Ostatnia aktualizacja: 27 października 2024
Paf zorganizował wydarzenie w Helsinkach „Åktoberfest”, aby omówić nadchodzące prawo dotyczące gier hazardowych w Finlandii. Uczestnicy wysłuchali opinii sekretarza stanu, członków parlamentu, mediów, sportu, ekspertów i branży gier.
Wydarzenie odbyło się w Epicenter, gdzie Paf ma swoje biuro w Helsinkach. Wieczór oferował bogaty program, a pierwszym mówcą był sekretarz stanu Antti Salminen z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, przewodniczący grupy sterującej ds. nowego prawa.
„Głównym zadaniem grupy sterującej jest opracowanie prawa, które zapobiega problemom związanym z grami, a jednocześnie promuje kanały rynkowe, niełatwo było znaleźć dobrą równowagę” — oświadczył Antti Salminen.

„Otrzymaliśmy wiele dobrych komentarzy i szczególnie doceniamy tych, którzy pomyśleli o szerszym obrazie, przedstawiając konkretne propozycje. Chciałbym podziękować Pafowi za jego dobrze sformułowany wkład, który obejmował również konkretną propozycję systemu, który mógłby poprawić kontrolę nad grami i raportowanie do władz”, dodał Antti Salminen.
Pięć kluczowych punktów Paf
Paf podkreślił pięć kluczowych punktów, które chciałby, aby fińscy decydenci i władze uznali i wdrożyli w przyszłości.
„Nie otrzymamy wszystkich szczegółów, o które argumentowaliśmy w nowym prawie, ale będziemy nadal argumentować na rzecz scentralizowanych limitów depozytów, na przykład, ponieważ jesteśmy przekonani, że uczyniłoby to branżę gier bardziej zrównoważoną” — oświadczył Sverker Skogberg, starszy wiceprezes ds. kontaktów z opinią publiczną w Paf.
Efekt ketchupu
Reklama gier i widoczność w miejscach publicznych, w tym na arenach sportowych, były wielokrotnie omawiane na scenie. Najnowszy projekt ustawy pozwala na stosunkowo swobodną promocję reklam gier we wszystkich kanałach.
„Jestem pewien, że w 2027 r., kiedy rynek się otworzy, będzie ożywiona dyskusja na temat reklamy, ale myślę, że branża medialna może utrzymać reklamę na odpowiednim poziomie” — mówi Suvi Aherto, dyrektor ds. kontaktów z opinią publiczną w MTV.
„Nie wierzę, że branża gier lub branża medialna mogą regulować się i ograniczać ilość reklam, może wystąpić naprawdę zły efekt ketchupu przy dużej ilości reklam” — mówi Riitta Matilainen, szefowa działu ds. problemów hazardowych w Ehyt.

Pięć kluczowych punktów
- Finlandia powinna wyciągnąć wnioski z holenderskiej porażki
Rozległa reklama gier będzie znienawidzona i stworzy opinię publiczną przeciwko nowemu prawu dotyczącemu gier. - Wprowadzić scentralizowane limity depozytów
Mamy wyjątkową okazję, aby wprowadzić silne środki w celu wzmocnienia odpowiedzialnej gry. - Utrzymać partnerów (affilantów) i oferty bonusowe w ramach regulacji
Partnerzy i oferty bonusowe są częścią wszystkich przedsiębiorstw konsumenckich, bez nich kanałyzacja (channeling) na rynek licencjonowany jest osłabione. - Zbudować silny i komunikatywny organ nadzoru
Regulator gier musi mieć silny mandat i jasną komunikację zarówno z branżą gier, jak i konsumentami. - Nie pozwolić, aby regulacja sąsiedniej Estonii stała się kolejną Maltą
Jeśli Estonia będzie miała regulację, która bezwarunkowo faworyzuje zagraniczne firmy hazardowe, wpłynie to negatywnie na wskaźnik kanałyzacji (channelingu) w Finlandii.
Źródło/zdjęcia: Paf
"nie wiem czy ktokolwiek odważy się wziąć udział w takim badaniu."
"Mocne papiery. Dlatego szyby szczelnie na czarno oklejone :))"
"Ta firma ma mocne papiery o tym że nie podlegają pod ustawę hazardowa."
"I takie lokale powinny być u nas w Polsce"
"Nie rozumiem, nielegalny salon gier poskarżył się policji, że został okradziony? :o"