Nowa funkcja pozwoli użytkownikom na wyciszenie reklam napojów alkoholowych i hazardu. Koncern ostrzega jednak, że funkcjonalność nie gwarantuje, że wszystkie tego typu materiały zostaną skutecznie odfiltrowane.
„Umożliwimy użytkownikom wprowadzenie w ustawieniach reklam dodatkowych zabezpieczeń, które ograniczą wyświetlanie na ich profilu reklam alkoholu i, dodatkowo, przekazów promujących hazard” – napisała na firmowym blogu Debbie Weinstein, wiceprezes YouTube’a.
Usługa zostanie najpierw udostępniona użytkownikom platformy w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, w przyszłym roku będą z niej mogli skorzystać także internauci z innych krajów.
YouTube zapowiada, że w 2021 r. planuje wprowadzić funkcję szerzej, także dla reklam online wyświetlanych w ramach Google Ads.
Jak informuje brytyjska stacja BBC, liczba materiałów promujących napoje alkoholowe oraz hazard w ostatnich latach znacznie wzrosła, wzbudzając obawy co do ich negatywnego wpływu na dzieci i młodzież. Szacuje się, że w czasie pandemii COVID-19 liczba tego typu reklam mogła wzrosnąć w sieci nawet dwukrotnie.
„Problem w tym, że technologia wprowadziła alkohol i hazard w przestrzeń, do której nie miały wcześniej dostępu. Dla osób uzależnionych od używek to szczególnie szkodliwe, dlatego umożliwienie użytkownikom zablokowanie tych treści jest dobrym krokiem. Mamy tylko nadzieję, że usługa będzie dostępna dla wszystkich”
– skomentował w BBC Andrew Misell, dyrektor brytyjskiej organizacji Wales at Alcohol Change UK.
(PAP)
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"