Ostatnia aktualizacja: 4 grudnia 2024
Rynek gier arcade wzrośnie o 2,22 mld USD (2024-2028), napędzany zwiększoną aktywnością fizyczną, a sztuczna inteligencja zredefiniuje krajobraz rynku – tak wynika z najnowszego raportu Technavio.
Według Technavio szacuje się, że globalny rynek gier arcade wzrośnie o 2,22 mld USD w latach 2024-2028. Szacuje się, że rynek będzie rósł ze średniorocznym wskaźnikiem wzrostu (CAGR) na poziomie 2,18% w okresie prognozowania. Rosnąca aktywność fizyczna w grach arcade napędza wzrost rynku, z tendencją do rosnącej integracji VR w grach arcade. Jednak wysoki koszt automatów do gier arcade stanowi wyzwanie.
Najważniejsi uczestnicy rynku to: Bandai Namco Holdings Inc., Bay Tek Entertainment Inc., Capcom Co. Ltd., Chicago Gaming Co., CXC Simulations, D BOX Technologies Inc., Eleetus LLC, Helix Leisure USA Inc., Incredible Technologies Inc., Innovative Concepts in Entertainment Inc., International Games System Co. Ltd., Neofuns Amusement Equipment Co. Ltd., Nintendo Co. Ltd., PrimeTime Amusements, Sega Sammy Holdings Inc., Square Enix Holdings Co. Ltd., UNIS Technology Ltd., Valley Dynamo Inc., Vesaro Ltd. i Bowlero Corp..
Motor napędowy rynku
Rzeczywistość wirtualna (VR) zyskuje na popularności jako główna platforma gier w branży rozrywkowej. Rozwiązania VR mają na celu stworzenie realistycznego środowiska wirtualnego, zanurzając użytkowników w realistycznym doświadczeniu. W ostatnich latach pojawiły się gry zręcznościowe oparte na VR, z takimi znaczącymi wydaniami, jak gra zręcznościowa VR 360 dinosaur attack car 3D shooter i VR Agent firmy Sega. Te innowacyjne gry oferują wyjątkowe doświadczenia, łącząc zestawy słuchawkowe VR z kontrolerami broni, aby uzyskać pełną akcji rozgrywkę. W 2021 roku Springboard VR, wiodący dostawca oprogramowania do zarządzania miejscami VR i treści, został przejęty przez Vertigo Games. Vertigo oferuje rosnące portfolio gier VR i rozrywki opartej na lokalizacji (LBE), w tym gier zręcznościowych. Ten strategiczny sojusz zwiększy wprowadzanie gier zręcznościowych opartych na VR w przyszłości. Konwencja Arcade Expo International (AEI) w Las Vegas w marcu 2022 r. skupiła się na technologii VR w salonach gier i innych grach LBE. Dyskusje dotyczyły udanych sieci salonów gier VR, kwestii operacyjnych zwiększających sprzedaż i zyski oraz ulepszania doświadczeń użytkowników. Takie czynniki będą napędzać wzrost globalnego rynku gier arcade w okresie prognozy.
Gry arcade przeżywają odrodzenie w różnych przestrzeniach publicznych, w tym w centrach handlowych i restauracjach. Salony gier, wypełnione grami arcade, grami wideo, grami symulacyjnymi, grami mechanicznymi i automatami do gier elektrycznych, ponownie stają się popularnymi miejscami spotkań. Gatunki gier wyścigowych, strzelanek, sportowych, akcji, a nawet gier karnawałowych przyciągają szeroką gamę konsumentów. Ten trend nie ogranicza się do obszarów mieszkalnych; komercyjne centra gier również cieszą się popytem. Gry arcade oferują aktywność fizyczną i potencjalne korzyści zdrowotne, co czyni je atrakcyjną alternatywą dla siedzącego hazardu online lub zdalnych zakładów na zakłady piłkarskie lub wyścigi konne. Tymczasem technologia stojąca za tymi maszynami nadal ewoluuje, z nowymi poziomami, funkcjami punktacji i przyjaznymi dla konsumenta projektami. Klasyczne gry, takie jak automaty do gry w pinball, automaty do gry i gry na automatach do gry na monety, pozostają popularne, podczas gdy nowsze gatunki, takie jak gry anime i lifestylowe, zyskują na popularności. Gry zręcznościowe oferują unikalną mieszankę rozrywki, interakcji społecznych i technologii, która trafia do zróżnicowanej publiczności. Niezależnie od tego, czy szukasz zabawy w parku rozrywki, czy krótkiej przerwy w salonie gier, gry zręcznościowe mają coś dla każdego.
Wyzwania rynkowe
Globalny rynek gier arcade stoi przed poważnym wyzwaniem ze względu na wysoki koszt automatów do gier arcade. Te wyspecjalizowane maszyny, wyposażone w zaawansowany sprzęt, interfejsy i wciągające wrażenia z rozgrywki, wymagają znacznych inwestycji zarówno ze strony operatorów, jak i deweloperów. Rozwój i zakup nowoczesnych automatów do gier arcade, w tym tych z najnowocześniejszymi technologiami, takimi jak VR i AR, wiążą się ze znacznymi wydatkami na badania i rozwój (R&D). Ponadto popyt na maszyny z wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości, kontrolerami wykrywającymi ruch i zaawansowanymi komponentami audiowizualnymi dodatkowo zwiększa koszty. Bieżące wydatki na konserwację, wynoszące średnio około 4500 USD rocznie, zwiększają obciążenie finansowe operatorów. Przy cenach wahających się od 5000 do 10 000 USD, a czasami przekraczających 15 000 USD, wysoki koszt automatów do gier arcade może negatywnie wpłynąć na wzrost rynku, ograniczając dostępność dla konsumentów i potencjalnie utrudniając ekspansję globalnego rynku gier arcade.
Rynek gier arcade stoi przed różnymi wyzwaniami zarówno w sektorze mieszkaniowym, jak i komercyjnym. Konsumenci indywidualni wolą wygodę gier online, podczas gdy centra gier komercyjnych konkurują z aktywnością fizyczną i korzyściami zdrowotnymi. Sektor gier hazardowych online, w tym zdalne obstawianie zakładów piłkarskich i wyścigów konnych, stanowi poważne wyzwanie. Zmiana stylu życia w kierunku technologii i gier w wirtualnej rzeczywistości, wraz z popularnością streamingu online i e-sportu, wpływa na rynek. Jednak gry zręcznościowe nadal mają się dobrze dzięki grom karnawałowym, grom handlowym, automatom do gry w pinball, automatom do gry i grom na monety w miejscach publicznych, takich jak salony gier. Technologia stojąca za tymi maszynami nadal ewoluuje, oferując konsumentom nowe poziomy i funkcje punktacji. Zabawki, parki rozrywki, anime i trendy w stylu życia również przyczyniają się do popularności rynku. Pomimo konkurencji przystępność cenowa pozostaje znaczącym czynnikiem, dzięki czemu gry zręcznościowe są trwałą rozrywką.
"Rynek automatów powinien zostać uwolniony. Legalne kasyna czują się pewnie i golą graczy bezlitośnie i bezkarnie. Gdyby była konkurencja to by im "rurka zmiękła" bo bali by się stracić klienta."
"Rozumiem że chodzi o salon Totalizatora? Nie piszecie że to nielegalny salon."
"U nas też są w nielicznych barach i sklepach , ale nie każdy chce wstawiać, ale ci co się nie bali i boją mają przynajmniej większą ilość klientów"
"Czemu tam nie mozna grac mieszkam w stanach tutaj automaty sa na stacjach w niektorych sklepach.nie mowiac juz o kasynach?"
"Zupełnie nieprzydatna rada. Jak strona nie działa to nic nie zrobisz. Awarie sa częste. teraz np. od kilku godzin nie działają wpłaty"