Forbet za nic ma politykę odpowiedzialnej reklamy i łamie ustawę hazardową? (aktualizacja)

Branżowy marketing Bukmacherzy Polecane
Wiktor Czerwiński 22/04/2024

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

W minioną niedzielę 21 kwietnia 2024 rok w Łodzi, na stadionie miejskim im. Władysława Króla, miał miejsce mecz Ekstraklasy piłkarskiej pomiędzy zespołami ŁKS Łódź i Lech Poznań. Sponsorem łódzkiego klubu jest bukmacher Forbet, który tego dnia pod stadionem ustawił strefę kibica. Niestety było w niej wiele młodzieży i dzieci.

Spotkanie walczącego o utrzymanie klubu z Łodzi przyciągnęło na trybuny aż 15 132 widzów, w tym wiele młodzieży i dzieci. Pod stadionem na kibiców czekały atrakcje, między innymi strefa kibica ustawiona przez sponsora klubu Forbet Zakłady Bukmacherskie.

Sam bukmacher pochwalił się swoją akcją w mediach społecznościowych.

Po zapoznaniu się z przedstawionym zdjęciem nasuwa się od razu pytanie. Jak cała sytuacja uwieczniona na zdjęciu, w której jest tak dużo młodzieży i dzieci ma się do zasad odpowiedzialnej reklamy? Zakłady bukmacherskie wg ustawy hazardowej są w Polsce dozwolone od 18 roku życia. Mówi o tym Rozdział 4, artykuł 27. podpunkt 2. ustawy hazardowej z 2009 roku.

W grach hazardowych, z wyjątkiem loterii fantowych oraz loterii promocyjnych, mogą uczestniczyć wyłącznie osoby, które ukończyły 18 lat.

Jasno zatem wynika z ustawy, iż produkt ten jest skierowany do osób pełnoletnich. Co więcej działanie bukmachera Forbet mocno zahacza o Art. 29b. 1.

Zapis z Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych / Screenshot własny.

Dozwolona jest reklama zakładów wzajemnych, na urządzanie których zostało udzielone zezwolenie, pod warunkiem że: 1) nie jest kierowana do małoletnich, nie przedstawia osób małoletnich i nie odbywa się przy udziale małoletnich; 2) nie łączy urządzania gier lub uczestniczenia w grach ze sprawnością fizyczną, intelektualną bądź szansą na uzyskanie łatwej wygranej;

Cały wygląd strefy kibica Forbet zdaje się jednak zdecydowanie łączyć „urządzanie gier” (marka Forbet) ze „sprawnością fizyczną„. Dmuchane bramki służą do konkursów z nagrodami, a celem jest uzyskanie jak największej ilości punktów za udane trafienie piłką do dziury.

Otwartym pozostaje pytanie czy młodzież i dzieci aktywnie uczestniczyły w konkursach sprawnościowych przy wykorzystaniu dmuchanych bramek. Pytanie to podesłaliśmy do bukmachera.

Wydaje się jednak, iż pomimo szczerych chęci jeśli chodzi o przybliżenie młodym kibicom idola piłkarskiego jakim może być dla nich aktualnie rezerwowy bramkarz klubu Aleksander Bobek, należy się zastanowić czy otoczenie do tego jest właściwe.

Ktoś może powiedzieć, że młodociani i tak są narażeni na reklamy w telewizji czy też na bandach LED wokół boiska. Owszem, to prawda, lecz czy to od razu oznacza, że należy wobec nich stosować elementy marketingu 360?

Forbet nie jest pierwszym operatorem hazardowym w Polsce, który do swoich stref dopuszcza młodzież i dzieci. Podobne sytuacje miały miejsce w strefach produktowych Totalizatora Sportowego, a jak mówi przysłowie ryba psuje się od głowy.

Sam mecz zakończył się wynikiem 2:3 dla zespołu Lecha Poznań, który tym samym pogrzebał realne szanse na utrzymanie się ŁKS w Ekstraklasie.

Aktualizacja

Niedługo po opublikowaniu naszego artykułu wpis związany ze strefą kibica został usunięty z profilu Forbet twitter.com/iforbetpl

Ale że w internecie nic nie ginie to poniżej zrzut ekranu wpisu o którym mowa.

Wpis z portalu X na oficjalnym profilu Forbet z dnia 21 kwietnia 2024. / Screenshot własny z dnia 22.02.2024 godz. 18:37

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Blasco

10:22
25/04/2024

Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie...

Jankulowski

13:52
24/04/2024

To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play

Zx

23:38
23/04/2024

Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?

Li

12:05
23/04/2024

Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk.

nick

10:01
23/04/2024

a czy Totalizator Sportowy nie łamie ustawy ??? Oczywiście , że tak . Wynika jasno z reklamy w TV , wakacje , szczęście nie ma końca i te kulki tzn. lecą w kulki z klientami , etc.
E-PLAY.PL