Ostatnia aktualizacja: 9 lipca 2021
Trend kupowania gier komputerowych i wideo przez pobieranie znacznie przyspieszył w roku 2020 Covid-19. Oprócz sprzedaży wysyłkowej, jedyną opcją dostępną dla wielu fanów gier w okresach zamkniętych sklepów detalicznych był zakup przez pobranie na komputery PC i konsole do gier .
Spowodowało to skok w sprzedaży gier na komputery i konsole do pobrania z 45 do 58 procent w ciągu 12 miesięcy – co oznacza, że 6 na 10 gier zakupionych w 2020 roku zostało dokonanych przez pobranie. Udział pobrań w przychodach ze sprzedaży jest nieco niższy: sprzedaż gier na komputery i konsole w Niemczech w 2020 r. stanowi około 4 na 10 euro, co oznacza wzrost z 33 procent w 2019 r.
Zasadniczo im tańsza gra, tym większy udział zakupów do pobrania. 8 na 10 gier komputerowych i wideo kosztujących do 30 euro jest kupowanych jako pliki do pobrania. Są to liczby opublikowane dzisiaj przez grę – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier, na podstawie danych zebranych przez firmę badawczą GfK. Istnieją duże różnice między komputerami PC a konsolami do gier. W przypadku gier na komputery PC udział pobrań w sprzedaży wynosi 94 procent. W przypadku konsol do gier, takich jak PlayStation, Switch i Xbox, tylko około 1 na 3 gry (35 proc.) jest kupowana przez pobranie. Stanowi to jednak znaczny wzrost w porównaniu z 2019 r., kiedy udział ten wynosił 24 proc.
„Zakup gier przez pobranie trwał dłużej, zanim zaistniał w Niemczech niż w innych krajach. Wielu graczy nadal kupuje gry na urządzeniach do przechowywania danych ze względu na połączenia internetowe o zbyt małej przepustowości lub liczne firmy z działami gier – od sprzedawców elektroniki po drogerie. W roku 2020 Covid-19 nastąpił ogromny wzrost udziału gier do pobrania. Nie tylko zamykanie sklepów podczas przestojów mocno przyczyniło się do tego rozwoju”.
– powiedział Felix Falk, dyrektor zarządzający Stowarzyszeniem Game.
Niemiecki rynek gier: duży skok przychodów ze sprzedaży w 2020 roku
Niemiecki rynek gier odnotował silny wzrost przychodów ze sprzedaży w Covid-19 w roku 2020: łączne przychody ze sprzedaży w wysokości około 8,5 miliarda euro osiągnięto w grach komputerowych i wideo oraz powiązanym sprzęcie, jak już podała gra. To wzrost o 32 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż konsol do gier, komputerów do gier i odpowiedniego sprzętu peryferyjnego wyniosła ponad 3,2 miliarda euro – wzrost o 26 procent w porównaniu z 2019 r. Jeszcze silniejszy wzrost wykazał podrynek gier komputerowych i wideo, obejmujący zakupy gier i gier. a zakupy w aplikacjach, subskrypcje i opłaty za usługi online wzrosły do 5,2 miliarda euro, co stanowi imponujący 36-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem.
Dane rynkowe
Dane rynkowe opierają się na statystykach opracowanych przez Panel Konsumencki GfK. Metody wykorzystywane przez GfK do zbierania danych o niemieckim rynku gier wideo są wyjątkowe zarówno pod względem jakości, jak i globalnego wykorzystania. Obejmują one trwające badanie 25 000 konsumentów, którzy są reprezentatywni dla całej populacji niemieckiej, dotyczące ich nawyków związanych z zakupami i użytkowaniem gier wideo, a także panel detaliczny. Metody zbierania danych dają unikalny wgląd w niemiecki rynek gier komputerowych i wideo.
Game – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier
To jest stowarzyszenie niemieckiego przemysłu gier. Wśród członków są deweloperzy, wydawcy i wiele innych podmiotów branży gier, takich jak organizatorzy wydarzeń e-sportowych, placówki edukacyjne i dostawcy usług. Jako współorganizator Gamescomu odpowiadają za największe na świecie wydarzenie poświęcone grom komputerowym i wideo. Są partnerem eksperckim dla mediów oraz instytucji politycznych i społecznych, odpowiadają na pytania dotyczące rozwoju rynku, kultury gier i umiejętności korzystania z mediów. Ich misją jest uczynienie z Niemiec najlepszej lokalizacji gier.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."