Ostatnia aktualizacja: 30 stycznia 2023
Zwycięzcy 3 edycji wyróżnień branżowych w postaci „Nagród Bukmacherskich” zostali ogłoszeni 10 lutego, a wręczenie statuetek zorganizowano wyjątkowo w formule online. Organizatorzy zaangażowali w projekt znane postacie ze świata profesjonalnego sportu, esportu oraz dziennikarzy sportowych i ekspertów rynku zakładów wzajemnych. Wręczenie poprowadził Jerzy Mielewski, komentator sportowy i prezenter. Wśród wygranych dominują firmy zaangażowane w sponsoring polskiego sportu.
Nagrody przyznano w rekordowej liczbie jedenastu kategorii, a rywalizacja w dwunastej „Nagrodzie Użytkowników” nadal trwa. Nominacje przynajmniej w jednej z ocenianych dziedzin otrzymała większość firm oferujących w Polsce legalne zakłady bukmacherskie. Pokazuje to, jak bardzo konkurencyjny jest rynek firm posiadających zezwolenie Ministerstwa Finansów na urządzanie zakładów, nawet mimo niewątpliwego spowolnienia jakie dotknęło bukmacherów za sprawą lockdownu w światowym sporcie w pierwszej połowie ubiegłego roku.
Jako branżowi eksperci nieustannie obserwujemy rynek zakładów bukmacherskich, zbieramy na jego temat dane i oceniamy. W swoich wyborach bierzemy także pod uwagę opinie Internautów, niezależnych konsultantów, oraz dajemy się zaprezentować samym firmom bukmacherskim – mówi Adam Bieliński, organizator Nagród Bukmacherskich.
Najbardziej prestiżową statuetkę dla Bukmachera Roku 2020 otrzymała firma Fortuna. Trofeum wykonane z czarnego dębu trafiło do laureatów za sprawą ambasadora tej marki Łukasza Jurkowskiego, zawodnika MMA i komentatora sportów walki. Fortuna okazała się najlepsza także w kilku innych kategoriach: Najlepsza Oferta, Odpowiedzialny Bukmacher oraz Najlepszy Marketing.
Zwycięstwo w tej ostatniej kategorii należało wyjątkowo do dwóch firm. Rywalizacja była na tyle wyrównana, że postanowiono przyznać wygraną także zakładom bukmacherskim forBET, które zwyciężyły dodatkowo w kategorii Najlepsze Kursy.
W wypadku kategorii Najlepszy Marketing istotne było także zaangażowanie marek bukmacherskich w sponsoring polskiego sportu. Mimo niepewności na rynku, zarówno Fortuna jak i forBET nadal wspierają polskie kluby i rozgrywki. Rok 2020 był dla tych marek także czasem nowych projektów na tym polu takich jak choćby Fortuna Puchar Polski, czy zaangażowanie forBET w projekty promowania aktywności fizycznej – mówi Mariusz Rzeczkowski, ekspert branży bukmacherskiej.
Aż trzy statuetki zdobył STS. Największa pod kątem udziałów marka bukmacherska w Polsce wygrała w ważnych dla graczy zakładów kategoriach Zakłady Live, Aplikacja Mobilna i Customer Service. Jedną ze statuetek dla firmy zarządzanej przez Mateusza Juroszka wręczył Jakub Brzeziński – Mistrz Świata Esports WTCC/WTCR, zwycięzca wirtualnego wyścigu Le Mans.
Objawieniem 2020 roku okazała się natomiast firma Superbet, która wystartowała z zakładami online rok temu i poza zwycięstwem w kategorii Debiut Roku, udało jej się zwyciężyć także w kategorii Innowacja Roku oraz zdobyć nominacje w dwóch innych, silnie obsadzonych klasyfikacjach. Nagrodę za udany debiut wręczył firmie były lekkoatleta, a obecnie wiceprezes PZLA Sebastian Chmara.
Na stronie internetowej organizatorów trwa głosowanie na ulubionego bukmachera użytkowników, a także przeczytać można kryteria wyboru, argumentację do nominacji oraz zwycięstw w poszczególnych kategoriach i obejrzeć filmy z wręczenia statuetek.
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."
"a czy Totalizator Sportowy nie łamie ustawy ??? Oczywiście , że tak . Wynika jasno z reklamy w TV , wakacje , szczęście nie ma końca i te kulki tzn. lecą w kulki z klientami , etc."