Ogromny sukces „Kasy od Mikołaja” – gry instant od Totalizatora Sportowego

Loterie
Wiktor Czerwiński 06/06/2024

Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2024

W Polsce, gdzie misją loterii narodowej jest trwałe generowanie zysków na rzecz sportu i kultury w kraju, Totalizator Sportowy (TS) przyjął nowatorskie podejście, opracowując i wprowadzając doświadczenie omnikanałowe dzięki grze o tematyce bożonarodzeniowej 2023, Kasa od Mikołaja. Ponadto TS wsparł premierę nowym rodzajem promocji w sprzedaży detalicznej, aby zwiększyć świadomość na temat gry i różnych możliwości rozgrywki.

Dobre wyniki potwierdzają, jak elastyczność – i świeże myślenie o wzajemnym oddziaływaniu między kanałami – może ostatecznie zwiększyć przyjemność, świadomość i wygodę konsumentów loterii. Po 30 dniach uruchomienie omnichannel okazało się ogromnym sukcesem zarówno w kanale detalicznym, jak i cyfrowym:

  • W sprzedaży detalicznej gracze kupili ponad 70% z 4,5 miliona biletów w ciągu 30 dni – była to jedna z najszybciej sprzedających się premier TS w historii.
  • Wersja eInstant Kasy od Mikołaja pobiła rekordy – była to najlepsza dotychczas gra eInstant wydana w Polsce – ze sprzedażą wyższą o 9% w ciągu pierwszych 30 dni w porównaniu z poprzednią najlepiej sprzedającą się grą eInstants.
  • Liczba aktywnych graczy w kanale cyfrowym wzrosła o 14% w porównaniu do poprzedniego okresu – poziom zaangażowania utrzymywał się przez kilka miesięcy po premierze gry.

Szczegóły tego programu oferują pomysły na adaptację przez inne loterie:

Od gry eInstant do gry drukowanej

Jedną z powszechnych ścieżek rozwoju wielokanałowego doświadczenia jest rozpoczęcie od popularnej gry zdrapkowej w handlu detalicznym i dostosowanie grafiki i mechaniki gry do gry online. Planując grę bożonarodzeniową na rok 2023, Totalizator Sportowy poszedł jednak inną drogą – współpracowało z długoletnim partnerem IGT, aby dostosować nadchodzącą grę świąteczną z portfolio eInstant IGT. Detaliczna gra zdrapkowa była wzorowana na eInstant i obie wersje gry zostały uruchomione jednocześnie.

W pierwszym kwartale ubiegłego roku, kiedy Sebastian Meitz, dyrektor ds. rozwoju konta iLottery w IGT, udostępnił TS zapowiedź rozwijanej gry eInstant o tematyce świątecznej, służącej do zbierania symboli, uzgodniono i zatwierdzono jedynie nazwę świątecznej gry TS na rok 2023 . Loteria nadal rozważała opcje samej gry.

„Grafika i symbolika w nowej grze eInstant firmy IGT od razu się wyróżniały. Sztuka i animacja miały niepowtarzalny urok, a temat był bezpośrednio powiązany z nazwą, której planowaliśmy użyć”. – powiedział Mateusz Warpas, szef zespołu ofert online w Totalizatorze Sportowym.

Według producentki gier IGT, Becki McFarland, która zarządzała rozwojem gry eInstant od koncepcji do ostatecznej formy, jej atrakcyjność wizualna należy się Dave’owi Hallowi, artyście gier IGT, który zilustrował tak wiele eInstantów o tematyce świątecznej, że jest znany jako studia „Bożonarodzeniowy facet”. Inspiracją Halla było „zrobienie świątecznej gry w sposób, w jaki nie robił tego wcześniej”.

Mając już gotowy plan działania dla kanału eInstant i wspólne przeczucie TS, że gra będzie dobrze działać również jako drukowany produkt detaliczny, zespoły IGT zabrały się za dostosowywanie logo, języka, waluty i innych aspektów gry dla rynek lokalny.

W przypadku gry eInstant, sprzedawanej po siedmiu poziomach cenowych, animator wpadł na pomysł stworzenia „drzwi do groty”, które otwierają się, aby uzyskać dostęp do gry bonusowej, a następnie zamykają się, aby zabrać graczy z powrotem do głównej gry, aby zakończyć grę.

Zdrapka w wersji detalicznej, sprzedawana w cenie 5 złotych, nie jest repliką, ale ma podobny wygląd i charakter, z nieco inną mechaniką gry” – powiedziała Ewa Ulicz, dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktu IGT.

Kliknij tutaj, aby obejrzeć wersję demonstracyjną natychmiastowego biletu detalicznego Totalizatora Sportowego.
Nowe gry Kasy od Mikołaja pojawią się w sprzedaży detalicznej i online 30 listopada 2023 roku.

Zwinność promocyjna

TS sprzedaje gry losowe online od grudnia 2018 r., a w grudniu 2020 r. wprowadził eInstants – pod marką Gierki. Po serii premier w latach 2022 i 23, Loteria oferuje obecnie ponad 50 gier eInstant, a sprzedaż w kanał internetowy pokazuje zwiększone średnie wydatki.

Jednak wśród dużej populacji osób w kraju grających na loterii natychmiastowe bilety detaliczne od dawna są produktem numer 1 na loterii, a wielu konsumentów nie zdawało sobie sprawy, w jaki sposób można cieszyć się grami loteryjnymi w kanale internetowym.

Po raz pierwszy TS umieścił kod QR na przodzie 4,5 miliona zdrapek Kasy od Mikołaja wraz z adresem URL strony internetowej Loterii, informując konsumentów, że można tam również zagrać w grę. Po zeskanowaniu kodu gracze zostali przeniesieni na stronę docelową, na której mogli eksplorować i grać oraz uzyskiwać informacje o wersji gry zarówno w wersji detalicznej, jak i internetowej.

Loteria zdecydowała się także na umieszczenie kodu QR na biletach generowanych przez terminal dla wybranych gier opartych na losowaniu – był to pierwszy raz, kiedy Loteria reklamowała grę eInstant/Gierki na biletach generowanych przez terminal.

Zgodnie z sugestią IGT loteria powtórzyła promocję QR w okresie świątecznym, zanim znaczna część sieci detalicznej w kraju została zamknięta z powodu świąt. Po zamknięciu punktów sprzedaży detalicznej zainteresowani gracze nadal mogli zapoznać się z grami i grać online, jeśli mieli na to ochotę.

„Przeanalizowaliśmy to i wierzymy, że w przyszłości można ulepszyć wdrażanie kodu QR. Jednak w przypadku tych, którzy skorzystali z kodu QR, aby dotrzeć na stronę docelową, współczynnik klikalności wyniósł 38%, co jest bardzo wysokim wynikiem.” –Sebastian Meitz, dyrektor ds. rozwoju konta IGT iLottery

Obsługa i zarządzanie relacjami z graczami

Totalizator Sportowy widzi wartość dla graczy w oferowaniu wrażeń omnichannel.

„Biorąc pod uwagę sukces Kasy od Mikołaja, czujemy, że nie będzie to jedyny omnichannelowy start, jaki zrealizujemy. Kanał detaliczny w Polsce jest około sześciokrotnie większy niż kanał internetowy, ale możemy w dalszym ciągu budować wspólne podejście do współpracy tych kanałów”. – powiedział Maciej Kasprzak, dyrektor generalny linii biznesowej Online w Totalizatorze Sportowym. 

Jest to zgodne z niedawną obserwacją Karri Paavilainen, wiceprezesa IGT ds. produktów i usług iLottery, która zauważyła, że ​​w całej branży „iLottery była kiedyś uważana za oddzielny, izolowany kanał sprzedaży. Obecnie podejście to zmierza bardziej w stronę postrzegania technologii cyfrowej jako platformy służącej do obsługi relacji z graczami i zarządzania nimi w kanałach detalicznych i cyfrowych. Loterie mogą wykorzystywać postęp technologiczny, aby zapewnić wysoce spersonalizowane cyfrowe produkty i usługi.

Poprzez wiele sposobów, w jakie Totalizator Sportowy wykazał się elastycznością, oferując Kasę od Mikołaja zarówno w kanale detalicznym, jak i cyfrowym, podniósł już świadomość nowych doświadczeń w grze, wprowadził większą wygodę i odświeżył znaczenie loterii dla graczy.

„Być zwinnym, na tym polega magia.”

– Ewa Ulicz, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju Produktu IGT

źródło/grafiki: European Lotteries

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL