Burza w social mediach po ogłoszeniu nowego sponsora bukmacherskiego na koszulkach

Branżowy marketing
Adam Brzozowski 15/06/2024

Ostatnia aktualizacja: 15 czerwca 2024

Fani Crystal Palace wyrazili swoje niezadowolenie z nowego sponsora gier hazardowych, po ogłoszeniu „rekordowej” umowy z zespołem „Orłów” na kolejne dwa sezony. Przez social media przełożyła się prawdziwa burza, która jednak miała pozytywny finał dla nowego, głównego sponsora zespołu z południowego Londynu.

Crystal Palace ogłosiło azjatycką firmę bukmacherską „NET88” swoim nowym sponsorem na przodzie koszulki.
Logo firmy pojawi się teraz na piersi strojów Palace na sezony 2024/25 i 2025/26, czyli ostatnie dwie kampanie przed wejściem w życie nowego przepisu zabraniającego klubom Premier League zawierania umów sponsorskich umieszczanych z przodu koszulki w zakresie hazardu.

Palace określił dwuletnią umowę jako „rekordową umowę” pod względem przychodów.

Nastąpiło to dzień po tym, jak Wolverhampton Wolves ogłosiło, że wietnamski serwis bukmacherski „Debet” został nowym sponsorem na przodzie koszulki. Jak podaje angielski The Standard jeden z dziennikarzy określił Debet jako „nielegalną platformę”, chociaż przez sam klub umowa została ogłoszona jako „największe partnerstwo w historii klubu”.

Pierwszy post na X

Oficjalne konto net88 na platformie X powstało 12 czerwca, i jego pierwszy postem było ogłoszenie informacji o sponsoringu Crystal Palace, który pojawił się zaledwie 20 minut przed ogłoszeniem przez Palace wiadomości o umowie sponsorskiej.

 

„Witamy na naszym nowym koncie ENG X. Śledź najświeższe informacje na temat marki NET88.”

W oświadczeniu Palace, w którym ogłoszono transakcję, opisano NET88 jako dostawcę „usług gier online”, pomijając wyjaśnienie, że jest to witryna hazardowa, która określa siebie jako „bukmachera z nagrodami nowej generacji”.

Niezadowolenie kibiców

Kibice Eagles wyrazili swoje rozczarowanie faktem, że klub zdecydował się zarobić na ostatnich dwóch sezonach, w których strony hazardowe mogły występować jako sponsorzy na przodzie koszulki.

Jeden z fanów skomentował: „Gdzie jest należyta staranność?”, a inny napisał: „Fakt, że konto [NET88] ma 44 obserwujących, mówi wiele”.

Inny fan zauważył NET88: „To konto nie ma nawet adresu internetowego. Mam nadzieję, że zostanie to zbadane.”

Oświadczenie net88

W reakcji na falę niezadowolenia firma net88 wystosowała specjalne oświadczenie

Wczoraj byliśmy zachwyceni ogłaszając rekordową umowę by zostać Oficjalnym Sponsorem na koszulce Crystal Palące.

Dlatego też byliśmy rozczarowani, że ten dzień został przyćmiony przez szereg fałszywych zarzutów przeciwko firmie – dotyczących szeregu witryn odzwierciedlających naszą globalną nazwę i markę lub ściśle handlujących nią.

Mając to na uwadze, pragniemy również kategorycznie stwierdzić, że wyrządzanie krzywdy zwierzętom lub lekceważenie dobrostanu zwierząt nigdy nie było częścią produktów oferowanych (lub promowanych) na naszej stronie.
Zespół Net88.

Przeprosiny od niektórych kibiców

W międzyczasie niektórzy użytkownicy X wystosowali przeprosiny wobec firmy.

Nawiązuję do mojego tweeta z 12 czerwca 2024 r., w którym stwierdziłem, że Net88:

„ma fałszywego dyrektora generalnego posługującego się tożsamością zmarłego TikTokera. Aha, i oferują zakłady na walki kogutów.
Akceptuję teraz, że takie zarzuty są fałszywe i przepraszam Net88 i jego dyrektora generalnego za ich postawienie.

Chciałbym otwarcie oświadczyć, że w całości przepraszam Net88 za moje ostatnie komentarze na TikToku, które teraz wiem, że są błędne. W szczególności przepraszam dyrektora generalnego Net88 za sugestię, że firma pozornie nie miała pracowników ani założyciela.

Szczegóły umowy

Logo Net88 pojawi się także na oficjalnych strojach treningowych drużyny Eagles, a widoczność marki będzie także widoczna w dni meczowe w Selhurst Park oraz na stronie internetowej klubu.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL