W USA spada liczba reklam hazardu

Badania i Raporty USA
Wiktor Czerwiński 05/05/2024

Ostatnia aktualizacja: 5 maja 2024

Według badania Nielsen zleconego przez American Gambling Association (AGA) liczba reklam zakładów sportowych i wydatki na reklamy w zakładach sportowych znacząco spadły w 2023 roku.

American Gaming Association monitoruje trendy w wydatkach na reklamę w grach i zakładach sportowych oraz ich wielkość. Zrozumienie ilości reklam związanych z grami zapewnia ważny kontekst do dyskusji na temat reklamy zakładów sportowych.

Powszechna legalizacja zakładów sportowych pociągnęła za sobą reklamę legalnych, regulowanych bukmacherów, którzy konkurują o uwagę konsumentów z nielegalnymi bukmacherami zagranicznymi. Ci nielegalni operatorzy stosują zwodnicze taktyki marketingu internetowego, aby bombardować graczy wprowadzającymi w błąd twierdzeniami na temat ich statusu prawnego. Poprzednie badanie AGA wykazało, że 70% obstawiających zakłady sportowe, korzystających głównie z zagranicznych witryn, nie zdawało sobie sprawy, że obstawia zakłady u nieregulowanych bukmacherów.

Reklamy legalnych bukmacherów odgrywają ważną rolę w informowaniu konsumentów o legalnych operatorach zakładów wzajemnych i w migracji tych konsumentów do bezpiecznych opcji zakładów.

W miarę ekspansji zakładów sportowych na nowe stany legalni operatorzy często rozpoczynają kampanie reklamowe, aby podnieść świadomość na temat legalnych bukmacherów i zdobyć udział w rynku. Z biegiem czasu rynki te dojrzewają, a poziom reklamy maleje. W zeszłym roku było mniej reklam telewizyjnych zakładów sportowych niż innych znanych produktów kierowanych do dorosłych.

W rzeczywistości w ostatnich latach liczba reklam związanych z grami i zakładami sportowymi spada.

Wolumen reklam spadł o jedną trzecią od 2021 roku

Całkowite wydatki na reklamę związaną z zakładami sportowymi spadły o 210 mln dolarów w porównaniu z 2022 r., co oznacza spadek o 15%. Wyłączając DFS (Daily Fantasy Sports), wydatki na reklamę zakładów sportowych spadły o 21% w porównaniu z 2022 rokiem.
Liczba reklam dotyczących zakładów sportowych spadła o 4% rok do roku we wszystkich kanałach, co oznacza spadek o 20% w stosunku do szczytu w 2021 r.
Wolumen reklam w telewizji – największej kategorii reklamodawców zakładów sportowych – spadł bardziej – o 11% – a od 2021 r. spadł o 33%.

Udział zakładów sportowych w całkowitym wolumenie reklam telewizyjnych wyniósł 0,4% w 2023 r., nieco mniej niż alkohol (0,5%), telekomunikacja/sieć bezprzewodowa (1,5%), fast food (3,8%) i był mniejszy niż udział branży farmaceutycznej (14,1%).
Na każdą reklamę zakładów sportowych w telewizji w 2023 r. przypadały ponad 3 reklamy telekomunikacyjne, 8 spotów telewizyjnych fast foodów i 31 reklam farmaceutycznych.

Wydatki na reklamę w TV różnych branż/ źródło Nielsen Ad Intel

Metodologia badania

W badaniu Nielsena, zleconym przez American Gaming Association, przeanalizowano trendy związane z reklamą zakładów sportowych w Stanach Zjednoczonych w 2023 r. W badaniu wykorzystano Ad Intel, usługę monitorowania reklam firmy Nielsen, umożliwiającą śledzenie szczegółowych wydatków na reklamy na rynkach i w mediach, w tym w telewizji, prasie i internecie, poza domem i w kinie.

Pełne badanie dostępne jest tutaj.

źródło/grafiki: americangaming.org

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL