Reklama programu lojalnościowego Ladbrokes uznana za niezgodną z kodeksem reklamowym

Odpowiedzialna gra
Wiktor Czerwiński 20:35 11/06/2025 Ostatnia aktualizacja: 20:39 11/06/2025

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2025

Reklama telewizyjna oraz spot wideo na żądanie promujące program lojalnościowy „Ladbucks” bukmachera Ladbrokes zostały zakazane przez brytyjski nadzór ds. reklamy – Advertising Standards Authority (ASA).

Spot telewizyjny, emitowany 17 grudnia 2024 roku, zawierał narrację: „Oto Ladbuck – nowy sposób na zdobywanie nagród w Ladbrokes, a to tylko część ze 100 milionów Ladbucków, które będą przyznawane co tydzień. Zbieraj je w naszych darmowych grach i wymieniaj na nagrody takie jak darmowe spiny, darmowe zakłady i wiele więcej”.

W dalszej części reklamy można usłyszeć „Ponad 100 milionów Ladbucków co tydzień. Możesz je także wykorzystać, by grać za darmo w ulubione gry w naszej Ladbucks Arcade, jak Fishin Frenzy czy Goldstrike. Zacznij zbierać na Ladbrokes.com”.

W reklamie pokazano monety z inicjałami „Lb” oraz hasła takie jak: „100m LADBUCKS”, „Free Bets” i „Free Spins”.

Spot VOD pojawił się również 23 grudnia 2024 roku w serwisie Channel 4 on Demand.

Reklamy trafiły pod lupę ASA po dwóch skargach, w których podnoszono obawy, że treść może szczególnie przyciągać osoby poniżej 18. roku życia – między innymi przez nazwę „Ladbucks” oraz sposób prezentacji graficznej.

Ladbrokes w odpowiedzi tłumaczył, że „Ladbucks” to nazwa ich programu lojalnościowego, będąca grą słowną od marki „Ladbrokes”, a termin „bucks” miał nawiązywać do wartości punktów możliwych do wykorzystania na stronie. Firma argumentowała również, że nazwa nie ma pochodzenia w młodzieżowej kulturze ani nie jest nazwą waluty w popularnych grach komputerowych.

ASA nie przyjęła tych wyjaśnień. W swoim orzeczeniu stwierdziła:

– Doszliśmy do wniosku, że nazwa Ladbucks, w połączeniu z zastosowaną grafiką oraz formą prezentacji monety w reklamie, przypominała elementy znane z gier wideo popularnych wśród dzieci. Uznaliśmy więc, że ten przekaz może w sposób szczególny przyciągać uwagę osób poniżej 18 roku życia, co stanowi naruszenie Kodeksu reklamowego.

Organ nadzoru zakazał dalszej emisji reklamy w takiej formie.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL