Rumuński regulator gier hazardowych wyjaśnia zasady reklamowe

Prawo hazardowe Ze świata
Wiktor Czerwiński 04/01/2023

Ostatnia aktualizacja: 4 stycznia 2023

Rumuński Krajowy Urząd ds. Hazardu (NOG)  doprecyzował prawo związane z reklamowaniem gier hazardowych. Operatorzy gier hazardowych zostali poinstruowani do przestrzegania zasad reklamowych ustalonych przez NOG nie później niż od 3 stycznia 2023 r.

NOG doprecyzował interpretację Art. 7 paragraf 4 Nadzwyczajnego Rozporządzenia Rządu nr. 77/2009, która wyraźnie zabrania reklamy poza lokalizacjami gier, odnoszących się do jakichkolwiek pieniędzy lub towarów przyznawanych jako bonusy, promocje lub jackpoty, zarówno prawdziwe, jak i symulowane.

NOG wyjaśnił, że przepis ten zabrania reklamy wszelkiego rodzaju informacji o wartości oferowanych nagród i jackpotów na jakichkolwiek banerach, reklamach i postach lub jakichkolwiek innych materiałach marketingowych/reklamowych widocznych poza miejscami gier hazardowych. Zasada dotyczy również reklamowania wszelkich towarów lub produktów, które operatorzy gier hazardowych mogą oferować w formie bonusów, promocji lub jackpotów.

Ponadto wszelkie inne materiały reklamowe wykorzystywane do wspierania kampanii marketingowych, które są dystrybuowane poza miejscem gry, nie powinny zawierać informacji o wartości lub produktach/towarach przyznawanych przez operatorów gier hazardowych w formie bonusów, promocji lub jackpotów. Naruszenie tych wymogów będzie skutkowało karą grzywny w wysokości od 50 000 RON do 100 000 RON (około 10 000 EUR do 20 000 EUR) i może prowadzić do surowszych sankcji, takich jak cofnięcie licencji.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL