Zaktualizowana polityka Google ogranicza nielegalne reklamy hazardowe w Niemczech

Hazard online
Wiktor Czerwiński 11:41 19/11/2024

Ostatnia aktualizacja: 19 listopada 2024

Liczba reklam nielegalnych dostawców gier hazardowych online w Google Ads spada. Niemiecki Regulator Hazarowy Der Gemeinsamen Glücksspielbehörde der Länder (GGL) uważa jednak konieczne są dalsze wysiłki, aby ograniczyć możliwości reklamowe nielegalnych dostawców, w tym w obszarze optymalizacji wyszukiwarek (SEO).

Google zaktualizowało zasady reklamowe dotyczące hazardu i innych gier w Niemczech, które obowiązują od 25 września 2024 r. W związku z tym tylko organizatorzy i agenci mający zgodę GGL mogą reklamować się w Google Ads. Nowa dyrektywa wyklucza także usługi łączące oferty kilku dostawców gier hazardowych na jednej stronie internetowej, jako tzw. porównywarki. Google chce mieć pewność, że tylko zatwierdzeni dostawcy będą mogli umieszczać reklamy na stronie wyników wyszukiwania Google.

Zmieniona dyrektywa jako środek zwalczania nielegalnego hazardu

GGL zwalcza nielegalne oferty hazardowe w Internecie. Jednym ze środków jest drastyczne ograniczenie możliwości reklamowych nielegalnych dostawców. Organ zwrócił się zatem do Google w 2023 r. Zmieniona polityka reklamowa jest wynikiem konstruktywnej i opartej na zaufaniu wymiany zdań, poza formalną procedurą administracyjną.

Widoczne pierwsze sukcesy

W ciągu ostatnich kilku tygodni GGL bardzo uważnie monitorowało wdrażanie tej zaktualizowanej polityki. Od tego czasu organowi udało się ustalić na podstawie regularnych kontroli, że płatne reklamy lub reklamy nieautoryzowanych gier hazardowych w Internecie oznaczone jako „sponsorowane” nie pojawiają się już na stronie wyników wyszukiwania Google w Niemczech. W szczególności nie będą już wyświetlane reklamy z porównywarek, które zawierają linki do nielegalnych dostawców gier hazardowych.

Ronald Benter, członek zarządu GGL, potwierdza:

„Naszym zdaniem zmienione wytyczne dotyczące reklam przynoszą obecnie wyraźne skutki”.

Konieczna jest dalsza współpraca z Google w celu ograniczenia opcji reklamowych i optymalizacji wyszukiwarek

Pomimo tych pozytywnych wyników Benter nadal widzi potrzebę działania:

„Będziemy w dalszym ciągu monitorować rozwój sytuacji i pozostaniemy w kontakcie z Google, aby wprowadzić dalsze ograniczenia możliwości reklamowych dla dostawców nielegalnych gier hazardowych”.

Obszar optymalizacji wyszukiwarek (SEO) pozostaje wyzwaniem. Często osiągają widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google dzięki strategiom optymalizacyjnym, takim jak intensywny marketing linków lub manipulowanie rankingami w wyszukiwarkach.

GGL zobowiązuje się do ustanowienia skutecznych ograniczeń również w tych obszarach. Władze wyrażają optymizm, że konstruktywne rozmowy z Google umożliwią podjęcie dalszych kroków mających na celu ograniczenie reklamy nielegalnych ofert hazardowych.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL