Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2024
Zmienił się model kontroli działalności hazardowej. Od 2 stycznia producenci i sprzedawcy automatów do gier mają wiele nowych obowiązków związanych z kontrolą ich działalności.
Wprowadzone reguły zakładają obowiązek permanentnej gotowości do takiej kontroli przez funkcjonariuszy Krajowej Administracji Skarbowej. Nowe obowiązki każą przedsiębiorcom wydzielić i oznaczyć pomieszczenia, w których produkują i sprzedają automaty. Sami powinni przygotować te automaty i pomieszczenia do nakładania zamknięć urzędowych.
Każdy przypadek wprowadzenia lub wyprowadzenia automatów z takich pomieszczeń powinien być zgłaszany naczelnikowi urzędu celno-skarbowego. Musi się on także dowiedzieć od przedsiębiorcy o przypadkach zniszczenia lub uszkodzenia urządzeń hazardowych. Zmiana systemu kontroli branży hazardowej była podyktowana – jak uzasadniał to rząd – słabą efektywnością poprzednich przepisów.
Często nie udawało się bowiem skutecznie przeprowadzić kontroli w lokalu, w którym przechowywano automaty, najczęściej z powodu nieobecności właściciela.
D...
17:36 03/01/2019