Naklejki na okna? Odmień swój lokal!

Żadnemu właścicielowi komercyjnego lokalu użytkowego – czy nim będzie pub, kawiarnia, sklep czy nawet salon gier – nie trzeba dwa razy powtarzać, że odpowiednie udekorowanie witryny jest sprawą najwyższej wagi. Witryna lokalu jest przecież jak (prawie) darmowa reklama, która nigdy nie przestaje zachęcać przechodniów do wstąpienia do prowadzonego przez Ciebie przybytku!

Powyższe stwierdzenie wydaje się tak jawną oczywistością, że prawdziwą zagadką pozostaje fakt, iż wielu właścicieli lokali niemal zupełnie zaniedbuje ten ważny aspekt marketingu, jakim jest odpowiednie udekorowanie witryny okiennej. To duży błąd! Tym bardziej że wcale nie trzeba tworzyć wyrafinowanych kompozycji złożonych z luksusowych elementów, jak robi to londyński luksusowy sklep Harrods. Wystarczy staranny wybór odpowiedniej naklejki na okna, by stworzyć coś, co niewątpliwie sprawi, że znacznie więcej osób zatrzyma się na swej drodze i przekroczy próg Twojego lokalu! Tylko jak wybrać takie naklejki na szyby, które pozwolą Ci stworzyć odpowiedni efekt? Mamy dla Ciebie trzy przydatne wskazówki

Informuj, ale zaskakuj

Wybierając naklejki na szyby, powinieneś dążyć do osiągnięcia równowagi między informacyjną funkcją witryny (czyli, mówiąc najprościej, Twoje okno powinno wyraźnie wskazywać na charakter lokalu: pub nie może wyglądać z zewnątrz jak kawiarnia, która z kolei nie powinna wyglądać jak sklep spożywczy, i tak dalej) i tym, by Twoje miejsce wyróżniało się na tle innych przybytków tego rodzaju. Nie sztuka wybrać takie naklejki na okna baru, które przedstawiają kufel piwa albo jakieś danie, bo to robią wszyscy, ale też nie sztuka wybrać wzór, który zaskakuje oryginalnością, ale jednocześnie jest mylący i może nawet potencjalnie zniechęcać przechodniów do wejścia. Jaka więc powinna być dekoracja witryny? Polecamy dobierać takie naklejki na okna, które przedstawiają elementy kojarzone z branżą, którą reprezentuje Twój lokal (a więc na przykład wspomniany już kufel piwa dla baru albo karty do gry i kości dla salonu gier), ale przedstawione w jakiś interesujący, zaskakujący sposób. Jeśli zatem prowadzisz sklep spożywczy, wybierz naklejki na okna ozdobione pejzażami pól lub pastwisk albo takie, na których owoce i warzywa przedstawione są jako zabawne postaci z kreskówek. Uważaj jednak, aby nie zatracić się w dążeniu do oryginalności: witryna powinna oddawać nie tylko branżę, ale także charakter Twojego lokalu!

Jasność i prostota to najlepsza strategia

Jeżeli zawęziłeś swój wybór do kilku różnych wzorów naklejki na okna, ale wciąż nie potrafisz podjąć ostatecznej decyzji, mamy dla Ciebie radę: wybierz najprostszy z motywów. Dobierz coś, co łatwo można objąć wzrokiem i zrozumieć, nawet nie zwalniając kroku podczas mijania Twojego lokalu: najprostszy i najbardziej przejrzysty przekaz to zawsze najlepszy przekaz! Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że proste, nieskomplikowane wzory skuteczniej zapadają w pamięć, a przecież to jeden z najważniejszych celów przyświecających Ci podczas projektowania witryny, prawda?

Wykorzystaj potęgę opowieści

Storytelling, czyli opowiadanie historii, to obecnie jeden z najmodniejszych trendów w marketingu. W największym skrócie można powiedzieć, że w technice tej chodzi o to, aby każdy aspekt firmy – od jej broszur reklamowych poprzez stronę internetową aż po wystrój lokalu i właśnie witrynę – „opowiadał” coś na temat tej firmy. Wybierając naklejki na szyby warto zastanowić się, co mogłyby one opowiedzieć o Twoim lokalu: czy przedstawiają go jako miejsce eleganckie, może nawet ekskluzywne? A może, patrząc na nie, przechodnie mają czuć się rozweseleni i podniesieni na duchu, bo naklejki sprawiają, że witryna wygląda jak zaproszenie do świata dobrej zabawy i przyjemności? Albo sugeruje, że za drzwiami znajduje się miejsce, w którym pracują ludzie ceniący sobie swój nienaganny profesjonalizm? Niech wybrana przez Ciebie dekoracja „mówi” to, co Ty sam chciałbyś powiedzieć: to tak naprawdę najważniejszy aspekt ozdabiania witryny!

Wpis powstał przy współpracy z redro.pl/naklejki

Artykuł sponsorowany

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.