Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Jeden z 14 państwowych władz medialnych w Niemczech – Landesmedienanstalt Saarland (LMS), twierdzi, że zwiększona reklama hazardowa ze Szlezwiku-Holsztynu nie pomaga w walce z uzależnieniem od hazardu.
Uwe Conradt, dyrektor LMS, wezwał państwo niemieckie Szlezwik-Holsztyn do konsekwentnego przestrzegania istniejących ograniczeń reklamowych dotyczących hazardu. Powiedział, że dostawcy posiadający licencję w państwie niemieckim powinni zwracać uwagę na proporcjonalność takiej reklamy w postaci ogólnopolskich środków przekazu służących do komunikacji regionalnej.
Ponadto dyrektor Conratd wyjaśnił, że LMS nie będzie stać i patrzeć, jak Schleswig-Holstein zagraża walce z uzależnieniem od hazardu.
Niemcy poświęcają dzień na uświadomienie sobie hazardu
Federalne Centrum Edukacji Zdrowotnej (BZgA) w Niemczech ogłosiło, że w ramach swoich działań mających na celu zwiększenie świadomości na temat hazardu problemowego, będzie dziś gospodarzem Aktionstag Glücksspielsucht 2019. Dzień świadomości oferuje graczom informacje na temat różnych istniejących ofert hazardowych w tym kraju.
Kampania BZgA zawiera hasło „Nie uprawiaj hazardu aż do uzależnienia” oraz stronę internetową check-dein-spiel.de. W witrynie gracze będą mogli przetestować swoje zachowania związane z hazardem, aby sprawdzić, czy są zagrożeni.
Szef BZgA dr Heidrun Thaiss wyjaśnił, że ważne jest informowanie ludzi i podnoszenie świadomości z zakresie uzależnień od hazardu.
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."
"a czy Totalizator Sportowy nie łamie ustawy ??? Oczywiście , że tak . Wynika jasno z reklamy w TV , wakacje , szczęście nie ma końca i te kulki tzn. lecą w kulki z klientami , etc."