Słowacja ostrzega influenserów

Ze świata
Wiktor Czerwiński 29/04/2024

Ostatnia aktualizacja: 29 kwietnia 2024

Słowacki urząd ds. gier hazardowych wydał ostrzeżenie skierowane do tamtejszych influenserów związane z prezentowaniem hazardu.

Jak zauważono prezentowanie emocji związanych z obstawianiem wydarzeń sportowych na żywo, pokazywanie, jak grać w popularne gry kasynowe lub dzielenie się osobistymi doświadczeniami, wskazówkami, trikami i recenzjami na platformach gier online, znalazło swoich odbiorców. Dzięki możliwości wpływania na opinie i zachowania swoich obserwujących, influencerzy stali się ważną częścią marketingowego świata branży gier. Udało im się zbudować zaufanie wśród swoich obserwujących, co jest nieocenione szczególnie w branży takiej jak branża gier online, gdzie gracze stale szukają poważnych i niezawodnych platform.

„Influencerzy i streamerzy opłacani za promowanie hazardu często sprawiają młodym ludziom wrażenie, że hazard jest bezpieczny, przyjemny, a nawet stylowy. Powinni zdać sobie sprawę, jak ważną rolę odgrywają w kształtowaniu osobowości i postrzegania świata młodych ludzi oraz wziąć odpowiedzialność za treści i przesłania, które rozpowszechniają” – mówi Martin Bohoš, dyrektor generalny Urzędu Regulacji Hazardu.

Kary finansowe dla influenserów

Jeśli influencerzy zdecydują się promować nielegalny hazard, czy to w formie kodów bonusowych, linków do nielegalnych kasyn online, czy transmisji strumieniowej gry na żywo, powinni mieć świadomość, że mogą zostać ukarani wysoką grzywną za promowanie nielegalnych stron internetowych. Do 50 000 euro w przypadku osoby fizycznej i do 250 000 euro w przypadku osoby prawnej.

Ryzykiem nielegalnej promocji jest także zablokowanie ich profilu lub kanału przez platformę streamingową lub portal społecznościowy.

W przypadku zwrócenia się do nich o współpracę z firmą, której przedmiotem działalności jest urządzanie gier hazardowych zalecono, aby influenserzy sprawdzili czy firma posiada ważną licencję na prowadzenie gier hazardowych i unikali zagrożenia, jakie stwarza nielegalna promocja.

W związku z influencer marketingiem i promocją hazardu w sieciach społecznościowych pojawia się dylemat etyczny w postaci wpływu takich treści na osoby bezbronne.

„Jeśli zdecydujesz się promować grę hazardową, oczywistym powinno być przestrzeganie obowiązujących przepisów, ograniczenie rozpowszechniania takich treści wśród nielicznych odbiorców i aktywne informowanie o zasadach odpowiedzialnej gry” – mówi Martin Bohoš, dodając, że „Przyszłość influencer marketingu w obszarze hazardu i jego regulacji będzie zależeć od podejścia samych influencerów.”

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL