Słowacja wprowadza zakaz reklamy w odległości 200 m. od salonów gier i kasyn

Kasyna Prawo hazardowe
Wiktor Czerwiński 21/03/2024

Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2024

Urząd Regulacji Gier Hazardowych na Słowacji (Úrad pre reguláciu hazardných hier) wprowadza ściślejszą kontrolę reklam i etykiet gier i kasyn na terenie całej Słowacji. Ma to na celu zapewnienie zgodności oznakowania zewnętrznego zakładów oferujących gry hazardowe z prawem oraz wyeliminowanie wszelkich form reklamy związanych z danym lokalem w promieniu 200 metrów.

Ustawa o grach hazardowych wprowadza bezwzględny zakaz reklamy na zewnątrz pokoju (salonu) gier lub kasyna, a także w  jego otoczeniu w odległości do 200 metróww, która w jakikolwiek sposób przyciąga uwagę przechodniów i zwraca uwagę na istnienie salonu gier lub kasyna i zachęa do udziału w grze hazardowej.

„Biorąc pod uwagę, że obecna praktyka i wiedza Urzędu Regulacji Hazardu wskazują, że operatorzy gier hazardowych nie przestrzegają przepisów ustawy o grach hazardowych dotyczących reklamy i oznakowania gier i kasyn, konieczne jest zapewnienie przez państwo odpowiedniej interwencji regulacyjnej.” – oświadczył dyrektor generalny Urzędu Regulacji Hazardu Martin Bohoš.

W ramach nowych wytycznych Urząd określił zasady postępowania operatorów gier hazardowych w taki sposób, aby osiągnąć cel ustawy o grach hazardowych.

Szczegółowe wytyczne zakazują neonów oraz innych elementów kojarzących się z hazardem

Wszelkie formy reklamy wskazujące na istnienie zakładu oraz elementy i zachęty zachęcające do wzięcia udziału w grze hazardowej w odległości do 200 metrów będą przez Urząd Regulacji Hazardu uznane za nielegalne.

Jednocześnie ustalono zasady wyglądu zewnętrznych części salonów gier i kasyn, które muszą być pozbawione wizualnego przekazu marketingowego, z wyjątkiem oznakowania wejść do salonów gier lub kasyn wynikających z ustawy o grach hazardowych, bez użycia jakichkolwiek charakterystycznych kolorów (zwłaszcza metalicznych, neonowych itp.) na zewnętrznych częściach salonu gier lub kasyna.

Do zewnętrznej części salonu gier lub kasyna zalicza się także wejście od ulicy (witryny sklepowe, drzwi, okna, fasada, dach) oraz ogólnodostępną część wewnętrzną budynku, w którym znajduje się pokój gier lub kasyno.

W przypadku lokalizacji salonu gier lub kasyna w centrum handlowym lub hotelu powyższe dotyczy również wszelkich elementów nawigacyjnych (tablice, strzałki, ogłoszenia lub inne symbole, teksty, obrazy itp.), które mają za zadanie pomóc odwiedzającym odnalezienie i identyfikację salony gier czy kasyna.

Rolą tych elementów jest zwrócenie uwagi na istnienie salonu gier lub kasyna, dlatego tego typu reklama jest prawnie zabroniona. Zakaz reklamy dotyczy wszystkich zewnętrznych części salonu gier lub kasyna, a także w promieniu 200 metrów od salonu gier lub kasyna.

Operatorzy gier hazardowych zobowiązani są do ujednolicenia oznakowania salonów gier i kasyn z prawem i nowymi wytycznymi metodologicznymi najpóźniej do 30 czerwca 2024 r. Wyjątkiem są salony gier i kasyna, które znajdują się na terenie miast lub gmin, w których przyjęto już powszechnie obowiązujące rozporządzenie regulujące zakaz lokalizacji salonów gier i kasyn na jego terytorium, a ważność indywidualnej licencji na ich prowadzenie kończy się najpóźniej 30 września 2024 roku.

Pełny tekst nowych wytycznych można znaleźć tutaj: Wytyczne metodologiczne dotyczące oceny reklamy zgodnie z § 15 ust. 9 i § 16 ust. 7 ustawy nr. 30.2019 Kol. o grach hazardowych oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw zmienionych w trakcie nadzoru.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL