Pięć marek, które zdefiniowały świat iGaming

Branża iGaming to jeden z najnowszych sektorów technologicznych, ale także jeden z najszybciej rozwijających się. Gry kasynowe online, które powstały u zarania „boomu dotcomów”, stały się narastającym fenomenem i źródłem wygody dla fanów klasycznych gier stołowych i tytułów na automatach.

W rzeczywistości wielu wiodących operatorów licencjonowanych w Wielkiej Brytanii nadal korzysta z niektórych znanych pionierów technologii iGaming, których początki sięgają początków branży w połowie lat 90. XX wieku.

Do tych pionierów należą studia programistyczne, takie jak Microgaming, NetEnt i Playtech. Wszystko to pozostawiło niezatarte ślady na scenie iGaming, jaką znamy dzisiaj – i nadal istnieją. Te studia próbują znaleźć nowe, innowacyjne sposoby na ekscytowanie i zabawianie graczy online bez konieczności podróżowania do najbliższego ośrodka naziemnego. Ośrodki, które często mogą być oddalone o dziesiątki lub setki mil.

Playtech

Playtech to firma zajmująca się oprogramowaniem iGaming założona w Tartu w Estonii przez izraelskiego przedsiębiorcę technologicznego Teddy’ego Sagi. Sagi, którego majątek osobisty wynosi około 5 miliardów dolarów, dużo zainwestował w działalność Playtech od momentu jej założenia w 1999 roku.

W ciągu dwóch lat od założenia Playtech wypuścił swój inauguracyjny produkt iGaming. Następnie stał się partnerem wielu znanych marek w branży, a mianowicie bet365, Ladbrokes i William Hill, dostarczając im oprogramowanie iGaming oznaczone białą etykietą, które zasila ich platformy internetowe.

Playtech podjął decyzję o rozpoczęciu szeroko zakrojonych fuzji i przejęć (M&A), przenosząc pod swoje skrzydła takie firmy jak YoYo Games, Quickspin, Best Gaming Technology i Snaitech. Od tego czasu stał się punktem kompleksowej obsługi dla operatorów iGaming, obsługującym wielokanałowe wrażenia z gier kasynowych.

Playtech jest obecnie spółką notowaną na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i spółką o średniej kapitalizacji w indeksie FTSE 250. Ostatnio była również przedmiotem samej działalności M&A, a firmy takie jak Aristocrat Leisure, TTB Partners i JKO Play ważą ambitne oferty przejęcia w granicach 2–3 miliardów funtów.

Evolution Gaming

W 2006 roku firma Evolution Gaming ugruntowała swoją pozycję w początkach mobilnych gier kasynowych. Pojawił się również w czasie szybkiego rozwoju łączności szerokopasmowej, w tym poprawy prędkości pobierania i wysyłania, co sprawiło, że transmisje na żywo stały się bardziej możliwe. Następnie stał się wiodącym europejskim dostawcą technologii kasyn na żywo B2B, opartym na własnych studiach kasyn z krupierem na żywo w Europie.

Jego studio kasyn na żywo w Rydze na Łotwie pozostaje do tej pory największym na kontynencie. Niedawno uruchomiła również studio kasyn na żywo w Ameryce Północnej, ponieważ stara się tworzyć nowe połączenia B2B z regulowanymi i licencjonowanymi operatorami w wielu stanach USA.

Microgaming

Microgaming, gigant oprogramowania iGaming z wyspy Man, ustanowił przez lata standardy dla wielu innych dostawców. Założona w 1994 roku firma Microgaming zaprojektowała i zbudowała pierwszy na świecie w pełni internetowy program kasynowy. Jego podejście do buccaneingu nigdy się nie zachwiało i od pierwszego dnia znajduje się w czołówce branży iGaming.

Był członkiem-założycielem Interactive Gaming Council, a nawet sformalizował pierwsze na świecie mobilne oprogramowanie do gier kasynowych. Zapoczątkował także nową warstwę wciągających tytułów automatów online, wprowadzając na rynek licencjonowane, markowe gry na automatach, takie jak Lara Croft: Tomb Raider.

Niedawno Microgaming znalazł się na czele zjawiska progresywnych automatów do gier, w którym klastry gier automatowych online łączą zakłady, aby przyczynić się do nadrzędnego progresywnego jackpota, który można wygrać całkowicie losowo. Od 2021 r. Microgaming wypłaciło ponad 1,5 miliarda funtów w postaci wygranych z progresywnym jackpotem.

NetEnt

NetEntSzwedzki pionier oprogramowania iGaming pojawił się na scenie kilka lat po Microgaming, ale do tej pory jego wpływ na branżę był nie mniej znaczący. Firma została założona przez Pontusa Lindwalla, syna Billa Lindwalla, pioniera gier kasynowych w Szwecji. Pierwotnie był znany jako Net Entertainment, ale ostatecznie przekształcił się w NetEnt po szeregu inwestycji od zewnętrznych interesariuszy.

Podobnie jak Microgaming, NetEnt utorowałby drogę dla zgrabnej i wciągającej technologii iGaming. Jako pierwszy specjalizował się we w pełni responsywnych grach na automatach i grach stołowych. Historycznie gry NetEnt – i rzeczywiście te z innych wiodących studiów – były zasilane przez wtyczki Adobe Flash. Jednak te wtyczki były żądne zasobów i często blokowały urządzenia. NetEnt podjął decyzję o przeprojektowaniu swojego portfolio gier na automaty, wprowadzając je ponownie w pełni responsywną technologię HTML5. Zapewniło to dostęp do biblioteki gier NetEnt na dowolnym komputerze stacjonarnym, laptopie lub urządzeniu mobilnym, pod warunkiem, że Najszybsze wrażenia podczas oglądania na dowolnym rozmiarze ekranu.

Blueprint Gaming

Blueprint Gaming to jeden z niewielu innowatorów w branży iGaming, który ma siedzibę w Wielkiej Brytanii. Blueprint znajduje się w skromnym miasteczku Newark w East Midlands, ale ich wpływ na scenę iGamingu nie był skromny. Blueprint został początkowo wprowadzony na rynek w 2001 roku z bezpośrednim zadaniem projektowania i dostarczania automatów do gier dla sektora gier naziemnych.

W 2008 roku zostali przejęci przez niemiecką firmę Gauselmann Group, z planem skierowania Blueprint w kierunku rozwijającego się przemysłu iGaming. Od tego czasu Blueprint rosło w siłę, opracowując własne unikalne tytuły automatów do gier, z których wiele stało się trwałymi franczyzami wśród fanatyków automatów do gier.

Warto również zauważyć wpływ Blueprinta na wiodącą w branży mechanikę gier automatowych. Grupa odegrała kluczową rolę w pojawieniu się silnika gry „Megaways”, który znosi konwencjonalną mechanikę gry „linia wypłat”, a zamiast tego koncentruje się na kombinacjach symboli. Wszystko to zostało zaprojektowane tak, aby gry na automatach przemawiały do ​​szerszej publiczności.

Perspektywy dla wszystkich pięciu pionierów iGamingu są nadal jasne, a branża iGaming pokazuje globalny potencjał, w który tak wielu wierzyło wiele lat temu.

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.