Niemiecki sąd: Regulator może nałożyć karę za reklamy afiliacyjne

Prawo hazardowe Ze świata
Wiktor Czerwiński 11/05/2023

Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2023

Wyższy Sąd Administracyjny Saksonii-Anhalt orzekł, że nowo utworzony niemiecki regulator gier hazardowych, Gemeinsamen Glücksspielbehörde der Länder (GGL), ma uprawnienia do nakładania sankcji na legalnych dostawców gier hazardowych online, którzy reklamują się na stronach afiliackich gdzie są również reklamowani nielicencjonowani operatorzy. 

Orzeczenie jest następstwem niedawnej decyzji GGL o nałożeniu pierwsze grzywny związanej z tym procederem na licencjonowanego operatora. Zgodnie z uzasadnieniem posiadacz licencji reklamował swoje usługi i produkty na stronie internetowej, która zawierała również listę nielegalnych dostawców gier hazardowych online, nie mających licencji na prowadzenie działalności w Niemczech. Jest to ściśle sprzeczne z przepisami dotyczącymi reklam.

Rozprawa sądowa miała potwierdzić, że GGL prawidłowo zinterpretował przepisy i miał prawo nałożyć na firmę grzywnę i zakazać innym licencjonowanym operatorom gier hazardowych reklamowania się w ten sam sposób.

Sąd potwierdził również, że operatorzy są zobowiązani do informowania swoich użytkowników o „białej liście” licencjonowanych operatorów gier hazardowych, jednocześnie przypominając im o niebezpieczeństwach związanych z nadmiernym hazardem. Firmy muszą również stworzyć jasną ścieżkę dla użytkowników, aby uzyskać dostęp do niezależnego poradnictwa i terapii.

Reklama innych produktów także zakazana

Oprócz orzeczenia w sprawie witryn stowarzyszonych, sąd został również poproszony o orzeczenie w sprawie reklamy bezpłatnych gier kasynowych online, pokera online i automatów online. Sąd orzekł, że zakaz tego typu reklamy jest prawnie wiążący i pozostanie w mocy.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL