Ostatnia aktualizacja: 20 czerwca 2024
Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic poinformowały dzisiaj o podpisaniu największej umowy sponsoringowej w historii klubowych rozgrywek organizowanych i prowadzonych przez piłkarską centralę.
Od 1 lipca 2024 roku rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego w Polsce będą nosiły nazwy Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi. Umowa obowiązywać będzie przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia sezonu 2027/2028.
Pod względem wartości finansowej to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej podpisana przez Polski Związek Piłki Nożnej. Ponadto po raz pierwszy sponsoringiem tytularnym objęte zostają rozgrywki 3. ligi. Dzięki temu beneficjentami wsparcia Betclic w każdym sezonie będzie aż 108 klubów z trzech poziomów rozgrywkowych. Nigdy wcześniej tak duża liczba profesjonalnych drużyn piłkarskich w Polsce nie była objęta wsparciem jednego podmiotu.
– Polski Związek Piłki Nożnej podejmuje aktywne i skuteczne działania na rzecz pozyskiwania nowych sponsorów. Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej. Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach – broadcastu, contentu, aktywacji skierowanych do kibiców – mówi Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.
Pozyskanie nowego Sponsora Tytularnego oznacza zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej objętych umową rozgrywek. Oprócz nazwy, aktualizacji ulegną również logotypy lig, które trafią na koszulki każdego ze 108 klubów, a także będą prezentowane na bandach reklamowych czy podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport. Co więcej, w centralnym punkcie koszulek znajdzie się także logotyp Sponsora, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania w każdej kolejce Betclic 2. Ligi będzie można obejrzeć za darmo w jego aplikacji.
W programie nie obowiązują limity maksymalnego wsparcia. Jest otwarty dla wszystkich 108 uczestników rozgrywek w każdym sezonie. To dodatkowa gałąź finansowania połączona z aktywizacją fanów. Co więcej, Betclic otwiera program również dla każdego zainteresowanego klubu uczestniczącego w rozgrywkach 4. ligi we wszystkich szesnastu województwach w Polsce.
"A były jakieś w SN uniewinnienia ?"
"Tym tokiem myślenia to trzeba by powrócić do Państwowego Monopolu Alkoholowego. Jeśli ktoś miał nadzieje, że nowe władze TS podejdą inaczej do tego tematu to teraz nie ma już żadnych wątpliwości, to wszystko to jeden wielki POPIS"
"Kompletna bzdura , jaki monopol państwa jest dobry i uzasadniony ? Co państwowe to niczyje !!! Co sie wyprawiało w SSP: Orlen , KGHM , PGE i oczywiście najciekawsze są AZOTY . Brak konkurencji to brak myślenia analitycznego i brak strategii . Więcej firm , większe korzyści dla skarbu państwa , większa konkurencja to oczywiste . TS za 6 miesięcy będzie kolejną przechowalnią dla politycznych amatorów , którzy będą bzdety opowiadać i snuć plany dla TS, jako monopolisty . Szkoda gadać ale i też słuchać tych amatorów rynku ."
"Dlaczego nikt nie napisze o uniewinniEnich Sądów najwyższych futury ?"
"Krokodyle łzy ! LOTTO , państwowa firma w Rumunii . Wystarczy tam zaglądnąć i widać gołym okiem z czego ta firma żyje ? No , chyba nie z gier liczbowych ... . Ale to jest ok. Podobnie jak w Polsce . 3 lata i wszystko pójdzie do sieci może zostanie kilka kasyn i to wszystko . Jedak online już jest ok i nikomu nie będzie przeszkadzać ."