Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2015
Światowy rynek gier kasynowych jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów gier społecznościowych. Szacuje się, że gracze w tym roku zapłacą prawie 3,4 mld dol. w aplikacjach social casino, czyli o 31 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Według analizy Eilers Research globalny popyt na gry social casino wzrósł o 5,5 proc. w przeciągu ostatniego kwartału 2014 roku, generując tym samym 590 mln dol. W sumie w 2014 roku łączny dochód z tych gier wyniósł 2,7 mld dol. Prognoza na 2016 rok to prawie 4,2 mld dol.
Online przechodzi w offline
Według raportu SuperData Research 82 proc. osób grających w casino online odwiedziło w ciągu ostatniego roku klasyczne kasyna, z tego 60 proc. grało w prawdziwym kasynie w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. Wniosek jest prosty: ludzie lubią grać w gry kasynowe – jest to dla nich forma rozrywki. Wiele osób łączy social casino tylko i wyłącznie z klasycznymi grami kasynowymi mimo, że w rzeczywistości gry te należą do gatunku gier społecznościowych. Zasadniczą różnicą pomiędzy social casino online a grami kasynowymi są pieniądze.
W grach online nie można wygrać żadnych pieniędzy ani nagród rzeczowych. Niektórzy gracze grają online po to aby szlifować technikę, innych celem jest czerpanie przyjemności z gry, bicie rekordów oraz gromadzenie wirtualnych przedmiotów. Społeczne gry kasynowe zajmują szczególne miejsce w segmencie gier – mają unikalnych odbiorców oraz inną mechanikę gry niż typowe społecznościówki. To je odróżnia, a co je łączy? Sposób spędzania czasu. Należy odczarować stereotypowe myślenie, że gry przy stole na żetony to zawsze klasyczne gry kasynowe. W obu rodzajach gracze nie skupiają się na wygranych, są one wartością dodatkową. Najważniejszy jest czas spędzany w gronie innych graczy, rywalizacja oraz przede wszystkim, co podkreśla każdy biorący udział w rozgrywce – zabawa.
Czytaj całość na: brief.pl
czytelnik
14/08/2015