Operatorzy z UE tną reklamy na pirackich witrynach

Gry hazardowe
Iwo 29/09/2020

Ostatnia aktualizacja: 29 września 2020

Komisja Europejska (KE) z zadowoleniem przyjęła wyniki działań podjętych przez branżę gier w celu ograniczenia niezamierzonego umieszczania reklam w witrynach oferujących pirackie treści.

W raporcie dotyczącym skuteczności Memorandum of Understanding (MoU) podpisanego przez operatorów w lipcu 2018 r., KE stwierdziła, że ​​porozumienie podniosło świadomość wśród marek.

Zwiększona kontrola doprowadziła do ponadprzeciętnego spadku liczby reklam hazardowych pojawiających się w witrynach naruszających prawa własności intelektualnej (IPR).

KE stwierdziła, że ​​całkowita liczba reklam na stronach internetowych naruszających PWI we wszystkich sektorach w Europie spadła o 12 procent od czasu wprowadzenia protokołu ustaleń, podczas gdy liczba reklam wyświetlanych przez główne marki hazardowe w Europie spadła o 20 procent.

Zgodnie z protokołem ustaleń UE z 2018 r. Sygnatariusze, w tym Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA), zintensyfikowali działania mające na celu zaprzestanie wyświetlania reklam w witrynach oferujących materiały takie jak nielegalnie transmitowane transmisje sportowe na żywo, a także witryny i aplikacje sprzedające podrabiane towary lub pirackie zadowolony.

EGBA z zadowoleniem przyjęła poczynione postępy. Sekretarz generalny Maarten Haijer powiedział:

„Większość renomowanych firm nie zamierza reklamować się na stronach internetowych naruszających PWI, ale zdarza się to i jest trudne do kontrolowania, a EGBA przyznaje, że konieczne są działania naprawcze, aby temu zapobiec. Dlatego aktywnie współpracujemy z Komisją Europejską i innymi zainteresowanymi stronami w celu podjęcia działań i cieszymy się, że wysiłki te zaczynają przynosić owoce. Inicjatywa ta udowadnia, że ​​ściślejsza współpraca na szczeblu UE może przynieść korzyści sektorowi i temu, jak jest w stanie sprostać wyzwaniom, przed którymi stoi, w tym w zakresie reklamy”.

EGBA wprowadziła w kwietniu ogólnoeuropejski kodeks postępowania dotyczący reklam hazardu, ale w niedawnym wywiadzie dla Focus Gaming News Haijer powiedział, że branża musi zrobić więcej, aby uniknąć dalszych ograniczeń.

Stowarzyszenie wezwało również UE do wprowadzenia zestawu ogólnoeuropejskich praw konsumentów, szczególnie dla sektora gier online, aby zapewnić graczom równą ochronę na wszystkich terytoriach UE.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL