Ostatnia aktualizacja: 22 grudnia 2021
Liczba reklam związanych z hazardem podwoiła się od zeszłego roku, co wykazały badania Nielsena. W październiku i listopadzie 2020 roku w Holandii pojawiło się 170 066 reklam hazardu. W tym roku, w tym samym okresie było ich 366 631.
Wzrost reklam związanych z hazardem wynika głównie z legalizacji hazardu online w październiku. Jedenaście kasyn w Holandii ma licencję na hazard online.
Spośród 11 kasyn, najwięcej pieniędzy na reklamę w październiku i listopadzie wydało Holland Casino. Ich wydatki związane z reklamą oferty online osiągnęły 6,4 mln euro. Toto wydał prawie 4,6 mln euro. Obie firmy są własnością państwa holenderskiego. FairPlayCasino wydało 3,3 mln euro, następnie BataviaCasino, które zapłaciło 3,2 mln euro na reklamę oraz Tombola, która wydała 2,6 mln euro.
Według Nielsena pieniądze pozwoliły na wyświetlenie około 370 000 reklam gier hazardowych w ciągu 2 miesięcy. Około 273 000 z nich dotyczyło hazardu online. Dane Nielsena wykazały również, że około 88% reklam gier hazardowych pojawia się na stronach internetowych oraz na platformach mediów społecznościowych. Tam reklamy nie są tak dobrze uregulowane jak reklamy telewizyjne. Spoty gier hazardowych mogą pojawiać się w telewizji tylko o określonych porach dnia, aby unikać eksponowania młodych ludzi na tego typu informacje.
Większość członków Tweede Kamer jest zaniepokojona wzrostem liczby reklam gier hazardowych. Powiedzieli, że może się to przyczynić do wzrostu liczby uzależnień od hazardu.
Posłowie zasugerowali zaostrzenie przepisów dotyczących reklam gier hazardowych. Zdecydowana większość reklam gier hazardowych znajduje się w Internecie, gdzie nie podlegają takim samym ograniczeniom, co reklamy w telewizji. Tweede Kamer chce zakazu reklam gier hazardowych w Internecie przed 21:00, podobnie jak w telewizji.
Źródło: fakty.nl
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"