Playtech informuje o stracie 73 mln euro w roku wstrząsów COVID

Playtech Plc poczynił znaczne postępy w realizacji celów strategicznych całej grupy w 2020 r. – roku, w którym wszystkie podstawowe jednostki biznesowe zostały zakwestionowane przez COVID-19.

Grupa technologiczna FTSE250 odnotowała całoroczne przychody grupy w wysokości 1,07 miliarda euro, co oznacza spadek o 25% w porównaniu z analogicznymi wynikami za rok 2019 wynoszącymi 1,4 miliarda euro, przy czym firma zauważyła, że kłopoty w I półroczu wpłynęły na wyniki jej jednostek B2B i B2C.

Podział wyników pokazał, że dział B2B Playtech odnotował 11% spadek przychodów do 495 mln GBP (FY2019: 554 mln GBP), głównie z powodu blokady w Europie, która doprowadziła do 51% spadku przychodów detalicznych, przy 28% spadku przychodów z Kontraktów Azjatyckich.

Obroty w 2020 r. przyniosły jednostkom Playtech B2B wyższe koszty operacyjne w wysokości 369 mln GBP (FY2019: 339 mln GBP) ze względu na „agresywne inwestowanie” firmy w strategiczną ekspansję w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej.

Absorbując wyższe koszty operacyjne w połączeniu z korektami COVID-19, Playtech B2B odnotował spadek skorygowanej EBITDA o 41% do 125,8 mln euro (2019: 215 mln euro).

W innych miejscach całoroczne ograniczenia dotyczące COVID-19 osłabiły wyniki Snaitech Italia (-31%), ponieważ jednostka B2C firmy odnotowała 34% spadek przychodów do 569 mln GBP (rok obrotowy 2019: 900 mln GBP)

Pomimo znacznego obniżenia kosztów operacyjnych B2C o 37% do 468 mln EUR, Playtech B2C zadeklarował spadek skorygowanej EBITDA o 128 mln EUR, co oznacza spadek o 20% w stosunku do 160 mln EUR w roku budżetowym 2019.

Playtech poinformował, że w 2020 r. jego jednostka B2C zarejestrowała odpis z tytułu utraty wartości w wysokości 41 mln euro na swojej działalności na rynku niemieckim i austriackim

Wszechstronne spadki B2B i B2C oznaczały, że Playtech odnotował 19-procentowy spadek skorygowanej EBITDA całej grupy o 310 mln euro, w porównaniu z 383 mln euro w 2019 roku.

Zamykając trudny handel w 2020 r., Playtech odnotował skorygowany zysk po opodatkowaniu w wysokości 27 mln euro, co oznacza spadek o 80% w porównaniu z wynikami z 2019 r., Wynoszącymi 137 mln euro, przy czym firma zadeklarowała straty korporacyjne w wysokości 73 mln euro (rok obrotowy 2019: 56 mln euro).

Ze względu na perspektywę na 2021 r. Playtech będzie nadal dążył do „uproszczenia grupy” po zbyciu swoich zwykłych gier i transakcji finansowych Finalto.

Mor Weizer

Ponadto Playtech podkreślił wzmocnione fundamenty swojej podstawowej jednostki hazardowej B2B, która dodała ponad 100 nowych marek do swojego modelu SaaS.

„W trudnym okresie Playtech osiągnął stabilne wyniki finansowe w 2020 roku, dzięki szybkim działaniom zarządczym ograniczającym wpływ ograniczeń COVID-19 na ogólną skorygowaną EBITDA. Playtech poczynił również znaczący postęp strategiczny i operacyjny, dodając nowe marki, rozszerzając istniejące relacje i wchodząc na nowe rynki. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z doskonałego postępu, jaki osiągnęliśmy na rynku amerykańskim, uruchamiając bet365 i Entain w 2020 roku.

„Znaczący postęp strategiczny i operacyjny, jaki osiągnęliśmy w 2020 roku, zapewnił nam silną pozycję do wykorzystania ekscytujących możliwości rynkowych, które nas czekają”.

– powiedział prezes Grupy Mor Weizer.

 

Na podstawie SBC News

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *