O afiliacji i planach BETFAN na EURO 2024 – wywiad z Krzysztofem Klebanowskim

Najczęściej czytane Wywiady
Adam Brzozowski 13/06/2024

Ostatnia aktualizacja: 20 czerwca 2024

W przededniu rozpoczynającego się Euro 2024 zapraszamy na rozmowę z Krzysztofem Klebanowskim Partnership Managerem marki BETFAN. Krzysztof w swojej codziennej pracy odpowiada za afiliację, akwizycję oraz współprace partnerskie. Z rozmowy dowiemy się o planach bukmachera BETFAN związanych z turniejem w Niemczech.

Krzysztof Klebanowski trzy lata temu dołączył do zespołu BETFAN, gdzie od trzech lat zajmuje się afiliacją, dlatego oprócz tematów związanych z Euro postanowiliśmy podpytać go o sytuację w tym obszarze igamingu.

Jakie propozycje jako marka BETFAN macie dla graczy w związku z Euro 2024 w Niemczech? 

Wkraczamy w tydzień rozpoczynający EURO 2024, zatem z tej okazji rusza nasza kampania marketingowa „POLSKA GUUUROM”. Tytuł kampanii nawiązuje oczywiście do słynnego okrzyku naszego ambasadora, Mariusza Pudzianowskiego, który zapoczątkował to hasło niemal 20 lat temu podczas zawodów Strongman. Mimo, że od tego czasu upłynęło sporo wody w Wiśle, to slogan „Polska Guuurom” nadal jest bardzo popularny w sieci i znają go zarówno młodsi, jak i starsi rodacy. Cieszymy się, że jako BETFAN mamy swój udział w popularyzowaniu tego hasła.

W nowej kampanii przygotowaliśmy kilka wersji spotów dostosowanych kontekstem do grupowych rywali biało-czerwonych na turnieju w Niemczech, wszystko utrzymane w konwencji z „przymrużeniem oka’. Zobaczymy popularnego „Pudziana” w kilku rolach – Polaka-husarza, Holendra, Austriaka oraz Francuza. Spoty będą bardzo szeroko dostępne w wielu zróżnicowanych placementach w sieci, a jeśli dodamy do tego ich humorystyczny charakter, to mają duży potencjał, by stać się viralem w mediach społecznościowych.

Ponadto w naszych kreacjach zastosowaliśmy dwie nowe dominujące linie kolorystyczne: nowy odcień zieleni – nawiązujący do barw murawy i powiewu „letniej” świeżości oraz zupełnie nowe dla nas barwy biało-czerwone dedykowane grafikom dotyczącym meczów reprezentacji Polski.

„Polska Guuurom” to również nazwa naszej cieszącej się dużym zainteresowaniem promocji, w ramach której mecz biało-czerwonych rozliczamy jako wygrany, niezależnie od końcowego rezultatu. Uchylę rąbka tajemnicy, że gracze mogą wypatrywać niebawem tej promocji podczas fazy grupowej mistrzostw Europy.

A macie coś dla nowych graczy?

Jeśli chodzi o promocje dla nowych graczy, z pewnością nie zabraknie takich, które w ostatnim czasie stały się naszą „wizytówką”. Przykładem tego jest choćby akcja akwizycyjna, w której oferujemy freebet 300 zł za przynajmniej jedną udaną obronę Wojciecha Szczęsnego z Holandią. „Na co dzień” oferujemy przy tym najlepszy i najprostszy bonus na rynku, w którym gracz wpłacając co najmniej 50 zł dostaje od nas dwukrotność swojego depozytu, czyli przy 200 zł ma na start aż 600 zł na grę. W przeciwieństwie do oferty czasowej, widzi benefit od razu na swoim koncie (nie jest uzależniony od wygranego zakładu) i może te środki wykorzystać jednorazowo lub rozbić na wiele kuponów, dając sobie większą szansę na to, by poczuć radość z wygranej.

Oprócz tego warto wspomnieć o zaktualizowanej odsłonie aplikacji i stronie głównej. To, co widać na pierwszy rzut oka, to m.in. odświeżony design, nowy widok kuponu czy zakładów prematch, ale także przede wszystkim intuicyjność oraz szereg funkcjonalności, które poprawiają komfort korzystania z produktu.

Jak specjalista od afiliacji przybliż naszym czytelnikom jak zmieniła się afiliacja na przestrzeni ostatnich trzech lat w Polsce, odkąd wszedłeś do branży?

Jedną z głównych zmian jest z pewnością aktualizacja zasad dotyczących reklamy legalnych polskich bukmacherów w Google. Ta decyzja z końca 2023 roku dała firmom bukmacherskim możliwość dotarcia do jeszcze szerszej grupy potencjalnych graczy, a dla afiliantów skupionych głównie wokół działań SEM przełożyła się na znacznie słabsze wyniki.

Gdy zaczynałem swoją pracę w afiliacji w BETFAN, nowością na polskim rynku były promocje typu „wystrzelony kurs 100.0 na zwycięstwo Polski” z wygraną na konto główne gracza. Był to trend, który swój boom osiągnął podczas mistrzostw Europy rozgrywanych w 2021 roku, a bukmacherzy ścigali się „kto da więcej” w postaci wyższego kursu. Obecnie promocje akwizycyjne na polskim rynku bukmacherskim oferują głównie freebet lub bonus i podobnie jak przy kursach 100.0/150.0 ponownie obserwujemy „licytację” na wysokość oferowanej kwoty freebetu albo bonusu w formie wygranej.

Tak, tych ofert obecnie jest faktycznie dużo.

W takich realiach trudno jest wyróżnić się w inny sposób, niż przebijając konkurencję, choć nie jest to niemożliwe. Zgodnie z DNA naszej marki, szukamy swojego USP i znając opinie, chociażby partnerów biznesowych, potrafimy znaleźć skuteczny przepis na sukces. Budowanie przewagi na tym polu jest niezwykle ważne, bo z uwagi na praktyki obecne na rynku, oferta powitalna często schodzi na dalszy plan, nawet jeśli potrafi zapewnić lepsze benefity niż coś przygotowanego tu i teraz na konkretne wydarzenie.

Transformację przeszedł także rynek afiliantów – niektórzy zakończyli swoją przygodę, niektórzy stracili na znaczeniu, ale jako że życie i biznes nie lubią próżni, to w ich miejsce pojawili się nowi, którzy mają inne pomysły i inne oczekiwania względem tego biznesu. To wszystko sprawia, że praca związana z akwizycją do bukmachera dostarcza nowych wyzwań, a zdolność do poszukiwania nowych rozwiązań jest cenniejsza od doświadczenia i bazowania na sprawdzonych schematach.

Wracając do Euro w Niemczech. Jaki jest Twój typ jeśli chodzi o wygranie turnieju?

Oczywiście na papierze największe szanse ma Francja, która byłaby w stanie wystawić dwie znakomite jedenastki. W gronie faworytów widzę też Anglię i Portugalię, a z uwagi na rolę gospodarza nie można także zapominać o drużynie Niemiec. Czarny koniem turnieju może okazać się nasz grupowy rywal, Austria.

Na koniec powiedz nam swoje motto życiowe, może kogoś pozytywnie zainspiruje.

Cytując naszego ambasadora: 

„Samo się nic nie zrobi, a cierpliwy i kamień ugotuje”.

A tak całkiem serio, to nie przepadam za górnolotnymi dewizami, staram się każdego dnia sumiennie i konsekwentnie wykonywać swoją pracę, pozostając fair wobec współpracowników i partnerów.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL