Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2021
Od 27 września TVN24 może nadawać w oparciu o licencję wydaną w Holandii. Zgodnie z tamtejszymi przepisami możliwe jest emitowanie reklam mocniejszych alkoholi.
„Biorąc pod uwagę trwające półtora roku nieuzasadnione wstrzymywanie przez KRRiT decyzji o odnowieniu koncesji dla TVN24, musimy być gotowi na każdą ewentualność. Dlatego w lipcu br. został złożony wniosek o przyznanie holenderskiej koncesji na nadawanie i została ona przyznana”
– poinformował w poniedziałek zarząd TVN S.A.
Przypomnijmy, że od lutego 2020 r. TVN24 stara się o przedłużenie koncesji na nadawanie w Polsce. Termin dotychczasowego pozwolenia wygasa 26 września. W oświadczeniu firma dodaje:
„Jeśli KRRiT nie wyda decyzji o przedłużeniu koncesji TVN24 do 26 września, dalsze nadawanie umożliwi, zgodnie z polskim i unijnym prawem, koncesja holenderska. Jednak ciągle wierzymy, że nie będziemy zmuszeni z niej skorzystać. Spełniamy wszelkie warunki, aby uzyskać rekoncesję w Polsce, apelujemy więc o jej niezwłoczne przyznanie.”
Chcemy też z całą stanowczością podkreślić, że uzyskanie koncesji dla kanału TVN24 w Holandii w żaden sposób nie rozwiązuje problemu z jakim mamy do czynienia w związku z uchwaloną przez Sejm nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji. W obecnym kształcie uderza ona we wszystkie nasze kanały, w tym w TVN, podważając wolność słowa, niezależność mediów oraz własność prywatną. Ponownie apelujemy do władz o odrzucenie tej szkodliwej nowelizacji. Jesteśmy też w pełni zdeterminowani, by bronić prawa naszych widzów i wszystkich Polaków do wolnych mediów i wolnego wyboru.
Holenderska koncesja może przynieść TVN Grupie Discovery dodatkowe przychody reklamowe. „W kraju wiatraków telewizyjne spoty produktów z alkoholem można emitować od godziny 21 do 6 rano. W Polsce jest to możliwe już od godziny 20. Sęk w tym, że nad Wisłą można promować w ten sposób jedynie piwo. Reklamy telewizyjne wódki, wina i drinków są zakazane.
„W holenderskich przepisach takich ograniczeń nie ma” – czytamy. Portal zwraca jednak uwagę, że w holenderskiej telewizji trudno jednak trafić na reklamy napojów alkoholowych. Dodaje, że od 1 października w Holandii dozwolone będzie reklamowanie gier hazardowych.
„Spoty telewizyjne będą dozwolone między godziną 19 i 6 rano. W reklamach nie będzie można pokazywać znanych twarzy, ani jakichkolwiek danych osobowych. Zabroniony jest też udział w spotach osób poniżej 25 roku życia. Podobnie jak w przypadku alkoholu, reklamy gier hazardowych nie będą mogły kojarzyć się z sukcesem życiowym czy atrakcyjnością.” – czytamy.
W Polsce reklama gier hazardowych, z pewnymi wyjątkami, jest zabroniona Wirtualnemedia.pl zastrzega, że nie jest przesądzone, czy TVN24 skorzysta z tych możliwości.
„Od 2019 roku na podstawie licencji wydanej w Holandii nadają m.in. Discovery Channel, Animal Planet, TLC, DTX, Discovery Science, Discovery Historia. Stacje te prezentują takie same spoty co w koncesjonowanych w Polsce kanałach” – podaje.
Źródło: wirtualnemedia.pl
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"