Ostatnia aktualizacja: 16 czerwca 2021
Brytyjski Departament Cyfryzacji, Kultury, Mediów i Sportu (DCMS) opublikował swoją odpowiedź na konsultacje rozpoczęte 29 stycznia, dotyczące analizy struktur finansowania brytyjskiej Komisji ds. Hazardu. Od 1 października wszystkie branże biznesowe w sektorze hazardu w Wielkiej Brytanii odnotują wzrost kosztów opłat licencyjnych.
W poniedziałek rząd opublikował swoją odpowiedź na konsultacje w sprawie propozycji zwiększenia opłat uiszczanych przez operatorów gier hazardowych na rzecz Komisji ds. Hazardu.
Według DCMS podwyższone opłaty ogłoszone w tym tygodniu, które zostały ostatnio zrewidowane w 2017 roku, „pomogą Komisji ds. Hazardu reagować na nowe zagrożenia i rozwój technologiczny, a także rosnące koszty obowiązującej regulacji”.
Zmieniona struktura opłat pomoże również w ustaleniu obszarów wymagających poprawy zidentyfikowanych przez Krajowy Urząd Kontroli i Komisję ds. Rachunków Publicznych, takich jak poprawa wykorzystania danych i informacji wywiadowczych oraz zapewnienie skutecznej regulacji branży hazardowej.
Zmiany obejmują 55-proc. wzrost progów opłat za roczne koncesje dla operatorów internetowych, który wejdzie w życie 1 października 2021 r. Progi opłat dla operatorów naziemnych wzrosną o 15 proc. 6 kwietnia 2022 r. w uznaniu wpływu zamknięcia COVID-19 na te firmy.
Wzrost opłat zapewni Komisji ds. Hazardu większe zasoby, aby sprostać nowym wyzwaniom, takim jak innowacje w zakresie produktów i płatności.
„Ta nowa struktura oznacza, że Komisja ds. Hazardu będzie lepiej przygotowana do radzenia sobie ze zmieniającym się krajobrazem branży hazardowej, która ma coraz bardziej globalny charakter. Regulator będzie również lepiej przygotowany do radzenia sobie z ryzykiem związanym z nielicencjonowanymi operatorami i potrzebą chronić konsumentów i przemysł przed ingerencją „czarnego rynku”” – stwierdził rząd.
Oprócz podwyżek przedziałów opłat za roczne koncesje na prowadzenie działalności, wszystkie opłaty za wnioski wzrosną o 60 procent, a rabaty za licencje na wiele rodzajów działalności zostaną usunięte.
Trwający przegląd ustawy o grach hazardowych z 2005 r. ma na celu zbadanie uprawnień i zasobów Komisji, aby zapewnić, że ramy regulacyjne dotyczące hazardu są dostosowane do ery cyfrowej.
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"