do tego działania influencerskie z mistrzem świata UFC, zdobywcą piłkarskiej Ligi Mistrzów i byłym skrzydłowym Reprezentacji Polski. Czy to działania potężnego, międzynarodowego koncernu? To bukmacher Superbet walczy o swoją pozycję na polskim rynku tuż przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

Firmy oferujące zakłady sportowe w Polsce przyzwyczaiły do znacznego wzmagania swojej aktywności marketingowej w okresie największych turniejów piłkarskich. Zwłaszcza rynkowi liderzy od lat stawiają na dotarcie do okazjonalnego klienta, którego raz na dwa lata ogarnia gorączka kibicowania Reprezentacji Polski.

Postawa bukmacherów przed przełożonymi przez pandemię Mistrzostwami Europy była jednak zagadką. Branża straciła w 2020 roku ogromne przychody przez zatrzymanie sportu na całym świecie. W opinii wielu kibiców brakuje też atmosfery Euro, które odbędzie się po raz pierwszy w wielu krajach i w dodatku przy ograniczeniach w podróżowaniu.

W tej sytuacji może nie dziwić jedynie budżet reklamowy STS, czyli lidera pod kątem udziałów rynkowych w segmencie zakładów sportowych. Pozytywnym zaskoczeniem jest jednak postawa bukmachera Superbet, który oferuje zakłady w Internecie od półtora roku i dopiero zdobywa uznanie klientów.

Od 1 czerwca marka wystartowała z emisją spotów telewizyjnych w których występuje Jerzy Dudek. Były zawodnik między innymi Liverpoolu, a aktualnie ekspert piłkarski motywuje przekazem wiary w siebie i sięgania po marzenia. Spot ten jest emitowany na antenach TVP i TVP Sport. Można było go zobaczyć przy okazji meczów towarzyskich Reprezentacji Polski, a intensyfikacja emisji nastąpi oczywiście podczas ME.
Zdobywca pucharu Ligi Mistrzów w sezonie 2004/2005 wystąpił także w kolejnych dwóch wersjach spotów w parze ze Sławomirem Peszko. Produkcje te komunikują dwie akcje specjalne Superbetu na Euro i mają lekko humorystyczny charakter. Emitowane są na antenach stacji grup TVN, Polsat i TVP.
W pierwszej do wygrania bez żadnego wkładu jest 1 000 000 złotych w gotówce. Udział w konkursie możliwy jest tylko do piątku 11 czerwca, czyli do momentu rozpoczęcia pierwszego meczu rywalizacji o prymat w Europie. Wystarczy odpowiedzieć na 10 pytań dotyczących turnieju.

https://www.youtube.com/watch?v=Te8C3fCoIRU&ab_channel=SuperbetPLSuperbetPL

Drugi z serii spotów produktowych komunikuje równie imponującą nagrodę, którą Superbet odda w ręce jednego ze swoich klientów. Klasyczny, piękny, czerwony Mustang z rocznika 1965 trafi do zwycięzcy „Super Rankingu” trwającego od 11 czerwca do 11 lipca.

https://www.youtube.com/watch?v=_hVBxVbuvag&ab_channel=SuperbetPLSuperbetPL

Do tych aktywności Superbetu dochodzą także kampanie outdoorowe w Katowicach, Warszawie i Krakowie, czy reklama w prasie grupy RASP („Fakt” i „Przegląd Sportowy”).

Na rynku bukmacherskim nie ma jednak sukcesu bez połączenia działań marketingowych i dobrej oferty zakładów sportowych. Gracze chcą wygrywać dużo dzięki wysokim kursom i preferują korzystanie z firmy, która oferuje szeroką gamę możliwości. A tych nie brakuje. Długoterminowa oferta Superbetu na turniej mistrzowski to aż 160 różnych grup zakładów, blisko 3000 kursów do zagrania. Fani Reprezentacji Polski mogą korzystać nie tylko ze standardowych zakładów meczowych, ale także opcji wytypowania liczby punktów, zwycięstw i remisów w całym turnieju czy zakładów łączonych np. że Polska odpadnie w późniejszej fazie turnieju niż Rosja, a Robert Lewandowski strzeli na ME minimum 2 gole. Do tego gratka dla fanów statystyk jak liczba goli króla strzelców ME, liczba meczów z dogrywką, czy liczba rzutów rożnych w całym turnieju.

Czy agresywna strategia Superbetu w walce o polskiego klienta okaże się skuteczna?

„Postawiliśmy odważnie na produkt który klienci doceniają i szeroką komunikację marketingową, nie tylko na czas Mistrzostw Europy ale w trybie ciagłym. Wprowadziliśmy zabawy free to play na skalę niespotykaną wcześniej na polskim rynku – nie tylko na Euro ale są u nas zawsze w ofercie. Plany grupy Superbet są ambitne na kilku europejskich rynkach. W Polsce celujemy w podium wśród legalnych firm w ciągu 3 lat i wiemy że z naszym produktem mobilnym jest to realne. Nasza aplikacja mobilna została oceniona przez klientów jako najlepsza na rynku w Badaniu Bukmacherskim 2021, a klienci wysoko cenią także naszą politykę bonusową, kursy, zakres oferty i obsługę klienta. Inwestujemy i będziemy dalej inwestować w rozpoznawalność marki Superbet a przede wszystkim w produkt i w naszego klienta.” – mówi Adam Lamentowicz, Country Manager Superbet w Polsce.

Wynik finansowy bukmacherów podczas jednego turnieju jest w dużej mierze zależny od rezultatów na boisku. Im więcej niespodzianek w rywalizacji sportowej, tym lepsze wskaźniki po stronie operatorów zakładów. Dwie rzeczy są jednak pewne – kibicom nie zabraknie emocji, a działom marketingu firm bukmacherskich nie zabraknie ogromu pracy.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL