Przychody z gier hazardowych spadną o jedną czwartą

Europa

Całkowite dochody z hazardu w Europie mają spaść o prawie jedną czwartą w tym roku z powodu pandemii COVID-19.

Nowe dane opublikowane przez European Gaming and Betting Association (EGBA) we współpracy z H2 Gambling Capital sugerują, że przychody brutto z gier w Wielkiej Brytanii i krajach UE-27 spadną o 23% z 98,6 mld euro w 2019 roku do 75,9 mld euro w tym roku.

Badanie przewiduje, że przychody z hazardu internetowego w Europie wzrosną w tym roku o 7% – z 24,5 mld euro GGR w 2019 r. do 26,3 mld euro w 2020 r. – pomimo znacznego spadku przychodów z hazardu online w drugim kwartale w wyniku rezygnacji z głównych europejskich sportów. Nie zrekompensuje to jednak poważnych spadków w Europie na rynku stacjonarnym, przy czym oczekuje się, że przychody ze stacjonarnych gier hazardowych spadną w tym roku o 33% – z 74,1 mld euro GGR w 2019 r. do 49,6 mld euro w 2020 r.

W przyszłości oczekuje się, że stabilny wzrost europejskiego rynku gier hazardowych online będzie kontynuowany, a GGR online będzie rosnąć o około 7% rocznie i osiągnie 33,6% łącznych przychodów z hazardu w Europie do 2025 r.

Badanie sugeruje, że gra przez urządzenia mobilne będzie stanowić 45,6% przychodów z hazardu online w Europie w 2020 r. i osiągnie 50,8% do 2022 r., przewyższając po raz pierwszy korzystanie z komputerów stacjonarnych. Oczekuje się, że ten trend utrzyma się, a zakłady mobilne mają osiągnąć 58,2% udziału w 2025 roku.

EGBA opublikowała również szczegółowe informacje od swoich firm członkowskich – bet365, Betsson Group, Entain, Kindred Group i William Hill – w tym informacje o ich klientach, wartości rynkowej, grach, inwestycjach w sport, licencjach i zgodności z przepisami.

Jego członkowie mieli łącznie 16 milionów klientów online, a średni wskaźnik wygranych/zwrotów wyniósł 94,3%.

Jeśli chodzi o odpowiedzialność społeczną, 63% klientów korzystało z co najmniej jednego bezpieczniejszego narzędzia hazardowego, co stanowi wzrost w porównaniu z 37% klientów w poprzednim roku. Operatorzy przeprowadzili 1,2 miliona bezpośrednich interwencji u klientów w celu promowania bezpieczniejszego hazardu, co stanowi 50% wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem.

Członkowie EGBA mieli łącznie 5,6 mld euro w internetowym GGR i zainwestowali 340 mln euro w europejski sport poprzez sponsoring (107 mln euro) i prawa do transmisji strumieniowej (233 mln euro), co stanowi wzrost o 56% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jeśli chodzi o zgodność z przepisami, uzyskano łącznie 145 licencji na hazard online w 17 krajach europejskich. Zamknęli 1,8 miliona kont klientów z powodu obaw o tożsamość swojego klienta, oszustwa, przeciwdziałanie praniu pieniędzy i uczciwość zakładów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *