Badania na temat świadomości konsumenckiej graczy zakładów sportowych w USA

Badania i Raporty USA
Wiktor Czerwiński 17/06/2024

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Pięć lat po zniesieniu federalnego zakazu zakładów sportowych badania American Gaming Association (AGA) pokazują, że większość graczy korzystających z nielegalnych witryn nie jest świadoma, że ​​obstawia zakłady u nieregulowanych operatorów. Dowiedz się dlaczego edukacja konsumentów i legalne reklamy bukmacherów są kluczowymi narzędziami migracji graczy na rynek regulowany.

Pięć lat po zniesienie federalnego zakazu zakładów sportowych badania AGA pokazują, że:

  • 85 % dorosłych Amerykanów zgadza się z decyzją Sądu Najwyższego o uchyleniu ustawy o ochronie sportów zawodowych i amatorskich (PASPA) w porównaniu z 63 procentami w 2019 roku.
  • 77 % dorosłych Amerykanów popiera legalizację w swoim stanie zamieszkania.
  • 78 % graczy zawiera wszystkie lub większość zakładów za pośrednictwem regulowanych operatorów.
  • 77 % zakładów sportowych online jest obecnie zawieranych za pośrednictwem regulowanych operatorów, w porównaniu do zaledwie 44 % w 2019 r.

Migracja bukmacherów do legalnych bukmacherów

Wraz z rozwojem legalnego rynku w coraz większym stopniu przyciąga on i zatrzymuje klientów od nielegalnych bukmacherów i operatorów offshore.

46% graczy którzy obecnie obstawiają głównie u nieuregulowanych operatorów planuje przenieść się do licencjonowanych operatorów ciągu następnych 12 miesięcy.

9 na 10 typerów którzy obstawiają większość swoich zakładów legalnie planuje pozostać na legalnym rynku w ciągu następnego roku.

Świadomość konsumencka

W porównaniu do sytuacji sprzed pięciu lat konsumenci znacznie lepiej rozumieją stan prawny zakładów sportowych w swoim państwie, jednak wyniki badań wskazują również na ciągłą potrzebę edukacji konsumentów:

  • Tylko 29 % dorosłych Amerykanów twierdzi, że nie ma pewności co do legalności internetowych bukmacherów w swoim stanie, co oznacza spadek o 45 % od 2018 roku.
  • Jednak 70 % obstawiających zakłady sportowe, którzy obstawiali większość zakładów u nielegalnych operatorów, uważało, że obstawia wyłącznie u legalnych bukmacherów lub dzieli swoje zakłady po równo pomiędzy legalnych i nielegalnych operatorów.

Zamieszanie konsumentów można częściowo przypisać nielegalnym witrynom offshore błędnie przedstawiającym swój status prawny, reklamując się jako witryny podlegające regulacjom.

Na pytanie co sprawia, że operator zakładów sportowych online wydaje się legalny, ankietowani odpowiedzieli:

  • 40% – to, że operator jest powiązany z kasynem w USA (np. Caesars czy Wynn – przyp. red E-PLAY)
  • 38% – oświadczenie, że zakłady postawione u operatora są legalne
  • 37% – obejrzenie reklamy operatora lub jego oferty w TV lub innych mediach
  • 36% – zauważenie tego, że strona operatora lub jego aplikacja jest zlokalizowana w stanie
  • 36% – zauważenie tego, że operatorzy kart kredytowych są dostępni na stronie
  • 32% – oświadczenie o silnym szyfrowaniu danych i prywatności
  • 32% – zachęcanie graczy do odpowiedzialnej gry
  • 32% – dzięki informacjom pozyskanym z Google lub ze stron z recenzjami
  • 30% – dobrze zaprojektowane doświadczenie użytkownika
  • 27% – logo lig sportowych lub zespołów
  • 2% – nie wiem

Wywieranie wpływu

Od maja 2018 r. Amerykanie legalnie postawili w całym kraju 220 miliardów dolarów, generując 3 miliardy dolarów podatków stanowych i lokalnych na edukację, opiekę zdrowotną, infrastrukturę, odpowiedzialną grę i finansowanie zasobów związanych z problematycznym hazardem i nie tylko.

„Pięć lat po PASPA AGA i nasi członkowie nadal wspierają odpowiedzialne rozszerzanie legalnego rynku, jednocześnie rozprawiając się z drapieżnymi nielegalnymi operatorami. Branża podlegająca regulacjom i nasi partnerzy w całym ekosystemie – decydenci, organy ścigania, organy regulacyjne, ligi, media, dostawcy technologii i nie tylko – poczynili znaczące postępy w naszych wspólnych wysiłkach na rzecz edukacji konsumenckiej od 2018 r. i będziemy nadal znajdować nowe sposoby na ulepszenie ochrony konsumentów w miarę dojrzewania rynku.” – Prezes i dyrektor generalny AGA Bill Miller

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL