Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2021
240 m2 powierzchni, ponad 40 litrów farb i 1060 elementów ceramicznych – to wszystko złożyło się na mural Kazimierza Górskiego, który powstał z okazji 100. rocznicy urodzin najwybitniejszego polskiego trenera. 9 listopada na budynku przy ulicy Madalińskiego 49/51 w Warszawie oficjalnie odsłonięto dzieło.
Autorami mural jest duetu artystyczny Czary-Mury. Mecenat nad projektem objął zaś STS, sponsor narodowej reprezentacji piłkarskiej.
Berenika Górska, wnuczka „Trenera Tysiąclecia”, mówi:
„Chcemy bardzo serdecznie podziękować duetowi Czary-Mury, który uparcie aż dwa lata walczył o powstanie muralu, a także mecenasowi tego projektu, sponsorowi reprezentacji Polski w piłce nożnej, firmie STS, dzięki któremu realizacja projektu była możliwa. Dziękujemy również zarządcy budynku oraz całej wspólnocie, która z entuzjazmem przyjęła pomysł stworzenia tego unikatowego dzieła. Mural dla rodziny będzie dumą i pamiątką, a dla okolicznych mieszkańców miłym wspomnieniem i znakiem rozpoznawczym budynku Madalińskiego 49/51, w którym przez wiele lat mieszkał dziadek. Cała rodzina jest ogromnie wzruszona i dumna.”
Mural na warszawskim Mokotowie powstawał 21 dni. Przedstawia mierzącą ponad 9 metrów postać Kazimierza Górskiego wraz z jednym z jego najbardziej znanych cytatów „Piłka jest okrągła, a bramki są dwie”. Praca jest wyjątkowa, bo tworzona w dwóch technikach artystycznych – na części malowidła wykorzystano ponad tysiąc elementów ceramicznych, które w połączeniu z promieniami słońca sprawiają, że całość jest jeszcze bardziej efektowna.
„Pod koniec 2020 roku wysłaliśmy zapytania do potencjalnych sponsorów, zastanawiając się, kto mógłby nam pomóc w realizacji tego wyjątkowego projektu. W większości przypadków nie było niestety odzewu. Nie poddawaliśmy się i zdecydowaliśmy, że dobrym pomysłem będzie kontakt ze sponsorami reprezentacji w Polski w piłce nożnej. To był strzał w dziesiątkę. Najszybciej odezwał się do nas STS, którego gotowość do działania i entuzjazm od razu utwierdziły nas w przekonaniu, iż wspólnie sprawimy, że mural Kazimierza Górskiego ujrzy światło dzienne i zrealizujemy tym samym nasze artystyczne marzenie”
– mówią Marek Grela i Marta Piróg, artyści występujący pod nazwą Czary-Mury.
I dodają: – Od początku istnienia Czary-Mury zależało nam na stworzeniu tego muralu, dlatego niestrudzenie dążyliśmy do realizacji tego projektu i cierpliwie dopełnialiśmy wszystkich formalności przez prawie dwa lata.
Paweł Rabantek, dyrektor marketingu w STS, dodaje, że mecenat muralu doskonale wpisuje się w realizowaną przez firmę strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, która w dużej mierze opiera się na działaniach Fundacji STS oraz działaniach sponsorskich.
„Od razu wiedzieliśmy, że chcemy być częścią tej wyjątkowej inicjatywy. Decyzja o podjęciu współpracy z artystami z Czary-Mury i ufundowaniu muralu Kazimierza Górskiego zapadła bardzo szybko. Sport leży w DNA naszej firmy. Od lat jesteśmy dumnym sponsorem m.in. reprezentacji Polski w piłce nożnej, a od teraz również dumnym mecenasem muralu upamiętniającego najwybitniejszego polskiego trenera” – mówi Paweł Rabantek.
Więcej informacji udziela:
Biuro prasowe Fundacji Kazimierza Górskiego
e-mail: [email protected]
T: 782 995 126
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."