Włoski sąd uchylił karę za reklamę hazardu w Google

Ze świata
Iwo 05/11/2021

Ostatnia aktualizacja: 5 listopada 2021

Regionalny Sąd Administracyjny dla Lazio orzekł, że Google nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za reklamę kasyna online, która ominęła proces kontroli.

Grzywna nałożona na Google przez włoskiego strażnika komunikacji Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM) za zamieszczanie reklam hazardu została unieważniona. AGCOM nałożył grzywnę w wysokości 100 000 euro w październiku zeszłego roku po stwierdzeniu, że Google złamał włoski zakaz wszelkich form reklamy hazardu.

Grzywna i towarzyszący jej nakaz sądowy zostały wydane po tym, jak AGCOM stwierdził, że konieczne jest dalsze dochodzenie w celu ustalenia, czy Google łamie zakaz reklamy hazardu we Włoszech.

Reklama, o której mowa, promowała Sublime Casino i pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google dla „kasyna online”. Reklama brzmiała: „Dołącz do zupełnie nowego włoskiego kasyna online już teraz. Zagraj teraz w ponad 400 gier – dołącz teraz i zarejestruj się w mniej niż 30 sekund! Brak pobierania. Bezpiecznie i pewnie.”

Powielone umieszczanie reklam hazardowych

Google nie kwestionował faktu, że reklama promowała usługę hazardową, ale twierdziła, że ​​reklama została umieszczona dwulicowo bez jego wiedzy. Powiedział, że Sublime Casino wykorzystało technikę, którą gigant technologiczny nazwał „maskowaniem”, aby obejść automatyczny proces wyszukiwania reklam przez Google.

Firma poinformowała sąd: „Zaraz po wykryciu tej aktywności firma Google Ireland natychmiast zawiesiła konto użytkownika i przystąpiła do usunięcia kwestionowanej reklamy”.

Wojewódzki Sąd Administracyjny dla Lazio orzekł, że sytuacja Google oznacza, że ​​nie ponosi on odpowiedzialności za „nielegalne treści wstawiane przez osoby trzecie”.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL