Polska grami stoi
Ministerstwo Gospodarki chce, żeby branża gier komputerowych stała się wizytówką Polski na świeci.
Polska branża gier wideo jest całkowicie odporna na spowolnienie gospodarcze. W bieżącym roku powiększy się o 61 proc. a wartość rynku sięgnie 1,12 mld zł. W 2011 r. było to 692 mln zł. – W Polsce mamy ponad 18 mln internautów i aż prawie 12 mln graczy – pokazuje potencjał sektora Adam Kiciński, prezes CD Projektu Red, jednego z największych producentów gier wideo w Polsce.
Światowy rynek gier komputerowych rośnie co roku o ok. 10 proc. W 2013 r. jego wartość ma sięgnąć 97,2 mld USD. To oznacza równocześnie, że polscy producenci gier wideo mają zaledwie 0,45-proc. udział w światowym rynku gier. – To niewiele bo cała polska gospodarka ma 0,74-proc. udział w światowym PKB – zauważa Kiciński.