Ostatnia aktualizacja: 26 kwietnia 2024
Pozytywny początek roku dla Betssona. Grupa Betsson cieszy się wzrostem w pierwszym kwartale, a zysk operacyjny dzięki utrzymującej się wysokiej aktywności klientów osiągnął rekordowe w historii przychody operacyjne w wysokości 57,9 mln euro.
Dyrektor generalny i prezes Betsson, Pontus Lindwall, pochwalił „pozytywny” początek roku 2024 grupy po tym, jak odnotowała wzrost przychodów, wyższy zysk netto i rekordowy zysk operacyjny w pierwszym kwartale.
Kluczowe liczby dla Betsson Group w Q1 2024:
- Przychody grupy wyniosły 248,2 (221,9) mln EUR, co oznacza wzrost o 12%. Organiczny wzrost o 25%.
- Przychody kasyna wzrosły o 19%. Przychody z zakładów sportowych spadły o 3%, a marża bukmacherska wyniosła 6,6% (8,0%).
- EBITDA wyniosła 71,6 (54,3) mln EUR, co oznacza wzrost o 32%. Marża EBITDA wyniosła 28,8% (24,5%).
- Dochód operacyjny (EBIT) wyniósł 57,9 (43,0) mln EUR, co oznacza wzrost o 35%. Marża EBIT wyniosła 23,3% (19,4%).
- Zysk netto wyniósł 42,8 (36,6) mln EUR, co odpowiada 0,30 (0,28) EUR na akcję.
- Operacyjne przepływy pieniężne wyniosły 50,0 (48,8) mln EUR.
- Dług netto wyniósł -68,1 (-104,5) mln EUR.
- Liczba aktywnych klientów wzrosła o 15% do 1 281 267 (1 115 641).
KOMENTARZ DYREKTORA
Pozytywny początek roku dla Betssona – utrzymująca się wysoka aktywność klientów i najwyższe w historii przychody operacyjne
Dla Betsson pierwszy kwartał 2024 roku charakteryzował się dalszym pozytywnym rozwojem, wysoką aktywnością klientów, dobrym wzrostem i zwiększoną rentownością, a także nowymi inicjatywami zorientowanymi na wzrost. Przychody wzrosły rok do roku o 12 proc., a zysk operacyjny (EBIT) wzrósł aż o 35 proc. do nowego rekordowego poziomu, a marża operacyjna umocniła się do 23,3 (19,4) proc.
Po objęciu urzędu przez nowego prezydenta w Argentynie w grudniu doszło do dewaluacji peso argentyńskiego o ponad 50 proc., co niekorzystnie wpłynęło na raportowane przychody Grupy w pierwszym kwartale. Organicznie przychody wzrosły o 25 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego.
Wysoka aktywność klientów spowodowała silny wzrost obrotów w zakresie gier hazardowych, zarówno w przypadku kasyn, jak i zakładów sportowych, przy wzroście rok do roku odpowiednio o 14 i 25 procent. Przychody kasyna wzrosły o 19 procent rok do roku. Marża bukmacherów wyniosła 6,6 (8,0) proc. i była niższa od średniej marży z ostatnich dwóch lat i spowodowała, że wysoka aktywność i zwiększone obroty w zakładach sportowych nie znalazły w pełni odzwierciedlenia w przychodach kwartału. Niższa marża bukmacherów szczególnie wpłynęła na przychody w Ameryce Łacińskiej.
Ambicją Betsson jest generowanie stabilnego wzrostu zysków w dłuższej perspektywie. Strategia osiągnięcia tego opiera się na dywersyfikacji geograficznej i inwestycjach rozwojowych na istniejących rynkach, nowych rynkach, B2B oraz fuzjach i przejęciach. W ramach istniejących rynków można wspomnieć, że marka Betsson została wprowadzona na rynek włoski w marcu, w tym samym czasie, gdy nawiązano współpracę z byłą supergwiazdą włoskiego futbolu, Francesco Totti. Włochy pozostają ważnym rynkiem z ogromnym potencjałem dla Betsson. Ponadto w tym kwartale Betsson uruchomił usługę w Kordobie w Argentynie, co oznacza, że Grupa oferuje obecnie gry w ramach lokalnych licencji na gry w trzech argentyńskich prowincjach. Na nowych rynkach wprowadzono nową ofertę kasyn online w Belgii za pośrednictwem przejętej spółki betFIRST, w oparciu o licencję kategorii A+. Licencja umożliwia pełną ofertę kasyna online, w tym automaty, gry stołowe i kasyno na żywo. B2B pozostaje ważnym obszarem strategicznym, w którym inwestycje z poprzednich lat w dalszym ciągu przynoszą owoce i nadal osiągają dobre wyniki w tym kwartale. W ramach fuzji i przejęć w lutym przejęto licencjonowanego w Holandii operatora gier hazardowych oferującego gry kasynowe za pośrednictwem stron internetowych www.goldruncasino.nl i www.goldruncasino.com oraz studio gier tworzące gry kasynowe. Transakcja podlega zatwierdzeniu przez holenderski organ ds. gier hazardowych, zanim możliwe będzie rozpoczęcie prac integracyjnych.
Zrównoważony rozwój jest ważną częścią strategii Betsson i już drugi rok z rzędu Betsson sponsoruje Strefę Ochrony Konsumentów na targach gier ICE w Londynie. Ta część targów ma na celu zwiększenie wiedzy na temat odpowiedzialnego hazardu, a cały dochód z tej części zostanie przekazany organizacjom zajmującym się odpowiedzialnym hazardem.
Po pozytywnym początku roku z niecierpliwością czekamy na finałowe rundy europejskich lig i pucharów, zanim nadejdzie czas, aby najlepsze krajowe drużyny piłkarskie zmierzyły swoje mocne strony podczas UEFA Euro 2024 i Copa America w czerwcu i Lipiec. Na rynku panuje piłkarska gorączka iw całej organizacji podejmuje się już szereg działań mających na celu zapewnienie, że Betsson będzie w stanie zapewnić potężną ofertę graczy nowym i obecnym klientom podczas tych najważniejszych mistrzostw. Do zobaczenia latem!
Pełen raport dostępny jest tutaj.
źródło: Betsson Group
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."