Większość fanów piłki nożnej chce mniej reklam hazardu

reklama

Nowe badanie wykazało, że dwie trzecie brytyjskich kibiców piłkarskich uważa, że jest zbyt dużo sponsorowania przez firmy hazardowe w tym sporcie, podczas gdy jedna trzecia twierdzi, że zniechęca ich do kupowania koszulki drużyny, jeśli nosi ona nazwę sponsora zakładów bukmacherskich.

Badanie wśród 1000 fanów zostało przeprowadzone przez Survation dla nowej grupy kampanii, Koalicji Przeciwko Reklamom Hazardowym.

Okazało się, że pomimo wprowadzenia przez Radę Zakładów i Gier zakazu reklam hazardowych podczas wydarzeń sportowych przed 21:00, dwie trzecie fanów nadal uważa, że zakłady bukmacherskie i operatorzy kasyn online kierują zbyt wiele reklam do kibiców piłki nożnej.

Prawie połowa respondentów stwierdziła, że poparłaby zakaz umieszczania logo firm hazardowych na koszulkach piłkarskich – środek zaproponowany przez byłego laburzystę Toma Watsona, który obecnie pracuje dla Fluttera i który został powtórzony przez Izbę Lordów w jej propozycjach do reform prawa hazardowego.

Koalicja Przeciwko Reklamom Hazardowym jest wspierana przez kilka organizacji charytatywnych i grup kampanii, w tym Clean Up Gambling, The Big Step i Gambling With Lives.

Rząd miałby wsparcie fanów piłki nożnej, gdyby zdecydował się przeciwstawić reklamom hazardu, a kluby skorzystałyby na wzroście sprzedaży koszulek zawodników – powiedział Matt Zarb-Cousin, dyrektor Clean Up Gambling.

Źródło danych: survation.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *