Z małej niszy E-sport przekształcił się w pokaźną branżę, biznes o wartości miliardów dolarów, który teraz przyciąga wielu inwestorów. Ogólnoświatowa widownia e-sportu osiągnęła 474 miliony widzów i przewiduje się, że do 2024 r. zyska ponad 577 milionów widzów. W tym artykule Uplatform omówi szybki wzrost rynku.
Początek
E-sport to dziś pasja, duże pieniądze i wielki biznes. Początki były jednak stosunkowo skromne. W październiku 1972 roku rozpoczęła się od Spacewars – gry o kierowaniu statkiem kosmicznym i zestrzeliwaniu wroga. Było to wydarzenie organizowane przez University of Stanford, gdzie studenci z wielu dyscyplin rywalizowali w bitwie.
Kolejnym ważnym wydarzeniem, które miało największy wpływ na rozwój e-sportu, był rok 1980. Atari zorganizowało zawody Space Invaders – wydarzenie to znane jest jako pierwszy turniej gier wideo na dużą skalę. Innym ważnym wydarzeniem był turniej Nintendo World Championships, który odbył się w 1990 roku. Za pierwsze miejsce zwycięzca wygrał 10 000 dolarów, samochód, 40-calowy telewizor i złote trofeum.
W ciągu ostatnich lat gry online, takie jak League of Legends, Starcraft II Blizzarda, Riot Games i wiele innych, przyciągnęły znaczną publiczność, z milionami uczestników i widzów. Oczekuje się, że rosnący sektor e-sportu osiągnie wielkość rynku 5,1 mld USD do 2028 r., według Emergen Research.
Pandemia i kolejne blokady spowodowały odwołanie ważnych wydarzeń sportowych; dzięki temu wiele bukmacherów zaczęło oferować opcje zakładów na e-sporty jako alternatywę, w wyniku czego cała branża urosła o ponad 170 procent, a w 2022 roku można spodziewać się jeszcze większego sukcesu.
Widzowie e-sportowi
Dzięki bardzo oddanej młodej publiczności, Esports, który zaczynał jako gry wideo tworzone głównie jako hobby dla nastolatków, ma teraz bardziej zróżnicowaną bazę klientów, z ponad 4 procentami obstawiających i 30 procentami widzów.
W zdominowanej przez mężczyzn niszy, takiej jak Esports, jest to godne pochwały, a sądząc po statystykach Uplatform, odsetek kobiet obstawiających e-sporty przekroczy w najbliższej przyszłości 15%.
Dalszy przegląd statystyk Uplatform wskazuje, że większość obstawiających e-sporty jest w wieku (23-25 lat), ale ludzie w innym wieku stopniowo przyzwyczajają się do gry, a ponad połowa entuzjastów e-sportu pochodzi z regionu Azji i Pacyfiku.
Chociaż na rynku dostępnych jest wiele gier e-sportowych, kilku zdołało przyciągnąć międzynarodową uwagę i są teraz prezentowane w turniejach gier.
Oto kilka gier, które osiągnęły ten poziom sukcesu:
- Gry FPS, takie jak CS:GO, Call of Duty i Apex Legends.
- Gry wieloosobowe na arenie bitew online (MOBA), takie jak League of Legends i Dota 2.
- Gry myśliwskie, takie jak Mortal Kombat, Super Smash Bros, Street Fighter V i Brawlhalla.
- Gry sportowe, takie jak FIFA, Rocket League i Madden.
- Inne gry, takie jak gry karciane i strategie czasu rzeczywistego.
- Najpopularniejsze gry e-sportowe to CS:GO, Dota 2 i League of Legends.
W ciągu ostatniego roku Uplatform odnotował znaczny wzrost liczby aktywnych graczy w League of Legends. Uplatform zauważył również, że wraz z najnowszą wersją Age of Empires gracze zaczynają bardziej przyswajać sobie grę.
Top 10 najbardziej oczekiwanych wydarzeń e-sportowych na lata 2022-2023
Oto lista nadchodzących wydarzeń e-sportowych, na które czekamy:
- Mistrzostwa LCS 2022 – z przybliżoną średnią oglądalnością 123000 i ponad 17 milionami godzin oglądania.
- Igrzyska Azjatyckie 2022 – z uczestnikami z ponad 40 krajów na różnych kontynentach.
- League of Legends World Championship 2022 – z ogromną pulą nagród w wysokości 2,2 miliona dolarów.
- 2022 Asia Pacific Predator League – z pulą nagród 400 000 $.
- 2022 The International 11 – 18 drużyn będzie walczyło o pulę nagród 500 000 $.
- Valorant Champions 2022 – z przybliżoną godziną oglądania ponad 176 milionów dolarów i łączną pulą nagród 3,6 miliona dolarów.
- PUBG Global Championship 2022 – ma 32 drużyny z różnych kontynentów, z czego 18 pochodzi z Azji.
- Hearthstone World Championship 2022 – 16 drużyn będzie walczyć o pulę nagród w wysokości 50 000 $.
- Dreamhack 2022: Atlanta
- Dreamhack Zima 2022
Sam rozmiar tych gier wskazuje na ekspansję branży i sugeruje świetlane perspektywy na przyszłość. Dlatego operatorzy rozważający rozszerzenie swoich zakładów sportowych muszą nadal uwzględniać opcje zakładów e-sportowych, w czym Uplatform może pomóc, dostarczając ponad 60 e-sportów i gier, 9500 wydarzeń przedmeczowych i na żywo oraz ponad 300 rynków zakładów.
Esport zapewnia entuzjastom gier szerszy wybór. Zainteresowanie e-sportami pokolenia Z i milenialsów rośnie, a możliwości obstawiania zakładów stają się niezbędnym dodatkiem do ich platform. W wyniku ogromnej ekspozycji i zainteresowania dużymi turniejami, rynek zyskuje obecnie uwagę różnych grup demograficznych i szybko staje się najbardziej lukratywnym finansowo rynkiem na świecie.
Na podstawie focusgn.com
"test"
"tak to ten sam człowiek walka dalej trwa"
"Czy Kłos to stara firma PMG ?"
"pozdro dla KŁOSA z Karczewa"
"Broń gazowa 😂😂😂. W kazdym sklepie i art samoobrony można kupić bez zezwolenia. Ponadto nie wprowadzajcie w błąd czytających ponieważ nie można karać za posiadanie automatu nawet hazardowego"