Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024
W połowie listopada – miesiąca, który Widzew świętuje pod hasłem „Miesiąca Smolarka” – przy ulicy św. Kazimierza 11 odsłonięty zostanie mural z wizerunkiem jednego z najlepszych polskich piłkarzy – Włodzimierza Smolarka. Mecenasem muralu jest STS, sponsor narodowej reprezentacji piłkarskiej oraz Widzewa Łódź. Właśnie ruszyły prace nad dziełem.
Włodzimierz Smolarek to postać, którą STS chce uhonorować za osiągnięcia podczas klubowej oraz reprezentacyjnej kariery. Smolarek w barwach Widzewa dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski (1981 i 1982), a także triumfował w Pucharze Polski (1985). Piłkarz w narodowej kadrze zaliczył 60 występów i strzelił 13 goli. W 1982 roku wraz z reprezentacją zdobył brązowy medal na mistrzostwach świata w Hiszpanii. Mural zostanie odsłonięty w 10. rocznicę śmierci Włodzimierza Smolarka.
„Mural upamiętniający mojego ojca to wspaniały pomysł. Jako cała rodzina bardzo cieszymy się z tego, że powstanie i gorąco popieramy tę inicjatywę. Szczególne jest miejsce, które wybrano – na przeciwko stadionu, na którym ojciec grał przez lata – oraz czas, bo w tym roku mija 10 lat odkąd nie ma go z nami”
– mówi Euzebiusz Smolarek, syn Włodzimierza.
Co ciekawe, w zeszłym roku zaledwie kilkanaście metrów dalej zaprezentowano mural z okazji 40-lecia pierwszego mistrzostwa Polski Widzewa.
„Czary-Mury” kolejny raz z STS
Jako że młodzi łodzianie nie mogli na żywo podziwiać umiejętności Smolarka, który stał się legendą Widzewa i ważną postacią dla reprezentacji narodowej, mural autorstwa duetu „Czary-Mury” będzie dobrą okazją, by kolejny raz przypomnieć jego piłkarską karierę.
„Jako „Czary-Mury” w swojej artystycznej filozofii stawiamy na upamiętnianie ważnych osób dla naszego kraju. Bardzo się cieszymy, że dzięki firmie STS powstanie kolejny, realizowany przez nas sportowy mural. Po Kazimierzu Górskim i Włodzimierzu Lubańskim przyszedł czas na kolejnego znakomitego sportowca – Włodzimierza Smolarka. I po raz kolejny miejsce jest nieprzypadkowe, na co zwracamy szczególną uwagę. Dodatkowo cieszy nas fakt, że zostawimy po sobie ślad w mieście, gdzie jeszcze nie ma żadnego naszego muralu. Mamy nadzieję, że nasze nowe malarsko-ceramiczne dzieło sprawi sporo radości mieszkańcom i fanom Włodzimierza Smolarka, a także zainspiruje do działania”
– mówi Marek Grela z duetu artystycznego „Czary-Mury”.
Mecenasem sponsor reprezentacji Polski
Mecenasem projektu jest lider krajowego rynku bukmacherskiego i największy prywatny sponsor polskiego sportu – firma STS.
„Cieszę się, że jako sponsor Widzewa Łódź możemy uhonorować tak ważną postać dla klubu, jaką był Włodzimierz Smolarek”
– mówi Paweł Rabantek, dyrektor marketingu STS.
„Bardzo się cieszę, że dzięki współpracy z STS powstanie kolejny widzewski mural. Taki sposób uhonorowania wybitnych reprezentantów Polski to wspaniała inicjatywa. Warszawa ma Kazimierza Górskiego, Gliwice Włodka Lubańskiego, a teraz przyszedł czas na legendę Widzewa. Postać Włodzimierza Smolarka jest nieodłącznie związana z historią naszego Klubu, dlatego jestem dumny, że jego wizerunek upiększy niedługo okolice stadionu. Chciałbym także docenić wsparcie wspólnoty mieszkaniowej „Stary Widzew” i zaangażowanie pana Arkadiusza Pruskiego z rady osiedla, bez których nie udałoby się zrealizować tego pomysłu”
– mówi Mateusz Dróżdż, prezes Widzewa.
Mural Włodzimierza Smolarka to kolejne dzieło w ramach inicjatywy STS „Pamiętajmy o sportowcach”, którego celem jest upamiętnienie wybitnych polskich zawodników. Inauguracją było odsłonięcie muralu z wizerunkiem Kazimierza Górskiego w Warszawie przy ulicy Madalińskiego 49/51, na budynku, w którym przez ponad 30 lat mieszkał trener tysiąclecia. Kolejnym dziełem był mural Włodzimierza Lubańskiego w Gliwicach odsłonięty we wrześniu tego roku.
„Sport od lat jest jednym z najważniejszych aspektów życia społecznego, gdyż pozwala się jednoczyć, kształtuje dobre postawy, wpływa na nasz rozwój. Równolegle stanowi sporą część historii. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach naszego DNA i strategii CSR, chcemy, by tych najbardziej znaczących dla rodzimego sportu i pokoleń kibiców sportowców honorować w szczególny sposób, a zarazem sprawić, by świadomość ich dokonań nie została zapomniana”
– tłumaczy Paweł Rabantek.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."