Włoscy wydawcy krytykują różnice w karach AGCOM

Ze świata
Michał Czarkowski 18/03/2021

Ostatnia aktualizacja: 18 marca 2021

AGCOM, włoska federalna agencja ds. Komunikacji i mediów, oświadczyła, że ​​będzie ściśle monitorować reklamy treści związanych z hazardem online przez platformy mediów online.

Organ regulacyjny ostrzegł operatorów zasiedziałych w mediach cyfrowych, którzy nałożyli grzywnę w wysokości 50 000 EUR na toskańskie źródło wiadomości o prowincji „Il Giunco” za wyświetlanie „linku reklamowego kasyna” na stronie internetowej ilgiunco.net.

Egzekwowanie przepisów spotkało się z powszechną krytyką AGCOM, która została nazwana „agencją karną” za ukaranie niezależnego Il Giunco ​​- firmy generującej mniej niż 100 000 euro dochodu – grzywną w wysokości 50 000 euro.

Broniąc swoich działań, AGCOM oświadczył, że nałożył minimalną „mającą zastosowanie grzywnę” dla Il Giunco, ponieważ firma naruszyła włoskie standardy reklamowe na mocy zatwierdzonego przez federację dekretu o godności.

Egzekwowane od 2019 r. Twarde stanowisko dekretu w sprawie reklam internetowych stanowi, że wydawcy cyfrowi mogą promować jedynie standardowe informacje o produktach i usługach operatorów gier hazardowych online. W związku z tym włoskim reklamodawcom cyfrowym zabrania się wyświetlania „zachęt promocyjnych lub komunikatów” operatorów gier hazardowych online.

Uznano, że link reklamowy Il Giunco ​​promował wiadomość o „najlepszych grach i automatach” promującą wisecasino.net. Toskański serwis informacyjny bezskutecznie zakwestionował fakt, że link reklamowy został dostarczony przez partnera stowarzyszonego pośrednio promującego kasyno online.

Włoscy obserwatorzy mediów twierdzą, że surowość kary AGCOM pokazała głębokie rozbieżności w sposobie egzekwowania dekretu.

W zeszłym roku firma AGCOM nałożyła na Google Ireland grzywnę w wysokości 100 000 EUR za wielokrotne naruszenia standardów reklamy online zawartych w Dekrecie w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Kontrastuje to z grożącą niewypłacalnością grzywną w wysokości 50 000 euro nałożoną na Il Giunco, niezależnego wydawcę będącego ważnym źródłem informacji dla regionu Toskanii.

W następstwie wyroku AGCOM Google włoscy operatorzy mediów cyfrowych zażądali od agencji aktualizacji warunków publikacji Dekretu o godności w sprawie reklam hazardu online.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL