Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2024
Urząd Regulacji Gier Hazardowych na Słowacji (Úrad pre reguláciu hazardných hier) wprowadza ściślejszą kontrolę reklam i etykiet gier i kasyn na terenie całej Słowacji. Ma to na celu zapewnienie zgodności oznakowania zewnętrznego zakładów oferujących gry hazardowe z prawem oraz wyeliminowanie wszelkich form reklamy związanych z danym lokalem w promieniu 200 metrów.
Ustawa o grach hazardowych wprowadza bezwzględny zakaz reklamy na zewnątrz pokoju (salonu) gier lub kasyna, a także w jego otoczeniu w odległości do 200 metróww, która w jakikolwiek sposób przyciąga uwagę przechodniów i zwraca uwagę na istnienie salonu gier lub kasyna i zachęa do udziału w grze hazardowej.
„Biorąc pod uwagę, że obecna praktyka i wiedza Urzędu Regulacji Hazardu wskazują, że operatorzy gier hazardowych nie przestrzegają przepisów ustawy o grach hazardowych dotyczących reklamy i oznakowania gier i kasyn, konieczne jest zapewnienie przez państwo odpowiedniej interwencji regulacyjnej.” – oświadczył dyrektor generalny Urzędu Regulacji Hazardu Martin Bohoš.
W ramach nowych wytycznych Urząd określił zasady postępowania operatorów gier hazardowych w taki sposób, aby osiągnąć cel ustawy o grach hazardowych.
Szczegółowe wytyczne zakazują neonów oraz innych elementów kojarzących się z hazardem
Wszelkie formy reklamy wskazujące na istnienie zakładu oraz elementy i zachęty zachęcające do wzięcia udziału w grze hazardowej w odległości do 200 metrów będą przez Urząd Regulacji Hazardu uznane za nielegalne.
Jednocześnie ustalono zasady wyglądu zewnętrznych części salonów gier i kasyn, które muszą być pozbawione wizualnego przekazu marketingowego, z wyjątkiem oznakowania wejść do salonów gier lub kasyn wynikających z ustawy o grach hazardowych, bez użycia jakichkolwiek charakterystycznych kolorów (zwłaszcza metalicznych, neonowych itp.) na zewnętrznych częściach salonu gier lub kasyna.
Do zewnętrznej części salonu gier lub kasyna zalicza się także wejście od ulicy (witryny sklepowe, drzwi, okna, fasada, dach) oraz ogólnodostępną część wewnętrzną budynku, w którym znajduje się pokój gier lub kasyno.
W przypadku lokalizacji salonu gier lub kasyna w centrum handlowym lub hotelu powyższe dotyczy również wszelkich elementów nawigacyjnych (tablice, strzałki, ogłoszenia lub inne symbole, teksty, obrazy itp.), które mają za zadanie pomóc odwiedzającym odnalezienie i identyfikację salony gier czy kasyna.
Rolą tych elementów jest zwrócenie uwagi na istnienie salonu gier lub kasyna, dlatego tego typu reklama jest prawnie zabroniona. Zakaz reklamy dotyczy wszystkich zewnętrznych części salonu gier lub kasyna, a także w promieniu 200 metrów od salonu gier lub kasyna.
Operatorzy gier hazardowych zobowiązani są do ujednolicenia oznakowania salonów gier i kasyn z prawem i nowymi wytycznymi metodologicznymi najpóźniej do 30 czerwca 2024 r. Wyjątkiem są salony gier i kasyna, które znajdują się na terenie miast lub gmin, w których przyjęto już powszechnie obowiązujące rozporządzenie regulujące zakaz lokalizacji salonów gier i kasyn na jego terytorium, a ważność indywidualnej licencji na ich prowadzenie kończy się najpóźniej 30 września 2024 roku.
Pełny tekst nowych wytycznych można znaleźć tutaj: Wytyczne metodologiczne dotyczące oceny reklamy zgodnie z § 15 ust. 9 i § 16 ust. 7 ustawy nr. 30.2019 Kol. o grach hazardowych oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw zmienionych w trakcie nadzoru.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."